nexus s eller incredible s?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av dude, 13 mar 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Misstänkte det :)
    Jag skulle inte ta det för givet eller ha det med i mina "kalkyler" när jag byter telefon eller rekommenderar telefon till någon

2. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Svårt val, men jag hade nog valt Incredible S då jag diggar både utseendet och kameran. Samt att jag har en Desire och har varit så otroligt nöjd med den. Kan verkligen rekommendera HTC!

3. Choklad

Choklad Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Åhhhh, jag har så svårt att välja mellan dessa två telefoner, så lika men ändå inte.

Jag ska dra till Usa 3 april och vill helst ha en telefon innan jag drar... I veckan var jag helt inne på att köpa en Nexus S, men nu när jag har sett att incredible finns på lager så kommer ju tveket fram.

Mina bröder har ju HTC, hero och legend, och Sense är ju otroligt mycket smidigare att använda tycker jag än vad stock android är. Men det är gött att alltid ha senaste uppdateringarna också utifall att.

Men då incredible verkar ha bättre kamera, video-inspelning och bättre "ut ur lådan" upplevelse så lutar det mer åt det hållet just nu. Den ska ju få update till 2,3 och borde ju då få bättre batteritid med.

Är det nån som har en Incredible S som vet om batteritiden är bra och hur den fungerar allmänt?

ps recension jag hittade nu.
    http://pocketnow.com/android/htc-incredible-s-review

4. Sallis

Sallis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Vad jag förstått så har incredible s bättre batteritid än HD2:an, men inte mycket bättre än någon annan vanlig smartphone mobil. Dvs du lär behöva ladda varje dag.

Läs engadgets review om du inte har gjort det;
    http://www.engadget.com/2011/03/21/htc-incredible-s-review/

Pillat mycket på incredibln på sistone och jag tycker att uppdaterade sense är fantastiskt! Sen så slår bygget nexusen rejält.
    Plus, vill man ha senaste uppdateringar så tror jag att inte är så svårt att få in 2.3 vanilla i en incredible. Vice versa i nexusens fall. Dock så ratar jag nexusens plastiga format, och stock kan bli lite tråkigt. Sense är riktigt stilrent.
    http://www.gsmarena.com/htc_incredible_s-review-580.php

Kolla här typ;
    http://www.gsmarena.com/showpic.php3?sImg=reviewsimg/htc-incredible-s/sshots/gsmarena_002.jpg

5. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tror nog att eftersom att det är som googles egna telefoner så kommer dom nog alltid få uppdateringar :) ja så länge hårdvaran klarar av nya mjukvaran.
    Tror nog att dom flesta nexus S har dött innan dom slutar få uppdateringar, dock bara en gissning

Skulle dock vilja säga HTC, gillar dom skarpt. Det enda är ju som sagt att man får vänta lite på uppdateringar.

Last edited: 25 mar 2011
  6. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

incenibele s skulle jag säga.
    * grym kamera ( både fram och bak ;) )
    * fin design, inte många som tycker det dock :/
    * htc sense är ett plus
    * får 2.3
    * och så gillar jag HTC helt allmänt också ;D

7. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Kan väll lägga till ett plus för nexus s: skärmen är väldigt bra, en kompis kompis har en och skärmen är väldigt bra

8. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

nexus s varje dag...vanilla android..

9. dude

dude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

men hur är browsing med flash?laggar det mycket?orkar inte med att browsern hänger sig

10. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Skulle nog tro att det fungerar bra, har ju samma hårdvara i princip som min TAB och den fungerar fin fint :)

Ett minus jag kan tycka med Nexus S baserat på andras åsikter (har bara kollat på den lite snabbt och inte känt på den ordentligt) och det är ju det att den verkar vara plastig. Men bryr man sig inte så mycket om det så är det ju en bra telefon :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.