Jag rekomenderar att jag binder ert google konto till checkout och fyller i VISA-kort uppgifter utan proxyn igång sen bara lägger till shipping address när ni beställer mobilen.
Underbart att man kommer undan såhär billigt! Blir att beställa imorgon. Men jag skriver in borderlinx (uk) adressen jag fick vid beställningen?
Japp! Jag fick min telefon idag och beställde den just via BorderLinx UK, tog 4 dagar från att jag la beställningen tills jag fick hem telefonen: http://www.techbloggen.se/blog/?p=761
Ugha.. Tänkte beställa Nexus One imorgon, men nu har jag läst om Borderlinx och VAT, vilket sätt vore billigast att beställa från nu?
Jag kan säljer Nexus One för 5250 kr inkl frakt, telefonen finns i Sverige. Beställer du via Borderlinx UK så hamnar du på runt 5150, dock så är leveransen runt 1 vecka. Kolla gärna köp och sälj delen.
Ser att det är ganska billigt, men kommer det bli mycket billigare i sverige? Har skralt med pengar och kan vänta
Hmm. Skulle vilja se så att jag har gjort rätt leveransadress med google checkout (för borderlinx) nu innan jag beställer, om någon kan verifiera om det är rätt som redan gjort detta. Såhär ser det ut för mig på google checkout inställningarna: Stämmer detta?
Glömde att påpeka att detta var mina Google Checkout inställningar som man såg via Settings, inte när man köpte telefonen. Men det är rätt!
Några frågor? Den N1 som säljs i USA respektive UK är det samma hårdvara? Kommer en UK N1 att fungera fullt ut i Sverige med Tele2? Jag tänker på saker som 2G/3G kopplingar och hastigheter. Finns det möjlighet att få in svenskt språkstöd för T9 osv? Jag har hört att det numera är dyrare att köpa från UK då man måste betala moms stämmer det?
Säljs endast i US? Man kan leverera till UK. US modellen funkar i Sverige då den kör GSM som resten av våra telefoner. Man måste betala moms från US till Sverige och från UK till Sverige.
Finns både svenskt tangentbord och ordbok (gratis) på market, googla lite på Scandinavian Keyboard och Swedish Dictionary (till den).