Nexus 2 på gång?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Ult, 26 okt 2010.

1. CSS

CSS Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om det nu skulle visa sig att detta rykte stämmer och att det kommer en N2a, varför skulle den då inte kunna ha tangentbord? Vet du något som vi andra inte vet eller bara spekulationer? Själv skulle jag föredra utan.

2. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

LG ska man nog inte räkna bort.

3. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

För att google vill inte gynna en tillverkare mer än någon annan, om HTC skulle få ensamrätt på "Nexusar" så ger google HTC ett försprång.

4. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

För att de flesta vill ha en telefon utan tangenbord.

5. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Kunde inte sagt det bättre själv. Majoriteten bör vara för en telefon istället för en laptop till telefon.

6. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131

MINA ENHETER

Snälla låt detta vara sant :)
    Grymt nöjd med min N1 men en uppdatering behövs ju i bland

Ser gärna att HTC gör den igen men Samsung funkar säkert oxå, eller?
    SE gillar jag verkligen inte i alla fall så dom hoppas jag verkligen inte på

7. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag har själv ingen erfarenhet av Samsungs Androider men jag har fått uppfattningen att de flesta problemen kan spåras till buggig mjukvara. Hårdvaran i Samsungs mobiler brukar väl vara bra? Om det blir Google som styr mjukvaran borde det kunna bli en riktigt bra mobil.

Observera att det ligger inga egna erfarenheter bakom resonemanget ovan men jag är nyfiken på folk med erfarenhet av N1 och Samsung tror.

8. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Helt rätt. Vi har dock haft Samsung-apparater hemma, varav bara en lever just nu; min TFT-skärm. :) Det hela från mig syftades på deras usla kvalité som företag snarare än deras buggiga mjukvara i Galaxy eller vad det dillas om. :P

9. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

SGS första Andriod var en katastrof att kalla SGS för det är lite magstarkt.
    Men det är väl kanske inte rätt topic att snacka om vem som gör den men om Google väljer att göra en ny Nexus så tror jag det blir dom som kan leverera den bästa Hårdvaran.
    Sen är det ju bara att fylla den med en Cyanogen ;)

10. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Samsung är väl lite som Nokia, grymt fin hårdvara men svajig mjukvara. Delarna i SGS är riktigt högkvalitativa även bortsett från skärmen, till exempel ljudchipet. En Nexus2 från Samsung med bara googlemjukvara tror jag skulle vara kanon.

HTC gör bra telefoner absolut men med N1 tog de en del genvägar, jag hatade digitizern på mitt exemplar bland annat.

11. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag önskar det kommer en nalle som inte tar några genvägar hellre dyr och bra än nått halvfabrikat.
    Sen så bryr jag mig mindre vem som gör den.

Dock så tar jag detta rykte ganska lätt :)

12. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

helt rätt, jag ska skicka tillbaka min n1 för att försöka få digitizern utbytt, håller på att driva mig till vansinne på senare tid. Registrerar inte tryck ibland och andra fall så sker tryckregistreringen på en helt annan del av skärmen. Senaste tiden har jag ofta fått låsa-låsa upp skärmen för att kunna skriva sms o liknande.

13. ulmerkotten

ulmerkotten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där är ett vanligt hårdvarufel. Du är långt ifrån den enda. http://www.google.com/support/forum/p/android/thread?tid=04134c63c784258e&hl=en&start=3000

Skickade in min för samma sak och fick det fixat.

14. Love

Love Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har googlat en del sedan detta rykte dök upp. Massa spekulationer om tillverkare, de vanligaste är att det antingen kommer vara Samsung (vilket isf skulle presenteras 9nov) eller vem som helst förutom Samsung lol. Vet dock inte var ni som utesluter t ex HTC och SE får er info ifrån? Själv bryr jag mig kanske inte så mkt egentligen, viktigaste är att ryktet är sant och den kommer ASAP lol.

Efter alla problem jag hört om gällande uppdateringar på nallar som inte kör Vanilla (och att det fortfarande finns nya nallar med 1.5) kommer jag nog aldrig köpa en nalle med modifierat Android (kör N1an).

Halvt off topic: Är det inte konstigt att ingen tillverkare frivilligt väljer att köra vanilla och låta Google sköta uppdateringarna? Måste Google själva lägga sig i för att det ska hända? (för N1an är väl den enda?)

Finns ju uppenbarligen en efterfrågan ser man om man är inne på forum (även om jag är medveten om att en stor del av Androidägarna aödrig är det och inte ens vet vilken version de har)

Love

15. Durza007

Durza007 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

16. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Google har också sagt att de inte vill favorisera tillverkare eller plattformar, och eftersom HTC gjorde Nexus One så gör dom Antagligen inte "Nexus Two".

17. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Fortfarande halvt off-topic: Huawei har väl gjort minst en "with Google"-telefon med ett vanilj-android?

18. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nexus two = Ja tack!
    Samsung = Nej Tack!

nexus two + samsung + samsung har NOLL att göra med den när det kommer till uppdateringar utan det styrs helt av Big G = Nja ok då, men är lite avvaktande ändån.

ja... I7500 epic failen smakar fortfarande surt .. :(

19. CSS

CSS Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu verkar även CBS hakat på ryktesspridningen.. Vågar man hoppas på något officiellt uttalande? Skulle vara skönt med en dementi om det inte stämmer iaf. Vet inte riktigt vad man ska tro. Lika bra att sluta spekulera kanske.

http://www.cbsnews.com/8301-501465_162-20021046-501465.html

20. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Har du sett och känt på t.ex. en Milestone? Den är inte särskilt klumpig så att kalla en tangentbordsmobil för laptop blir lite konstigt.

Om de vill sälja stora volymer så är den nog utan tangentbord, ja. Om de vill sälja en utvecklartelefon då? Nexus One var väl till viss del tänkt som en sådan? Det kan iofs vara så att G2 (som kör vanilj) fyller den funktionen ett tag framöver, men den är krånglig att roota av någon anledning.

Den som kommer presenteras av Samsung nu i början av november tror jag inte kommer ha tangentbord men frågan är om det verkligen blir en Nexus Two.