Några nya news om ICS ?

Diskussion i 'Samsung' startad av mattangnutt, 24 apr 2012.

1. mattangnutt

mattangnutt Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu orkade jag heller inte vänta längre , la in ICS via Andreas3 beskrivning.
    funkade klockrent och konstigt nog blev alla mina appar o inställningar kvar , när plattan bootat upp så stod det att den optimerade apparna (tog nån minut).
    Bättre flyt , nu funkar webtv bättre.
    Samsungs egna launcher går mjukt o fint men jag är så inkörd på ADW launchern så jag behåller den (den går mjukare den med).

Det enda strulet va att flashplayern va borta (finns inte i ICS) så den fick jag lägga in manuellt så att säga. (inget större prob dock).

Last edited: 11 dec 2012
  2. mcregor

mcregor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ni som uppdaterat enl Andreas's beskrivning har väl P7310-modellen kan jag tänka för till 7300 fann jag ingen passande ICS på samsung-updates...eller har jag missat nåt (hoppas det)...

3. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

4. landsa

landsa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Idag uppdaterades information fråm Samsung Sverige om när ICS kommer till 8.9

http://www.samsung.com/se/info/tablet.html

MaO skjuts det framåt igen. Lägger på 4.04 enligt instruktionerna i den här tråden. Ingen mening att vänta på Samsung längre

5. mattangnutt

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ja det går inte o vänta längre, bara ta det lugnt o metodiskt så fixar ni flashningen finfint.
    satans vad webtv går fint med ics, va lite besviken på det innan.
    som sagt fasen vad synd att samsung inte supportar bättre, för detta är verkligen ingen dålig tab, gillar den bättre än ipad 3.

hade jag vetat att all data + appar blev kvar efter flashning så skulle jag gjort detta tidigare.
    är ju lite pill o få till allt som man vill ha det annars.

Last edited: 11 dec 2012
  6. mcregor

mcregor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fungerar denna utan problem på en 7300 NSE? Även med 3G?
    Finns Svenska som språk eller får man köra Engelska?
    ...ursäkta dumma frågor från en okunnig...

7. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag tog en rövare och provade att lägga in den utrikiska versionen på min 7300 och det ser inte ut att vara några som helst problem. Svenskt språkstöd såvitt jag kan se och mitt 3G funkar som det ska (också såvitt jag kan bedöma, för jag har väldigt sopig mottagning här).

Tillägg: Men inte tycker jag det är värst stor skillnad mot 3.2!

(Och inte verkar jag kunna skilja på Autralia och Austria heller! Tveksam läskunnighet... ;) )

Last edited: 12 dec 2012
  8. mcregor

mcregor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack Asawi !
    Skillnaden skulle väl då främst vara att man kan köra några appar som kräver ICS eller högre - t ex Chrome.
    Men du känner alltså inte spontant att plattan blev "snabbare" i responsen ?
    Vilken 3G-leverantör kör du ? Inte för det borde ha nån betydelse men kan ändå vara bra att veta. Jag kör Telia och jag måste säga att det fungerat utmärkt hittills och övergången mellan 3G och Wifi fungerar verkligen sömlöst.
    PS: Det var väl inte en Australisk version utan snarare en för Österrike och några ytterligare europeiska länder...

9. mattangnutt

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samsungs egna "touchwiz launcher" flyter på mjukt o fint så där märker man stor skillnad samt att webtv flyter på bra men annars förutom lite snyggare menyer så är inte skillnade så stor mot honeycomb.
    Jag upplever inte att webbläsare eller appar funkar snabbare eller bättre.
    Plattan hänger med bättre när man roterar den o funkar även helt upp o ned nu , tror jag inte den gjorde innan.
    Men annars så är lagget man upplevde bara man svepte över hemskärmarna totalt bortblåst och det va väl det vi stört oss mest på eller hur?

10. Kåbe

Kåbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Försöker uppdatera enligt Andreas metod och det fungerar fint fram till system.img.md5, där tar det tvärstopp och blir FAIL i Odin. Har provat olika USB-portar, vad göra?

Edit: Löste det genom att byta dator.

11. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Nej det kan jag inte påstå. Jag tyckte den var väldigt rapp redan med 3.2. Upplevde inget lagg alls då (heller). Upplever man lagg i nuvarande ser man kanske en tydligare förbättring!

Telia, men jag bor i Filipstad med "sådär" för alla leverantörer. Och mitt hus verkar ligga i någon sorts signalskugga. Inne hos grannen är det bättre, men jag föredrar att sitta i min egen soffa... ;)

Ooops! Av outgrundlig anledning var min första tanke Australia och inte Austria... Antagligen för att de övriga ICS var i den regionen. Så det kan ju faktiskt ses som en Europa-version då! Bra!

12. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Ja, det håller jag med om att det känns som den är snabbare att hänga med när man roterar! Trodde först det var inbillning, men det var det nog inte då när du säger så!

Helt upp och ned fungerade förut också. Det använder jag ofta på grund av hur mitt fodral är utformat.

13. mcregor

mcregor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack igen Asawi,
    Då verkar det ju som att den "europeiska" versionen fungerar bra. Den var ju även avsedd för U.K så då får den väl anses vara rätt allmänt "europeisk". Så nu är det bara att fundera på om man skall ta det avgörande steget...:)
    Beträffande rotationen så har min fungerat bra "hela varvet runt" även med 3.2.

14. mattangnutt

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

rotationen va laggig på min p7310 fast det va 3.1, tror inte den ville alls upponer.
    jag tror 3.2 va mindre laggig överlag, kanske därför jag märker mycket bättre flyt nu på Ics.

15. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Ja, jag hade 3.1 bara i en halv dag eller så. När jag tänker tillbaka nu så minns jag att jag hade lite problem, men reflekterade inte så mycket över dem eftersom de försvann. Inte tänkte jag på då att det kan ha varit för att jag fick 3.2, men så här i efterhand var det nog så! Så bi som hoppar från 3.1 till ICS lär nog få lite glädjefnatt!

16. mattangnutt

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samsung fick ju mycket kritik för det irriterande laggandet i tester när den kom men jag vill minnas att dom skrev att det blev bättre när dom testade dom senare varianterna (förmodligen 3,2 på dom).
    Annars gillar jag att man kan ställa in färgerna på plattan i ICS , jag har tyckt att färgerna har varit lite väl skarpa men i "filmläget" känns plattan mer lagom o behaglig.
    min platta är nästan helt full med appar ändå startar den snabbt o känns inte det minsta laggig direkt vid uppstart (innan behövde den en liten stund innan startskärmarna flyttade på sig).
    från 3.1 till ICS är rätt stor skillnad faktiskt t.o.m samsungs touchwiz är uppdaterat och är lite använbart nu med bla ett litet mini "email" som man kan flippa upp.
    Måste få säga att jag är nöjd att jag vågade flasha, nu kör jag gladeligen ett år till med min tab.
    nån ipad blir det inte för min del iaf.

men ni som väntar på uppdateringen och är nyfikna , sök lite på youtube där finns flera filmer på våra galaxy tabs som kör ICS ,där ser ni hur det flyter och ser ut.

Last edited: 13 dec 2012
  17. Rimes

Rimes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag uppdaterade från 3.1 till ICS, och kan ju säga att det är grov skillnad alt var trögare uppstart av appar, svep rörelser i landscape var helt bedrövliga, efter en dag lr så om plattan hade varit ogång så måste man starta om annsrs ville inte appar o dylikt starta för den blev super trög o detta bara nån dag efter jag köpte den. Ics är helt sjukt mycket bättre går knappt att beskriva typ 2 veckor nu o jag har nog inte behövt starta om en enda gång. 3.2 är säkert bättre än 3.1 men lika bra lr ingen större skillnad gentemot ICS kan jag inte tro.

18. mcregor

mcregor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Känner inte alls igen din beskrivning så 3.2 måste uppenbarligen vara mycket bättre än 3.1.
    Men visst blir det ICS men har jag väntat så här länge så kan jag vänta nån vecka till för att se om det kommer en uppdatering susande från Samsung...:)

19. Svampen

Svampen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247

MINA ENHETER

Jag flashade min platta idag. Har varit nöjd med 3.1 och ADW-launcher. Perfekt flyt med mera.
    Kanske dumt att fixa något som inte är sönder, men så blev det idag. Flyter på bra med Nova-launcher. Laggar med Touchwiz.
    Kul med lite nya menyer och tillgång till fler appar.

Märkligt att Samsung kissar på sina kunder. Hur svårt kan det va för dem att släppa denna här romen officiellt?

Chansen ökar till enbart Nexusenheter framöver i vårt hus.

20. spectrasus

spectrasus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

www.sammobile.com

Tittade in på www.sammobile.com idag och såg att det fanns en 4.0.4 firmware där :) Vet dock inte till vilken verision utav P7320 den är till o_O

http://www.sammobile.com/firmware/?page=3&model=GT-P7320&pcode=TLA&os=1&type=3#firmware

Hittade även denna länk

http://androidjinn.com/install-xxlpi-android-4-0-4-firmware-update-on-p7320-galaxy-tab-8-9.html/2

men har inte använt instruktionerna i och med att jag kör med [P7320][ROM]Stock 4.0.4 ICS for Europe , och är väldigt nöjd med den :):)

Ett Gott Nytt År på er :cool::cool::cool: