Nexus S

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Urindanger, 6 dec 2010.

1. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jävlar vad plastig den ser ut i unboxing videon från Phonedog....När han tar bort batteriluckan så ser det ju ut som om de ska gå sönder av billighet...

Den får vara hur bra som helst på insidan osv. men när den ger ett så pass plastigt intryck på alla bilder och nu även unboxingen så blir man ju väldigt avtänd på den....

Väntar på en ny kvalitetsmobil med 2.3 från HTC istället eller möjligen Motorola.

2. Nilssonnet

Nilssonnet Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ser jag fel eller lyser inte touchknapparna när han använder mobilen?

Förresten, har S-AMOLEDskärmar pen-tile?

3. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 490

MINA ENHETER

4. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

För mig är det ganska enkelt. Ja, jag är något missnöjd med Nexus S spec. Hade förväntat mig mer även om jag inte kan sätta fingret på vad riktigt. För mig är snabba uppdateringar och vanilla android den absolut störta fördelen med Googles telefoner och av den anledningen sneglar jag egentligen inte på någon annan telefon än Nexus S.

Till en början bestämde jag mig för att strunta i Nexus S av det enkla skälet att den inte tillförde så mycket nytt till min N1 som jag är otroligt nöjd med. Men så började tankarna snurra. Det är klart att det vore roligt med NFC när tillämpningarna börjar dyka upp. Kanske kan man utveckla någon egen idé t.o.m. Och skärmen är ju betydligt trevligare på Nexus S. Gyroskopet ser jag också som en stor fördel. Kanske Google Sky Map inte hackar så mycket längre. Eller ännu bättre, att Starmap kommer till Android. Dessutom har jag långt ifrån fyllt mitt microSD på N1 så 16GB på Nexus S oroar mig inte det minsta.

Så fick jag mail igår av en vän som bor i USA och som kommer till Sverige över julen där han avslutar mailet med:
    En ny Nexus S skulle kosta mig drygt 4000kr. Jag borde nog kunna klämma ur 3500 för min Nexus One med docka, extra batteri, kvitto och orginalförpackning här i Sverige, om jag säljer innan jul, eller? En kostnad på 500kr för att gå från N1 till Nexus S? Valet blev plötsligt enkelt. Hoppas bara att han lyckas få tag i en lur när butikerna öppnar.

Last edited: 11 dec 2010
  5. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Om du känner så angående uppdateringar, även jag gör det, så känns bytet givet om du lyckas få en så liten mellansumma.

6. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Kan bara hålla med. Självklart köp.

7. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

8. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ser att många här funderar på om de skall köpa en Nexus S eller inte. En vanlig kommentar är att den inte är speciellt revolutionerande och det ligger säkert en mängd saker i detta.
    Jag har valt att köpa en Nexus S och kommer köra både Nexus One och en Nexus S och tänkte dela med mig om mina tankar varför jag köper en Nexus S.

Jag har haft en del telefoner och även testat en del p.g.a. jag jobbar med Exchange (måste testa för mail sync) och kan därför säga hur mycket jag OGILLAR telefoner som har ett OS som denne telefontillverkare inte styr över. Ett exemel är att jag hade ett tag en HTC Windows Mobile. Telefonen var det egentligen inget fel på. Fungerade bra men när det började komma uppdateringar till Windows Mobile fick jag vänta i MÅNADER innan jag fick den. Så vill inte jag har det. Av denna simpla anledning så håller jag mig till Iphone, Google telefoner eller Windows Phone. Då Windows Phone inte är klart än (om du frågar mig), Iphone är gjort av Apple (går därför bort ;)) så blir det Andoid kvar. Jag tycker plattformen är riktigt bra och ger mig den frihet jag vill ha och när jag har en telefon från Google får jag alltid uppdateringarna först. Sedan har Nexus S bättre CPU och framförallt en bättre GPU som jag vill komma åt. Så för mig var det en självklarhet att köpa en Nexus S.

Om du själv sitter i Andoid tankar men inte bryr dig så himla mycket om detta kanske inte Nexus är de bästa serien. Min fru har en HTC Wildfire och den fungerar kalas bra för henne. Hon sitter kvar på 2.1 men bryr sig inte om detta. Kan erkänna att jag blir avis på vissa funktioner som HTC byggt in men jag vill själv inte sitta i klorna på HTC och deras uppdateringar. Jag är inte mycket för att lägga in custom ROM mm utan jag vill att det skall fungera från start.

Därför blir det en Nexus S för mig även om den är plastigare och kanske inte lika snygg än Nexus One. Sedan är det ju nice med en Super AMOLED, något jag ser fram emot. Så min rekommendation till er som går i Android tankar är att fundera på kraven och därifrån se vilken telefon som passar.

Vill till sist säga att detta är mina privata tankar kring detta och vem vet hur frisk jag är i huvudet :P

9. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Ja, det syns ganska tydligt på bilder att även denna har det tycker jag. :)

10. Henx

Henx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad menar dom med att den bara är kompatibel med T-mobiles 3g-nät? Antar att T-mobile är den ända operatören i usa som har samma typ av nät som i europa?

Ca 30sek in i klippet: http://reviews.cnet.com/samsung-nexus-s-review

11. Fysme

Fysme Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Rätta mig om jag har fel men AT&T och de andra kör på andra frekvenser på GSM-nätet som inte stöds av Nexus S.

EDIT: Det ovanstående verkar inte stämma då AT&T verkar köra på 850/1900 och de ska Nexus S stödja. Någon smartare än mig får helt enkelt svara.

Last edited: 12 dec 2010
  12. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Det enda jag vet i detta fallet är att T-Mobiles nät stödjs för oss här i Sverige.

13. Henx

Henx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

GSM-nätet funkar nog men det är datatrfiken som går över 3g-nätet jag oroar mig för.

14. graytest

graytest Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag har en HTC Dream som jag köpte hos T-mobile i USA och 3G:n på den fungerar iaf utmärkt här i Sverige. Vet dock inte huruvida detsamma gäller för Nexus S.

15. Miklan

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

T-mobile täcker både 1900 och 2100. I Sverige/Europa används 2100 för 3G.
    Nexus S specs - Tri-band HSPA: 900, 2100, 1700

Även min ex-HTC Dream från T-mobile fungerade utmärkt med 3G:n i Sverige.

16. Miklan

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nexus S Market is T-Mobile branded: http://forum.androidcentral.com/showthread.php?p=480354#post480354

Nexus S rooted (to nobody's surprise): http://www.androidcentral.com/nexus-s-rooted-nobodys-surprise

How to unlock the Nexus S bootloader: http://www.androidcentral.com/how-unlock-nexus-s-bootloader

Hardware failure already: http://forum.androidcentral.com/samsung-nexus-s/49008-hardware-failure-already.html

Ninja unboxing: www.youtube.com/ninjaunboxing2

Does the Nexus S have the Galaxy S Gps issue?: http://forum.androidcentral.com/samsung-nexus-s/48943-does-nexus-s-have-galaxy-s-gps-issue.html
    (Verkar inte vara några problem om man bortser från Gizmodo som är långt ifrån objektiva)

Last edited: 16 dec 2010
  17. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Trodde verkligen att uppföljaren till Nexus skulle vara nån slags "dundersuccée" men ack va besviken jag blev.

Ett tag sen var det på tal om "Nexus Two" i samarbete med motorola:

Där det finns riktiga tangenter också.

Dessutom var den väldigt flat och såg väldigt snyggt ut.

Men så blev det inget med det.

Nu blir det en plastig "kurv-böjd"-mobil som liknar iPhone 3GS, ett steg tillbaka dvs.

För att vara helt ärlig: iPhone 4 ser så sjukt mycket snyggare ut och då är jag en som inte gillar Apple och har aldrig gjort det men måste ändå vara ärlig.

Jag äger själv en Nexus One och köpte den direkt då Nexus One släpptes i USA. Trots att den buggar då och då så är jag ändå väldigt nöjd med den och skulle Nexus-uppföljaren varit bättre så hade jag definitivt valt att byta ut min gamla Nexus mot den nya - men nej, nu när det ser ut så så behåller jag gärna min Nexus One.

Att folk springer och köper Nexus S bara för att den är ny - utan att ta hänsyn till helheten är ju nästan bara crazy

Hade jag varit er hade jag hellre behållt Samsung Galaxy S. Verkar ha en bra touch och ändå originalet.

Just nu står tyvärr..... iPhone 4 som segrare det här året, tyvärr.

18. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

@ Skyddsangel. Du skriver som om dina åsikter är de enda rätta. Jag håller dock inte med om mycket av det du skriver.

"Trodde verkligen att uppföljaren till Nexus skulle vara nån slags "dundersuccée" men ack va besviken jag blev."
    - Hur stor succé den blir är förstås helt omöjligt att säga iom att den än så länge bara är lanserad i 2 länder. Att den inte tar ett lika stort steg framåt i utvecklingen som N1 är ju solklart men när N1 lanserades hur många high-end androider fanns det på marknaden då? N2 kostar idag mindre än både DHD och Galaxy S 16gb i UK så det säger ju lite om konkurrensen.

Vad man gillar för typ av utseende är givetvis högst personligt. Jag personligen tycker att Mobilen på bilden du infogade var bland det fulast jag någonsin sett. Ser direkt smärtsamt ut att ha den i jeansfickan.

"Nu blir det en plastig "kurv-böjd"-mobil som liknar iPhone 3GS, ett steg tillbaka dvs." - Vadå ett steg tillbaka? Kantiga vs runda mobiler har avlöst varandra sedan begynnelsen. Det är väl skönt att alla inte följer apples trender?

"Att folk springer och köper Nexus S bara för att den är ny - utan att ta hänsyn till helheten är ju nästan bara crazy"
    - Det är din åsikt men vad är själva syftet med inlägget? Vad förväntar du dig för reaktioner när du postar en sådan kommentar i NS forumet?

"Hade jag varit er hade jag hellre behållt Samsung Galaxy S. Verkar ha en bra touch och ändå originalet."
    - Har du en Galaxy? Har du en Nexus S?

"Just nu står tyvärr..... iPhone 4 som segrare det här året, tyvärr."
    - Och det skriver du den 8 januari utan den blekaste aning om vad som väntar runt hörnet.

Last edited: 8 jan 2011
  19. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Men kära lilla RikNik, har du svårt att acceptera andras åsikter eller? :)

Det är väl tur att smaken är som baken eller har du aldrig hört talas om det uttrycket?

Jag bara skrev vad jag tyckte eftersom detta är ett forum och ett forum är till för att man ska skriva sina åsikter, eller hur? Vad är då meningen med ett forum om alla MÅSTE hålla med varann och tycka om samma sak?

Tråden gick ut på att var och en får uttrycka sig själv så ska du komma och tysta ner mig och mina åsikter eller? :)

Jag antar att du självt äger en Nexus S och har svårt att acceptera att andra tycker sämre om den. Ett tips till dig: Ge f*n i att ge dig på andra!

Last edited: 8 jan 2011
  20. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

@ Skyddsangel

OJ! Det var till att bli upprörd. Jag försöker verkligen inte tysta ner dig. Tråkigt om du känner så. Precis som du skriver är detta ett forum för att yttra sina åsikter. Får man då inte kommentera ditt inlägg? Du får gärna utveckla på vilket sätt du känner dig påhoppad.

Du rekommenderar folk att behålla sin Galaxy S istället för att köpa en ny NS, du tycker också att det är "crazy" att folk skaffar en ny NS utan att ta hänsyn till helheten (hur menar du där?). Är det då inte relevant att fråga om du använder telefonen/telefonerna ifråga? Eller baseras dina åsikter och rekommendationer enbart på vad du läst och hört? Folk har blivit kallade troll för mindre än så.

Och nej, jag har inte köpt någon NS. Funderar dock på det. Alternativt en Optimus 2x.

Peace! :)