Nexus S

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Urindanger, 6 dec 2010.

1. torsdag

torsdag Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

^^ mer om ovanstående kommentarer.

Tycker själv nexus s ser skön ut. Vill inte ha en iphone4 (form mässigt) tycker den är alldeles för tung och skarpkantig. Har för tillfället en mindre mobil, från ett par generationer tillbaks.

Även för mig står det mellan Nexus S och Optimus 2x. Nexus S för bästa mjukvara, optimus för lyft hårdvarumässigt, hur pass det nu kommer synas i mjukvaran. Samt dess hd o hdmi stöd.

Motorolas astrix känns inte som ett alternativ, då den än så länge endast släpps i USA och inget den erbjuder kommer ta över mina befintliga produkter som min tv, dator, laptop, osv. Och att den skulle vara framtiden? Vi har tv apparater med inbyggda "internet-system" på ingående. Och då har jag svårt att se att mobila dockning enheter skulle kunna vara bättre alernativ, för en bred massa. Iaf kommer inte just astrix vara framtiden. (och inte något jag behöver)

Sen nexus mot optimus, även här gäller var ligger den breda massan? Hur stor användning kommer optimus ge mig detta året jämfört med nexus s? Här ligger nexus s överlagset högre i mina ögon, om inte google på något sätt skulle få för sig att snabbt gå vidare, för dess uppdatering av mjukvara. Så optimus vinst med 2 kärnig, hd och hdmi.. utan mjukvaru uppdateringar känns för liten, mot en nexus med uppdateringar, och LG som "märke" känns även det tveksamt.

Mer om optimus, hur kommer batteritiden vara? Finns det en anledning till att man vill ha en världslig release (rädd för att ev. brister ska kommer fram)?

Sammanfattat, Så lutar jag mer mot nexus s än optimus2x för tillfället.

Last edited: 8 jan 2011
  2. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Hade med min NS till en fest igår, första kommentaren (från en iP4-ägare): "Fy fan vad skön den var att hålla! Skönt material, mjukt på något sätt, och den liksom ligger bra i handen"

Flat out, liggandes på ett bord förstår jag hur folk kan tycka iP4 är vackrare att titta på (jag är tudelad), men där ska den (troligtvis) inte ligga så länge. Men smaken är som baken! Jag föredrar en rundare telefon som dels är vacker, dels är skön att hålla i, medan du uppenbarligen tycker om det mer industriellt raka och borstade. NS är jäkligt mäktig när den ligger flat också, en helt kolsvart bit (skärmen syns inte mot ramen).

iP4 vinner säkerligen inte i år, varken i prestanda (NS är ju faktiskt on par redan nu, men sedan hägrar Tegra 2 runt hörnet också) eller utseende. SE Arc fick ju jäkligt många att höja på ögonbrynen tex, och ändå är det bara januari.