Mitt Navigon tar upp mer än 20Mb när det är installerat. Det är nog bara att rensa lite appar innan du kan köra in det.
Google maps navigation som inte finns i sverige än kör väl också med nedladdningsbara kartor såsom andra gps-program gör?
Navigon med nordenkartor kostar just nu 395kr. http://www.navigon.com/portal/sv/sh...tml?produktFamilieId=22910&produktId=15163183
Har köpt navigon nu men hittar inte vilken apparat-id man skall skriva in när man skall få aktiveringskoden. Nån som kan hjälpa? Det står på hemsidan att den kommer upp när man startar programmet men jag får bara upp en sida som säger att testperioden har gått ut..
@JpHenrik: Kommer inte ihåg hur jag gjorde, men när rutan om att trial perioden gått ut, kommer det inte upp en ruta om att du vill aktivera eller köpa eller nåt sånt? @j-a: Nej, Select kostar inget extra om du redan köpt "vanliga" Navigon. Det kom förövrigt en update idag, vet inte vad den innehöll men nedladdad är den i alla fall.
Hej har testat trialen och har några frågor innan jag skall köpa det. När jag kör trialen så är det 2010 Q1 kartor och det är en hel del fel där, framförallt på hastigheter. Ni som köpt det har ni en senare karta? När jag har mailat Navigon och frågat så säger de att det inte ingår kartuppdateringar, har ni kunnat uppdatera kartan gratis? Det fungerar att navigera över landsgränser i det riktiga va? Det funkar ju inte i tialen.
Jag fick q3-2010 på kartorna när jag köpte för några veckor sedan, det har ju inte kommit någon kartuppdatering sedan dess så jag vet inte om man får någon nyare, verkar dock inte så enligt supporten. Ja, det går att navigera över landgränser.
Jag var i Amsterdam i helgen och använde Navigon till att navigera till fots. Det funkade, men det är tydligt att Navigon främst är tänkt att användas till bilnavigering, det var väldigt svårt att hitta sevärdheter, torg, platser o.s.v. på kartan, också svårt att se på kartan, t.ex. google maps är mkt tydligare men det funkar ju inte att använda utomlands p.g.a. ocker roamingavgifter.
Manual??? Har nu köpt Navigon med Nordenkartor och uppgraderat till Select, och det verkar fungera. Eftersom jag haft en vanlig Navigonnavigator för ett par år sedan har jag fått det mesta att fungera. Men har någon hittat någon form av bruksanvisning, eller åtminstone en lista över vad man kan göra? Jag har sökt här och på nätet men inte hittat något. Speciellt tycks det finnas någon form av "live view", som startade av sig självt när jag satte mobilen i en enkel bilhållare. Jag undrar mycket över vad jag gjorde för att starta funktionen, och vad den egentligen är till för. Och kanske finns det fler liknande överraskningar dolda? Jag kanske återkommer med en rapport när jag använt programmet lite mer. Vanligen kör jag med en vanlig Garmin (3790). En sak bara, när jag körde söderut över Skanstullsbron i Stockholm ville Navigon att jag skulle ta av och köra upp till rondellen vid Gullmarsplan, ta andra avfarten i rondellen och omedelbart köra tillbaka ned på Nynäsvägen. Den omvägen känner jag igen sedan jag hade Navigon för några år sedan. Någon borde ha åkt vägen sedan dess och felrapporterat. Förresten, vem hämtar Navigon kartor från numera? AndersLj
hmmm jag köpte navigon med nordenkartorna men jag kan inte uppgradera till select, står att det inte fungerar till min operatör (halebop). Vad kan det ha med saken att göra?
Provade Navigon Select men får inga trafikmeddelanden, trots vägarbeten... Funkar trafikinfon i Sverige?? Däremot får jag en massa trafikmeddelanden från Danmark...
Visst kom det en uppdatering av Navigon (ej Select) nu i veckan? Någon som fått något hum om varför Navigon behåller båda på market?
Men om jag navigerar från Malmö till Trelleborg, finns i verkligheten ett rätt omfattande vägarbete på E6, men inga meddelande om detta i Navigon... När får man meddelande om trafikhinder? Vilka typer? Om man närmar sig ett trafikhinder som Navigon upptäckt, kommer förslag på runt-om-väg? Om man navigerar utomlands, kommer trafikinfo via GPRS eller GSM? Roaming kostnader...
Min har varnat för köer, och när det varit totalstopp på grund av olycka, den har också varnat för begränsad framkomlighet (ett körfält avstängt) och för vägarbeten. Vid olyckan räknade den om rutten, och det har den gjort flera gånger när jag kört i Stockholm vid rusningstrafik.
Samma när jag kört Gbg-Stockholm. Vägen blir gulmarkerad på skärmen när amn kör i vägarbetsområde, samt att den räknar om tiden/rutten pga köer, olyckor med mera. Vet inte var den plockar infon från. Kan vara bra att veta om man åker utomlands.