Tvivlar inte alls på att den är mycket bra i det fallet men är inte de bästa moderna stora androiderna om allt står rätt till i en liknande klass?
Min gamla Note3 drog när allt stämde nånstans mellan 0.5-1% i timmen i standby med allt igång vad det gäller synkning, Bluetooth, Wifi mm. Skärmtid med mitt användande vilket innebär surfning, fb, Tapatalk lite youtube och dylikt (inga spel) låg i bästa fall på en liten bit över 7 timmar. Från den skärmtiden får man självfallet dra bort om jag hade en standby på många timmar.
Nu har jag sen en knapp vecka Nexus 6P och upplever än så länge en liknande skärmtid, kanske något bättre men för att utröna det får jag nog ha den ett tag till. Standby när den ligger på ett bord och Doze hoppar in är helt sjuk men jag vet inte jag, hur ofta gör den det då? I dag när jag sov (jobbat natt) så drog den då 3% på 9 timmar liggandes på mitt sängbord men den siffran hade ju blivit nåt helt annat i min ficka då Doze bara hoppar in när luren är helt stilla.
Frugans iPhone 6 lever sitt eget liv och är hyfsad ibland men en katastrof emellanåt, har försökt att utröna varför men tålamodet tryter, borde väl blåsa den och börja om från scratch.
Men om man då kikar på tester, hur ser det ut där då? Har uppfattat det som att Sony rent allmänt och Samsungs stora lurar typ S6+ och Note5 är riktigt bra där, samsungerna då i skärmtid, eller? Min 6p är väl då hyfsad men inget fantastiskt, ja bortsett då från när Doze hoppar in för då är den nog outstanding men personligen så kommer det inte att hjälpa mig mycket då jag i princip aldrig har mobilen liggandes still.
Jag ser runt omkring mig både androidfolk & iphonefolk som omvartannat har problem med batterihållbarhet, vissa nöjda andra inte. Dottern som igår köpte min gamla Note3 ringde nyss från tåget och klagade på att den hållit dåligt, dock bättre än hennes gamla iPhone 5s som var helt kocko och tömde sig på några timmar även utan aktivitet. Ja vad ska jag säga? Kolla upp vad som drar, alternativt kan det 2 år gamla batteriet börja ge upp.
Idag är jag nöjd med typ 7 timmar skärmtid, självfallet så vill jag ha mer men... I standby utan Doze så ska den dra någonstans mellan 0.5-1% i timmen med allt igång vad det gäller Bluetooth, wifi, synkning mm. Drar den mer än det så får jag felsöka vad som suger ur den.
Har ju hyfsad erfarenhet efter 6 androider (den första Hero) en Windows Phone samt en vecka med en lånad iPhone 5s då jag ville se om IOS är något för mig då jag sneglade lite på 6+, det var det inte men det var en annan sak ;-)
Edit: Vet att jag läst nån test mellan 6s+ och Note5 och att de båda var outstanding i skärmtid, likvärdiga. Kommer dock inte ihåg var? Standbytid vet jag inte.
Last edited: Jan 29, 2016
Macke.M, bvb and hickan like this.