Nexus One - Seg GPU och onödigt klena apps/spel?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Klonka, 21 feb 2010.

1. Dreas

Dreas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Men för fan skärp dig, det syns ju hur väl som helst! Lägg en Iphone bredvid och hoppa mellan appsen på homescreenen så fattar du var jag menar.

2. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 486

MINA ENHETER

Ta den om askungen med. Har båda framför mig o skillnaden är obetydlig.

3. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

det är ingen ide. han ser inte vad resten av världen ser. men vad kan man förvänta sig av en person som tycker att telefonen alltid ska ha 100% med minne ledigt. :o

4. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 486

MINA ENHETER

Barilla: pm istället för att kasta skit hela tiden om det är nått du vill mig.

5. Volatyle

Volatyle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

DrT och Barilla:

Jag har ett förslag.
    DrT påstår trots allt att hans telefon skiljer sig från alla andras, och faktiskt flyter. Hur osannolikt det än må vara, så går det ju ganska snabbt för de som ser problemet att avgöra om dom också "ser" problemet på DrT's telefon.

Således: DrT: Scrolla runt i din telefon, filma allt, länka till klippet så får vi se om det faktiskt är så att du lyckats få den enda Nexus där allt flyter :).

När det är gjort är diskussionen död - och eftersom du nämnde att du har både iphone och Nexus bredvid varandra betyder det att möjligheterna för dig att filma faktiskt är ganska stora.

/Vol

PS. Om du inte filmar så tolkar vi det dock som ett halvt erkännande ;-)
    DS.

6. sockan

sockan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Eller så struntar man i det :P
    DrT har moddad Nexus så den flytter säkert bättre.

7. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Men det gör väl resultatet ännu mer intressant isf? Det tycker iaf jag...

Vad vet vi egentligen om GPU, och hurvida den används eller kommer att användas? Det känns ju lite tråkigt att en telefon som kommer ut så pass långt efter Iphone ändå inte har samma flytet ens i menyerna... :(

Jag vet att Android är ett trevligt OS, men kan inte rå för det... hade hoppats på mer... dock ingen dealbreaker ännu så länge, men jag har funderat en hel del på en 3gs senaste tiden.

8. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hehe. Roligt!

Får man gissa så är det väl så att det pga Android platformens sätt att göra saker, VM maskiner för apparna och att köra flera processer samtidigt etc.
    Detta gör att det blir segare. Sen e d väl beroende på hur kännslig man är för detta och om man har lusten att modda sin mjukvara.
    Man får väl väga för och nackdelarna mot varandra, varför hänger jag på Swedroid? Jo för att jag anser att några millisekunders väntan här och där är ett mycket litet pris att betala för allt annat som plattformen ger.

Sen kan man ju bråka i oändligheten om vad man tycker, om man tror på tomten/gud(ar).

Må det Flygande Spaghettimonstret vara med er!