Fråga: Nexus 4 v.s andra lurar i samma prisklass

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Parika, 26 aug 2013.

1. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Får se om jag köper en nexus eller satsar lite mer pengar på en s4 eller htc one dårå. Känner att bristen på 4g skadar endel, speciellt på vårat landställe där det bara finns 4g men inte 3g.. Frågan är bara vilken..

2. cogli0ne

cogli0ne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Om du står ut med tw eller sense och annan knapplayout kan det vara en bra idé.
    Jag provkörde s4 men returnerade den efter en vecka. Det enda jag gillade bättre med s4 var batteritiden och kameran, men det var inte tillräckligt för mig. Tycker nexusen har bättre gränssnitt, bjuder på en bättre helhetsupplevelse och gillar mjukvaruknapparna.

Om jag skulle använda en S4 skulle jag så småningom vara tvungen att flasha in en vanilla-rom med mjukvaruknappar och inaktivera de fysiska knapparna. Men jag är väl nexus-skadad :P

3. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Fysiska knappar har jag inga som helst problem med. Vanilla roms finns ju till både one och s4. Har haft s2 förut vilken jag gillade enkelheten att flasha med. Är s4 lika enkel? Och hur är one?

sorry för ot btw :o

4. 4official

4official Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Hej allihopa!

Jag har nu lämnat min S3:a och väntar in min nya N4, någon som vet hur det bytet känns, är det en stor skillnad? Hur är batteritiden på Nexusen kommer den att hålla i en hel dag?
    Beställde min på bazula och får min på måndag, är verkligen excited. Alltid velat ha vanilla på min lur som funkar till 100!

5. cogli0ne

cogli0ne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Samsunglurar är enkla att flasha och återställa tack vare Odin. Kan tyvärr inte uttala mig om Htc One, då jag inte flashat en HTC på flera år.
    Jag hade inte heller något emot fysiska knappar förut, men efter att jag testat mjukvaruknappar på min s3 så var jag fast.
    Vet du om screen smearing är botat på vanilla romsen till s4? Det var iofs inte jätteirriterande, bara något man kan störa sig på om man är lite petig.

Om det stod mellan s4 och One hade jag nog valt S4 pga utbytbart batteri och bättre kamera, en polare har One och han är inte nöjd med bildkvaliteten.

Jag gjorde samma byte förra året, minns att jag tyckte N4 kändes mer bred i handen på något sätt, men det glömdes bort inom någon dag. Kameran på n4 är långsammare än på s3, men resultatet är fortfarande klart godkänt.

Mjukvarumässigt tycker jag den spöar s3 rätt hårt.

Batteritiden för mig har varit sämre än på s3 i överlag. Det verkar vara väldigt olika, vissa får hyfsad tid stock, medan andra måste flasha en annan kernel. Jag brukade få bättre tid stock än med custom kernels, men sen 4.3 har min batteritid varitusel på stock, därför har jag flashat in carbon rom + franco kernel.

Har även sett folk på forumet som fått skitbra tider, kolla tråden om batteritid för att bilda en uppfattning.

6. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 027
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon: