Nexus S

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Urindanger, 6 dec 2010.

1. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Den är definitivt ingen revolution, men det är fortfarande en av de absolut bästa lurarna man kan köpa. Folk har för stora förväntningar/förhoppningar, vilket leder till besvikelse när de sedan inte infrias.

Det skall dock sägas att det viktiga här, med Nexus S, inte är telefonen i sig utan att Nexus-serien lever vidare efter vad som länge såg ut att vara ett dött och avslutat projekt.

2. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

Blir givet köp, ren android på markandens bästa hårdvara.. MUMS

3. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Innebär detta att vi som gillar det du gör med vår sgs måste inhandla en Nexus S för att få njuta av dina kunskaper eller :-) ?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Inte längre imo.
    Vad använder du den till det finns ju markörer som man kan flytta.

Jag är lite besviken på att det inte fanns SD slot men vafan.
    Lite nyfiken på Near Field Communication kan göra .

Jag har en SGS idag och har ångrat mig som fan att jag inte köpte nexus one så denna gång vill jag inte missa det.
    Visst hade jag också räknat med mer men kommer köpa den i vilket fall som helst .

5. Ri0z

Ri0z Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har den inställt på att blinka i en viss färg om jag nu får ett SMS, E-mail, Samtal/Missat Samtal.. Har man inte telefonen på sig så är det bekvämt att kasta ett öga på luren för att se om det är värt att sträcka sig efter den eller fortsätta lata sig i soffan! :D + Trackball Unlock, ofcourse.

6. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

True kom på att man kunde modda den. :)

7. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

stannar kvar på SGS :)
    jag har 2st 32gb kort, fyllda, så att de missat en sådan självklar sak är ett stort nej.
    BT 3 saknas, har sådant på datorerna hemma.

sedan får ni säga bu eller bä men jag gillar TW 3.0, känns mer organiserat än när jag hade DHD, man kan ju lista dom uppifrån och ned om man vill istället för sidled också.
    har dock sidled lättare att hitta för min del det programmet man letar efter.

enda minus är väll nexus får uppdateringar före men, de får också agera mer eller mindre beta testare beroende på hur man ser på det.
    brukar alltid finnas något vid release som måste åtgärdas och den smällen slipper man.
    både bra och dåligt med andra ord.

även om HD filmningen är uppskalad ser det bättre ut på stora skärmar enligt mig, och det flyter på riktigt bra även via wifi streaming till TV/PC.

känner dock att 2.2 gör min SGS komplett för mina behov, det är en bra media telefon som jag behöver :) spelar i princip allt jag slänger till den, och minneskort stödet har min gamla LG från 5år bak så förstår inte varför de skippar en sådan detalj på nya nexus.
    de kunde kikat på konkurrenterna som t.ex iPhone, de erbjuder 32gb minne, de måste erbjuda likvärdigt ut konkurrens synpunkt. SGS finns med 8/16gb minne plus minneskort exempelvis.

8. Urindanger

Urindanger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Man behöver väl inte uppfinna hjulet varje gång man släpper än mobil! Ingen som snackar om att den har 2.3, det är den och n1:an som har det. Det lär även dröja ganska lång tid innan någon annan mobil får 2.3.

9. Urindanger

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag ska byta ut min Iphone 4 mot en nexus s. För mig är det viktigt att få uppdateringar direkt. Jag anser detta är den bästa mobilen på marknaden, jag längtar redan efter den.

10. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Av en ren tillfällighet så råkar jag vara i USA på en affärsresa under nästa vecka, vilket sammanfaller precis med releasedatum för Nexus S... Och en Best Buy-butik ligge rnågra enstaka kilometer från hotellet...

Frågan är då om man ska passa på att byta ut sin Desire, om man nu har möjlighet att få en telefon över disk på releasedagen, eller dagarna strax därefter (vilket inte är en självklarhet).

Visst, telefonen har lite nya coola saker som jag gillar. Exempelvis NFC och "kurvad" display.
    Sedan har den även en OLED-display som det råder viss brist på, vilket är ett stort plus enligt mig.
    Att vara först ut med uppdateringar känns också riktigt bra!

Men, det finns några fantastiskt stora minus också! Att Samsung är tillverkare är för det första inte bra enligt mig, med tanke på deras tidigare track-record om man säger så. Men visst, jag överlever den biten eftersom jag får en "ren" version av Android.
    Men att SD-kortplats saknas är tokdåligt. Lagringsutrymme finns det iofs tillräckligt av för mina behov. Men att t.ex. tappa och pajja telefonen på semestern skulle sannolikt resultera i att man förlorar alla bilder man tagit - när man med andra telefoner bara skulle kunna fiska upp SD-kortet från kvarlevorna...
    Att kunna få plats med fler och större appar på internminnet är iofs ett plus, men jag har inte problem med en överfull Desire just nu heller...

Rent prestandamässigt är ju grafikprestandan betydligt bättre, men det är tyvärr inget jag har större nytta av. Processorn är också lite bättre på Nexus S, men det är inte en enorm skillnad mot min Desire. Mängden RAM är mindre på Nexus S...

... Det enda som egentligen talar för att byta är att jag antagligen går svagt "plus" i långa loppet (om man nu kan säga så), eftersom min Desire med tillbehör kan säljas för några hundralappar över priset för Nexus S i USA.

... Det är ett svårt val!

11. Urindanger

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Du vill inte köpa hem en till mig nu när du ska till usa?

12. Urindanger

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

PM:a mig om du är intresserad över att köpa hem en till mig. Om vi kan hitta någon bra lösning! Hade verkligen varit skit snällt ;)

13. Xerxes

Xerxes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra
    Drar till New York om en och en halv vecka och har funderat en del på om jag ska köpa denna luren.
    Trist nog känner jag mig inte jätteimponerad. Hade förväntat mig en betydligt större skillnad mot Nexus One. What to do?

14. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 600
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Köp med dig en i alla fall.

Du lär kunna sälja den/dom blixtfort här, och därmed hjälpa swedroid ;)

15. Xerxes

Xerxes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra
    Jo, kanske blir så att köper på mig några bara för att sälja vidare men funderar för egen del med. Vad är egentligen bättre?
    Något snabbare CPU? NFC känns inte användbart närmaste året ialf? Något större skärm men samma upplösning?
    Vad gör den särskilt överlägsen min gamla Nexus?

16. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 600
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    finns en hel del info i tråden om du bläddrar.

Och andra trådar där Nexus S jämförs med Desire, SGS osv

17. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Jag kanske köper en för försäljning här, för att vara schysst och tjäna en extra slant själv. Men i så fall blir det en annons rakt av i "köp och sälj"-delforumet. Man som sagt, jag vet ju inte om jag får tag på telefonen ännu... Det kan ju hända att jag möter en 2 km lång kö utanför Best Buy, och då lär det inte bli något... :eek:

Håller med. Det känns mer eller mindre hugget som stucket. Men med tankte på att jag antagligen kan byta utan att det kostar mig något extra så blir ju valet svårare...

Förövrigt, har du redan en Nexus 1 så faller ju även stor del av "få ta del av uppdateringar snabbt"-argumentet.

18. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kommer telefonen både kunna skicka och läsa eller är det bara läsa information som gäller? Talar då om NFC.

19. pk_fms

pk_fms Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Den kan enbart läsa information

20. pk_fms

pk_fms Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fan vad avundsjuk man blir på alla som ska till USA :P