Nav-programvara

Diskussion i 'Hero' startad av snurreludde, 20 dec 2009.

1. snurreludde

snurreludde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack sandos för att du tar mina tankar på allvar..håller med dig, jag vill inte till windows..men, jag vill heller inte bli "lurad" av google/android/hero...

För övrigt: det viktiga i detta är att varken iphone, android eller win.smartphone blir någon slags ideologi bland oss användare..för oss användare, så anser jag, att det viktigaste är att vi får bra produkter..om det är google, microsoft eller kalle anka som har tagit fram dem är helt ointressant..

alltså..av detta kan dras slutsatsen att jag skulle genast, (om jag gjorde den bedömningen att win.smartphone var ett bättre alternativ för mig), överge android..alltså, det bästa sättet för oss användare att få producenterna att ta fram bra produkter i slutänden är att vara så otrogen det bara går..

2. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

håller fullt med dig snurrludde oxå. men det finns ju lösningar för alla problem.. (vilket jag fick bilden av att du inte orkade bry dig om att läsa) allt kan ju inte alltid funka out-of-the-box.. det är från google.. vad hade du räknat med? ;)

3. sorken

sorken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

förstår vad du menar snurreludde. dock får man väl säga att det är betydligt fler kloka svar på dina frågor än svar från små 16åriga troll.

som tidigare skrivits så beror saknaden av NAV software att denna inte är något man kan knåpa ihop på ett par timmar framför en dator utan kostar massor med pengar att utveckla. därför måste de som utvecklar kunna ta betalt för sina produkter.

ska säga att det jag skriver nedan är kvalifiserade gissningar och ingen källhänvisning finns men man kan ju spekulera att de måste anpassa market efter respektive lands lagstiftning. som skrivits ovan så ligger nog dessvärre prio på länder med större befolkningsbas än lilla sverige. på detta sätt gjorde även Apple när de lanserade iPhone. dock valde de att lansera telefonerna med fördröjning oxå vilket gjorde att det inte verkade så.

håller fullt med dig att det borde funka vid det här laget. dock är google väldigt förtegna om när de släpper market med betalapps i respektive land. hade varit nice med en roadmap för det...

skulle oxå vilja ha en klok nav software till min android men får nog vänta tills 2.x släpps i början av året och google NAV börjar funka. har inte gett mig in i att roota telefonen och väntar snällt på HTCs uppdatering som väntas släppas i början av året. är annars ganska nöjd med min Hero.

4. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har rootat min telefon och kör med copilot.. vilket man kommer åt med marketenabler om man rootar.. (fungerar riktigt bra) förstår att alla inte kanske vill ge sig på att roota. men vad ska man göra när utvecklingen går så långsamt. antar att market för oss svenskar är inget 1 person eller företag kan bestämma.. men visst.. efter 8m så tycker man att vi borde ha det. men livet är orättvist ;( men kommer förhoppningsvis nångång...

5. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker nog att du Snurreludde har en del vettig kritik, sen att du uttrycker dig som du gör är en annan sak ;)

Jag bytte från Win mobil till Android för att få ett snabbt och bra operativ, och det fick jag nästan. Tyvärr finns det ju inga vettiga appar att få tag på. Bara massa hemkokat mumbojumbo. Och nej, jag har ingen lust att roota min telefon eller hålla på och krångla med marketenabler och skräp, det borde liksom bara funka. Att vi inte har betalapps i Sverige måste ju vara ren och skär lathet från Googles sida.

Ska vi börja spamma Google snart så vi får vara med och ta del av de BRA apparna till Android snart?