Några funderingar...

Diskussion i 'Hero' startad av Cobraz, 12 augusti 2010.

1. Cobraz

Cobraz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tjo... lite funderingar jag har och hoppas ni kan hjälpa mig med? Har snabb googlat lite med hitta inget direkt svar.

1. De senaste dagarna har jag fått upp en GPS ikon? Ser ut som en parabol.
    Den hoppar igång då och då och sen försvinner den. Vad vill den? Har inget internet igång då jag kör på Wifi hemma och aktiverar det bara när jag ska använda det.
    Inga program igång som kräver GPS.

Någon som vet vad det är och vad den vill?

2. Min hero drar massa ström på standby. Vad menas med "Battery used by cell radio"? Kan jag sänka den förbrukningen?

3. Vi hero användare har ju nyligen fått en 2.1 uppdatering, en polare dock med desire fick nyss en 2.2 uppdatering. Är det något som kommer komma till oss? eller är det något helt unikt för just Desire?

en sista kanske dum fråga... men någon som vet om detta ens funkar? och hur kan det göra det isf? :)
    Kommentarerna låter lite för positiva tycker jag?

http://www.downloadmoreram.com/index.html

2. Evil1

Evil1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

1, symbolen betyder väl bara att du har gps'en aktiverad?
    Bara gå in under inställningar och stänga av den.

2, ingen aning.

3, finns ju redan 2.2 till Hero's som är rootade, har själv Elelinux 2.2 froyo rom :)

3. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    1. Onekligen så har du något program som går igång ibland och försöker få gps-fix. Du har inte installerat nån ny väderwidget eller liknande? Du skriver att du inte har det igång, men det kanske är något som bara går igång och sen avslutar sig självt? Vill du bli av med det kan du som Evil1 lite felaktigt va inne på välja att inte ha GPSen aktiverad. Men det måste va något du installerat/uppdaterat nyligen, gå in på market och gå igenom de översta applikationerna för att hitta vilken det kan va.

2. Cell radio måste väl vara telefonidelen? Om du haft dålig täckning så har den kanske behövt kämpa lite extra? Annars så borde väl det inkludera all datatrafik men om du inte har det igång så vet jag inte.. Annars så är det ju en känd batteritjuv - https://swedroid.se/batteritid-den-eviga-datatrafiken-ar-en-batteridodare/

3. Vi kommer aldrig få en officiell 2.2, däremot finns det ju som Evil1 skrev custom roms redan nu, men då är det utan Sense och de flesta har väl lite barnsjukdomar i nuläget..

4. bjoer751

bjoer751 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det fungerar... eller, hela saken är ju ett internetskämt - och precis som du höll på att göra, är det många som faller för det. Alltså - skämtet fungerar.
    Det vill säga - självklart kan du INTE ladda hem RAM över Internet (eller på annat sätt heller). RAM är hårdvara, microchip, som sitter på kretskort. Det är inte något program som går att uppdatera.
    Kommentarer på hemsidor - det kan vem som helst skapa.
    Googla på downloadmoreram - så ser du snart att detta enbart är ett skämt.

Last edited: 12 augusti 2010
  5. Cobraz

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

lol.... tack.

Jo, vet att det är hårdvara... men blev så jävla förvånad av alla svar m,m och att det blev rekommenderat på en "seriös" site. Så jag var tvungen att fråga.

GPS problemet verkade vara ett virus program som fått sig en uppdatering som försökte kolla upp något via GPSn sen.

Sen har jag följt Ziq's råd och gått in på siten du skrev och kollat lite... får se om det hjälper.

Tack för all hjälp!

6. Cobraz

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

hum, min Cell standby står för 53% av min batteri förbrukning.
    Är det likadant för er andra?
    Har gjort lite ändringar för att försöka få ner den men det vill sig inte.

7. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Om jag inte använt den mycket så står vänteläge (cell standby) också för den största delen av batteriförbrukningen. Det är väl alla appar och konton som synkas i bakgrunden som är orsaken till det.
    Har du problem med batteritiden är det bara att öka på synkintervallerna eller välja manuell synkronisering på e-post, facebook, m.m. så ska du nog se att det minskar.