Kan nämna att Co-Pilot är rätt värdelöst i jämförelse med Navigon. Har använt bägge programmen i ca 30 dagar var för att jämföra, det verkar som att Co-Pilot (trots att den har bättre funktioner som GPS än Navigon) har riktigt konstiga kartor. Ska jag åka från t.ex. mitt hem till Linköping får jag nästan upp den dubbla färdsträckan om jag använder Co-Pilot - oberoende av om jag väljer den snabbaste/kortaste sträckan. Ofta när jag anländer vid mitt mål med Co-Pilot så är det i själva verket 200-300m från den verkliga platsen jag ska till! Katastrof t.ex. förra veckan då jag för första gången skulle till Linköpings förarprovskontor för teoriprov, hade ca 8 minuter kvar till det började och Co-Pilot hade stoppat mig 200m ifrån kontoret bakom något bostadshus... Jäkla synd, då Co-Pilot har riktigt bra funktioner jämfört med Navigon, känns bara trist att man ska behöva slösa mer bensin och även slå på Google Maps för att hitta den verkliga destinationen när man väl kommit fram. I min mening är alltså Navigon överlägset bäst idag, men endast pga. bra kartor.
Jag föredrar också helt klart Navigon, framför allt p.g.a. att CoPilot är så ANSKRÄMLIGT fult, ser ut som ett spel för barn.
Trodde jag med, men Navigon Select är en fullversion av Navigon, plus alla nyheter, såsom trafikinfo med mera. Har också avinstallerat mitt Navigon och använder Navigon Select enbart.
Jag fick en uppdatering igår till Select och har nu 3.5.0 build 582 nk 531. Efter 12 timmar utan laddare är batteri på ca 20%. Navigon har jag använt för att navigera ca 1 mil / 15 min. Kollar jag vad som använt batteriet ligger Navigon på 86%! Ingen annan som stött på samma problem?
hur länge kan jag uppdatera kartorna efter att ha köpt programmet? Köpte det igår för 570 kr, helt klart värt pengarna tycker jag, har testat det lite idag! Kör man dessutom ljudet via blåtand ut i bilstereon så hör man ju riktigt ordentligt med...
Det är ju ganska känt att alla biltillverkare gör så hastighetsmätaren alltid visar 3-5km/h för mycket, för att inte riskera hamna i trångmål när folk kör för snabbt etc.
Det är tom så att det är lagkrav, minns inte exakt vad kravet säger men du får iaf under inga omständigheter visa för lite. De flesta biltillverkare ligger på ca 10% för mycket.
någon som vet hur man stänger av "reality scanner"??? dyker upp då och då när jag kör inne i stan... blir tokig! fungerar dessutom inte, då min hållare täcker desirens kamera =P
Märkte det jag med. Select verkade inte heller använda dom gamla kartorna. När jag skulle dra ner dom med navigon fresh började select klaga på att det inte fanns något minneskort, vilket jag trodde var pga jag inte har något externt kort i telefonen. Men det avhjälpte inte klagandet och jag gav upp för dagen. Någon med SGS som vet om navigon select kan ha kartorna på det interna minnet? Föredrar den lösningen.
Någon som vet om man behöver betala mer för kartuppdateringar eller om det medföljer kartuppdateringar när man köper det?
Det jag sett av Google Navigation är inte ens i närheten av vad de "riktiga" navigatorerna kan, som Navigon, Tomtom, Copilot med flera. Åker du utomlands så blir Google Navigation svindyrt helt plötsligt. Köpta navigatorer har du med dig jämt utan att betala extra för datatrafik.
Med Launcher Pro kan du välja att dölja statusbaren. Är det bara jag som har problem att installera? Det står att Navigon ska vara på 7.98MB...jag har 22MB ledigt...men under installationen tickar det interna minnet ner till 0 och sedan avbryts installationen. Har mailat supporten men inte fått något svar ännu....
När du är i sverige och har fridata ja, men utomlands så är andra navigationsprogram (i dagsläget) att föredra