Skakar liv i en åtta år gammal tråd som jag själv startade.
Gjorde hörseltest igår för byte av apparater. GN Resound ska det bli, vilken modell framgår ännu så länge inte, eller framgår, vi kom aldrig in på det.
Hörcentralen drar ned sin verksamhet pga Coronakrisen och halva styrkan kommer att förflyttas till att stärka upp där. Samtidigt kommer delar av lokalerna att göras om till intensivvårdsplatser.
Det gör att personer med grava hörselskador och barn kommer att prioriteras och när jag får komma på återbesök är det ingen som kan svara på. Nåväl, mina gamla apparater fungerar så det är bara att gilla läget.
Som jag skrev ska jag åtminstone få testa GN Resound i första hand och Phonak i andra (Phonak har varit bra för mig om man tittat på ljudbilden). Tyvärr har jag inte modeller på dessa men det ska gå att streama ljud via parkoppling med telefonen, något slags lågeffektläge för bluetooth. Jag tror att Android 10 krävs. 8-16 dagars drift på 13-batterier var en uppskattning.
Huruvida de har handsfreefunktion vet jag inte men det är ändå en ljusning i ett litet mörker som pågått sen jag startade tråden för åtta år sedan.
Hörcentralen har påpassligt nog just nyligen skrivit nya avtal med tillverkarna. Hade jag fått nya för ett halvår sedan hade jag fått modeller som är minst fyra år gamla

Click to expand...