Nano-behandling för kladdiga mobilskärmar

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av teknocide, 30 aug 2010.

?

Skulle du vara intresserad av ett nano-behandlingskit?

1. Ja

81,7%
  2. Nej

18,3%
  1. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Jo efter några dagars användande... Jag tycker att skärmen har blivit lättare att göra rent. Fettfläckar uppkommer, men det känns inte som att den är skitig efter att den blir avtorkad.

Vad som däremot har gjort grymt stor skillnad är på duschkabinsglaset! Ånga lägger sig, men lätt spolning så försvinner nästan varenda droppe och ännu ingen antydan till tvålrester eller beläggningar. De dök upp ganska snabbt tidigare.
    Så här långt är jag nöjd.

Åter till telefonen:
    Tror att nojiga personer kanske borde ha matt skärm på telefonen istället för det här blanka glaset.
    Medlet funkar, men spår av ansiktsflott lägger sig tyvärr ovanpå fortfarande. Jag antar att en matt hinna är den enda lösningen om man inte står ut, om än att putsningen är betydligt lättare nu.

Vore kul om någon mer testade på andra telefoner också, t.ex. Blade som manny skrev om.

Skywriter gillar detta.
  2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Tack för uppdateringen, det var mycket intressant.

Att en pekskärm blir kladdig är inget att göra åt men man vill ju att den ska vara lätt att hålla ren. Jag märker stor skillnad mellan Hero och Blade. Båda blir lika lätt skitiga men Heron är nästan ren efter en vända i byxfickan. För att få Bladen ren krävs en microfiberduk eller nån form av rengöringsmedel.

Jag ska se om jag kan få tag i medlet och testa det på min Blade. Men det kommer nog att dröja till tidigast efter helgen.

3. Westholma4t

Westholma4t Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    själv har jag polerat med PlastX från meguiar´s. samma vax jag har till bil-lyktor då jag polerar upp gamla med stenskott till nyskick. fingret glider som en dröm över skärmen och när den väl är skitig tar jag bara en microfiberduk och torkar av. http://meguiarsdirect.com/detail/MEG+G12310

4. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tänkte försöka mig på något liknande på min nya xperia active... det är framförallt de vattenavvisande egenskaperna jag är ute efter... även om jag måste säga att dess "wet finger tracking" fungerar mycket bra så tar det ändå 2 sek för vattnet att rinna av tillräckligt mycket för att skärmen ska fungera dugligt....