Vid min sommarstuga har jag enbart (2G/ Edge) tänkte få till en tag som bl.a ställer om det mobila nätverket till "endast GSM". Hur jag än försöker lösa det så kommer jag bara till menyn för "Mobilnätsinställningar". Är det någon som vet om det överhuvudtaget går att komma längre ????
Enormt mycket batteri är väl nog att ta i, jag kör med den funktionen påslagen och jag klarar mig gott och väl en hel dag. Har slagit av den nu bara för att se om det gör någon skillnad. Edit: Har haft den igång hela dagen nu och skillnaden är inte ens märkbar för min del. Med polling mode satt på active screen only och lite pill på telefonen under lunchrasten så har jag 70% batteri kvar nu sedan kl 6 i morse. Det är ungefär där jag brukar ligga i vanliga fall när jag har polling mode satt till screen off.
http://www.futureon.se/rfid-nfc-sjalvhaftande-tag-ntag203 Enda "nackdelen" jämför med Mifare S50 chippet är att du endast kan lagra 137 bytes istället för 716. Är det här märkbart? eller klarar man säg med 137?
Jag nojade lite först, men jag har då inte haft några problem med utrymmet. ~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk ~
Skulle tro att det enda du kan få problem med att lagra är vCards. Å andra sidan, vem vill lagra vCards?
Jag insåg rätt snabbt att jag inte har någon nytta av mina stickers. Är någon intresserad så säljer jag två stycken av dessa: http://www.futureon.se/rfid-nfc-sjalvhaftande-tag-ntag203 Skicka PM om ni är intresserad. ~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk ~
Vill man ha vcards etc så kan man ju programmera in en länk till någonstans på nätet där man lägger sin vcf-fil på en NTAG203. Självklart kräver det att du då har en datauppkoppling mot att vcf-filen annars lagras i själva taggen på en Mifare 1k.
Kan man programmera en NFC tag att starta tex en websida. Menar om man står på en mässa kan man ha en sådan tag framme och alla som håller telefonen över den får upp den sidan.
Finns det något bra program som kan koppla samman bluetooth grejer? Hittar bra såna som sätter på bluetooth. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Kan rekommendera NFC Writer by Tagstand för detta, skriv bara in adressen du vill ha och sedan scannar du taggen så är det klart. Jag använder taggar från www.fodralfynd.se och när man scannar en tagg med en hemsida på så öppnas den direkt i telefonen, inga appar eller liknande krävs, verkar vara inbyggt i android att en scannad webbadress ska öppnas direkt i webbläsaren.
Vad ska man tänka på när man letar efter NFC klistermärken eller brickor? Jag läste att det finns olika lagringstorlek, vad behöver man? Något annat?
fick mina tags idag jag kan programmera och allt startar när man lägger luren på tagen men ska inte allt avslutas när man tar bort tagen?
Jag använder mina gamla busskort som taggar, fungerar utmärkt Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4
Tror inte det är så, men du kan lägga till så att det avslutas när du eller vid taggen nästa gång. Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4
aha oki tänkte när man hade den i bilen skulle GPS och Bluetooth starta sen när man tar bort den från hållaren skulle allt stängas av nu var det inte lika roligt längre edit men när man kollar den här så stänger den av http://vimeo.com/72433645 edit2 har märkt att den stänger av Navi efter 5min när man tar bort från tagen men bluetooth är fortfarande på