Men för guds j***a skull! Såhär ligger det till.
Av trådar att döma tippar jag att cirka 50% av användarna upplever samma "lagg/ryck/oflyt" som Barilla beskriver. Det är fakta, och jag vägrar acceptera att 50% defekta lurar passerar QA.
* Antingen beror det på att det faktiskt FINNS en skillnad. Säg att HTC t.ex. köper minne från billigaste tillverkaren och har två batches med lite olika timings. Slutresultatet är att kärnan råkar vara liiite bättre optimerad för den ena vilket skapar ett lagg. Troligen kan det lösas med en enkel anpassning.
* Alternativ två är att folk är olika känsliga, vissa ser helt enkelt inte "lagget" och det finns på alla enheter. Det beror inte på kass syn, bara att alla har olika referenspunkter och uppfattar omvärlden på olika sätt. Vi är inte stöpta i samma form, thank god.
* Alternativ
tre är att alla upplever och märker "lagget" men att vissa är för styvnackade för att erkänna det. Har man lagt X antal tusenlappar på en pryl kan det lätt bli så.
I vilket fall, de diskussioner som dras upp i varannan tråd GER INGET. Det är bara sjukt störande att behöva läsa samma trött argument, gång på gång. Finns en dedikerad tråd om det, kan ni inte hålla er till den?
Jag vill inte vara ett arsle, men det dödar liksom snacket om andra, mer intressanta saker.
Click to expand...