Diskussion: Nexus 10 officiell

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Volatyle, 29 okt 2012.

  1. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Jag skulle gissa på att de menar att den klarar både 110V och 240V, inte nödvändigtvis att den passar fysiskt i svenska eluttag.
     
  2. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    För enskild firma är VAT numret SEpersonnummermed10siffror01 och har man sin firma för att man som jag säljer appar så är en Nexus produkt en klockren inventarie till firman.

    Men som sagts redan så kan man ju dra av den engelska momsen i efterhand men inbillar mig att det blir enklare momsredovisning om handtec drar bort den direkt.
     
  3. mevvan

    mevvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Helt rätt :)
     
  4. mevvan

    mevvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

  5. Sanguis

    Sanguis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Är det någon som har läst om några fysiska butiker i UK kommer att sälja Nexus 10 vid säljstarten den 13:e? Har en släkting som ska dit den 16:e så det hade inte varit helt fel om hon plockat upp en till mig när hon är där.
     
  6. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Den släpps den 13 november väl?.
    Hoppas det går hyfsat fort att den släpps i sverige :) Känns tryggare att köpa en i sverige :)
     
  7. frenil941

    frenil941 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Som sagt, förvänta dig inte att den släpps i Sverige 2012.
     
  8. markus92p

    markus92p Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  9. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Fick en "Oj-den-där-ser-ju-ut-precis-som-min-samsung-laddare"-upplevelse innan jag kom på att det är ju Samsung som tillverkar Nexus 10:an så det är ju inte så förvånande egentligen.

    Även om det inte medföljer någon "plugg" som passar här i Sverige så problemet inte så stort för "pluggen" använder samma kontant som en vanlig ojordad apparatsladd. Typ en sån man brukar ha till dvd-spelaren, köksradion etc... Bara att peta i en sådan sladd och köra. Inte så snyggt kanske men det fungerar.
     
  10. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Som jag skrev i inlägget ovan så är chansen stor att det räcker med en sån här:
    http://www.kabelbutiken.com/apparatkabel-230v-iec-c7-1-m
    [​IMG]
    Inte så mycket att beskriva egentligen om du beställer från Handtec.

    Välj vad du vill beställa, gå till kassan, välj det enda fraktsättet där SE är med i listan. Om du har företag, knappa in VAT så drar de av momsen, annars låt bli. Knappa in din adress och betala med kreditkort eller paypal.

    Konstigare än så är det inte. Har aldrig beställt från Handtec själv (om man bortser från den Nexus 10 jag förbeställt nu) men jag vet att det är många svenska geocachare som köpt sina GPS:er från dem.
     
    Last edited: 8 nov 2012
  11. frenil941

    frenil941 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Den stora frågan är ju om man ska ska ta 16 gigaren eller 32.

    Det skiljer ju en del i pris. En del spel tar ju 1 gb... Sen tar ju OS 1 eller 2 gb. Så man har bara 14 gb att leka med. Får nog fan bli en 32 gb ändå.

    Sen är det det med skydd och grejer. Finns det än? Skulle vilja ha ett displayskydd på och en liknande smartcover. Googles egna smartcover skulle inte vara fel men det har jag inte sett röken av...
     
    Last edited: 8 nov 2012
  12. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag valde 16Gb modellen. Brukar inte spela så mycket och kommer mest att använda den för utveckling så jag valde att hålla ner priset lite. Vet inte om jag kommer att ångra mig eller inte men jag har aldrig behövt mer än de 16Gb jag har i min Galaxy Tab 8.9 så jag hoppas jag klarar mig med det även på denna.

    Det beror nog på lite hur man tänkt använda den.
     
  13. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag räknar ju kallt med att den kommer innan jul, allt annat är ju en försäljningsmiss från Google.

    Någon med erfarenhet från Handytec? Ganska sugen på att köpa en där nu :):money:
     
  14. frenil941

    frenil941 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om man beställer nu innan den 13:e från ex. handtech. När kan man räkna med att ha den hemma? Alltså dom har den i lager redo att skickas den 13:e? Då borde det ta som det står på leveransen att det tar 2-3 dagar?

    En fråga till. Priset. 32gb kostar 4900kr ca från handtec. Men google gjorde ju reklam för 499$ för 32gb vilket jag får till ca 3300kr. Då blir det ju billigare att ta från USA, jag menar tullen kan ju inte gå på mer än 1600? Får inte ihop detta.

    Är det kanske så att den kommer sjunka något i pris efter en vecka?
     
  15. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag tror inte man kan räkna med något alls, men hoppas kan man alltid. Det är inte säkert de själva ens vet hur många de får tilldelade i sin första leverans och det är säkerligen många som förhandsbeställt från dem.
    Om du ska importera från ett icke EU land så tillkommer (om jag minns det rätt) 25% moms och 3% tull på varan inkl frakt. Till detta läggs sedan en hanteringsavgift på 100kr. Med tanke på att du dessutom måste köpa den genom ett av de företag som erbjuder dig att köpa saker till deras USA adress för att sedan skeppa den vidare till dig så tror jag det blir dyrare att importera från USA. Undantaget är så klart om du känner någon som bor där som köper och skickar den som gåva, då tillkommer bara den moms som gäller i den delstat den beställs till (vanligen under 10%), men för de flesta av oss är det inte ett alternativ.

    I priset från England ingår engelskt moms och eftersom det är inom EU så tillkommer inget förutom frakten.

    Eftersom handtecs priser är samma som i engelska play store så tror jag priserna kommer att ligga kvar på den nivån ett tag.

    Troligen blir det även mindre strul ned garantin också om man köper den från ett EU land.

    Ett alternativ till handtec verkar vara tyska notebook.de: http://www.notebook.de
     
    Last edited: 8 nov 2012
    RasmusB och frenil941 gillar detta.
  16. frenil941

    frenil941 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Okej. Då fattar jag. Tack för svar!
     
  17. markus92p

    markus92p Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Någon som har en clue om när handtec får den i lagar o börjar skicka ut den? Verkar bara vara Playbutiken som satt ett datum(13:e).
     
  18. nattfrost

    nattfrost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för tipset! Bra med en tysk butik vad gäller laddare. Är det någon som har erfarenhet av notebook.de? Jag kommer behöva ta kontakt med butiken jag handlar från för att få momsen avdragen på en vara (köper plattan på firman) och inte avdragen på en annan (nexus 4 går privat). Det underlättar om de är smidiga att ha kontakt med :)

    Handtec var väldigt tillmötesgående och enkla att ha att göra med.
     
  19. Miro

    Miro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är själv mer inne på antingen en 32GB nu eller vänta och hoppas på en 64GB! Har jag en 2560x1600 skärm så vill man ju ha high-res filmer att spela upp på den! ;)
     
  20. infinite222

    infinite222 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Precis, håller med dig. Nu är jag inte insatt i hur Exynos5 står sig, men klarar den av H.264 mkv med 1080p?

    Det borde väl funka med USB OTG till denna om man vill ha med sig mer filmer än det som ryms på plattan? Går det att köra USB OTG med en större HD, t.ex. 3,5tums, med egen strömtillförsel eller bara usb flash drives?