Jahapp, då har mitt glas också gått sönder. Efter en massa våldsamma tappningar (bl a tack vare min 18 månader gamla dotter), så spricker såklart glaset till sist när jag tappar telefonen tre-fyra decimeter ner på (ganska) mjuk sand/grus. :S
Jag har otursföräkring hos If, så jag skadeanmälde hos dem. De bad mig återkomma med kostnadsförlag. En
Tre-butik sa de att det skulle kosta ca 3500 kr, så jag meddelade detta pris till If och sa att jag förmodligen tänkte skicka den till Telecare i Ljungby, efter era tips här. De sa att piset är skäligt (alltså billigare än att köpa en ny telefon) och bad mig skicka telefonen till Telecare som jag föreslagit.
Så nu har jag skickat iväg telefonen i originalförpackning med Telecares (eller mobylifes) fraktsedelgrej fasttejpad runtom. När man anmäler sin telefon på deras hemsida kan man mata in skadenummer hos försäkringsbolag. Jag vet inte hur de använder den informationen, men i bästa fall tar de kostnaderna direkt med försäkringsbolaget. Återstår att se om det är så det funkar.
Lite frustrerande att vara utan telefon så länge (jag har min [frus] gamla Xperia Z som jag vann här på Swedroid för några år sen, så länge, men katten vad seg den blivit!). Hoppas det går lika snabbt som för blackpearl, även om det är semestertider nu...
Click to expand...