Andra branscher skulle älska att ha så dedikerade kunder som tv och film-tittare. Tänk om stora mängder av människor bröt sig in i KFC på nätterna bara för att få käka friterad kyckling. Då skulle nog KFC börja ha 24/7 öppet.
Fast jag tycker inte kraven är orimliga. Tekniken finns där för att distribuera media, och för att ta betalt. Den enda media jag betalar för idag är böcker. Via Amazon, för de knorrar inte när jag uppger i mitt konto att jag bor i USA. Jag får tillgång till det amerikanska utbudet utan problem. Samma sak med Audible (ljudböcker, ägt av Amazon).
Det gick ann förr i tiden när vi inte var så uppkopplade och medvetna om allt. Men nu är det inte acceptabelt att vänta eller helt enkelt bli utan. För att göra en parafras på en film som inte finns på Netflix SV (Jurassic Park)
Content will find a way...
Och ja, det är ett problem med Netflix att jag inte kunde använda det utomlands (förmodligen finns inte Netflix i landet i fråga, så internethastigheten spelar ingen roll). Allt nytt material kommer ut på piratmarknaden ändå. Tror knappast det skulle bli värre om det gick att synka Netflixmaterial till minneskortet på sin telefon.
Här är en relevant seriestripp. Även om GoT-exemplet inte gäller i Sverige.

Click to expand...