Det värsta är att musiken inte pausas utan det är bara volymen som sänkts till noll. Riktigt kul när man lyssnar på en audiobook i bilen via en fmsändare. Så sjukt dåligt att den är kvar, jag själv rapporterade den för över 3mån sedan.
Hmm ok, well lurarna är ju kopplade när jag startar men kanske ska testa omvänt, att starta navigon och sedan koppla lurarna. Dock så känns det ruskigt krångligt om det nu skulle vara så...
Onödigt att maila dit, jag har redan provat maila två gånger, har inte fått svar överhuvudtaget. Inte en chans att jag skulle betala för denna app.
Vart får du tag på denna? Jag testar just nu 2.5.x något och den suger fläsk. Är inte så sugen på att köpa appen innan jag testat en fullversion. Funkar den riktigt bra så lär jag dock köpa den. edit: om inte tomtom kommer ut med något så jag kan hiva min gamla nav.
2.6.1 är den senaste som finns på Android Market, kolla bland "Hämtningar" om det inte finns en uppdatering att installera?
Jag är också ute efter USA kartor, ska på roadtrip i Staterna i sommar. Jag va inne på deras US sida och kikade lite, verkar som att det är på G. Det står bara "Coming soon"
Precis! Det är nåt man bör undvika om man har svenskt simkort i mobilen! Jag vet att CoPilot har USA kartor, så om inte Navigon hinner komma så finns det alltid CoPilot. Dock så gillar jag Navigons layout mer.
Eller så laddar man ner en 14d trial med USA kartor via Android Market. Programmet heter Destinator 9. Är ett äkta navigationsprogram som laddar ner kartor på ditt minneskort (ca 2 GB) och funkar offline dvs via telefonens GPS.
TS skulle helt enkelt kunna synca sin rutt på sitt schledna motellrum innan han ger sig av..om där nu erbjuds WIFi.. https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=145316&posted=1#post145316 /Söder
Datatrafiken gör inte så mycket, när jag är ute och reser stoppar jag i ett lokalt SIM, funkar ju inte att betala för roamingdata när man som mest behöver använda luren. Svenskt SIM hamnar i en gammal dumbphone.
Det borde inte vara några problem för om man använder Navigon fresh (PC-programmet) för att tanka ned dem så kan du välja vilka du vill ha redan då så slipper du ens installera de kartor du inte vill ha.
Detta kanske är en dum fråga, men kan Navigon läsa in Garmins "City Navigator"-kartor, eller finns det något GPS-program till Android som kan det?