Ni som faktiskt äger den, vad tycker ni?

Diskussion i 'Samsung' startad av brodiniozo, 5 jul 2011.

1. nodisk

nodisk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur mycket RAM har ni ifall ni kollar via "settings - applications - running services"?

Kollar på en Asus Transformer just nu och där står det 178MB used 369MB Free, tycker det låter väldigt lite för att vara en tablet med 1GB RAM.

2. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

206MB använt och 362MB ledigt

3. Maxinux

Maxinux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Efter att läsa alla era kommentarer, nu tycker jag att det var bra att Telia dröj med att skicka den vit GT10.1. Jag börjar tappa intresse för den och det verkar att det är för tidigt att skaffa en Android platta just nu. Kanske om några månader efter uppdatering eller ny hårdvara. Det känns inte bra att binda mig 24 månader till Telia skit service för en platta som känns redan "outdated"

4. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

När det är bruten förp. så finns det väll ingen chans i världen att man får pengarna tillbaka?

5. nodisk

nodisk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag avbeställde min från telia för att jag blev så förbannad på det sämsta kundbemötandet jag vart med om på 10 års tid. Tidigare är det bara Telia som överträffat det och det var när jag hade ADSL back in the days..

Jag köpte en Asus Tansformer istället genom Webhallen för att jag vägrar ha nåt med telia att göra. Avvaktar nog till runt Jul och skaffar något bättre med tex Tegra Kal-el eller vad det nu blir och Icream Sandwich.

Transformern funkar ivartfall bra tror inte SGT 10.1 är speciellt mycket bättre mer än snyggare utseende.

6. hamchoi

hamchoi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har haft plattan sen i fredags, helhetsintrycket jag har fått hittills är bra, br kvalitetskä]sla:-(, bra tyngd, (känns tyngre än vad jag hade förväntat mig), visst Honeycomb 3.1 kanske inte är helt super uper slick och smooth, visst släpar tangentbordet efter lite när man ska skriva på webben. Dessa problem tror jag kommer att lösas med nya versioner av Android (Honeycomb 3.2 -> ICS).
    Lite besviken är jag på att "full web experince" inte riktigt infinner sig på plattan, sidor som atg.se, svenskaspel.se visas ej på ett tillfredsställande sätt i nuläget.
    Trots det rekommenderar jag ändå denna platta till alla som är sugna på en platta nu i sommar. En rolig pryl att ha i hängmattan i sommar!

7. odin

odin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag är väldigt nöjd med min första platta. iPad har väl inte widgets? Bara det gör Galaxy Tab värd sitt pris! Alla spel med 3d support jag provat hitills flyter på! Helnöjd!!

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

8. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kul att höra, nej ipad har ej widgets. Endast en lista med alla apps och en docka där ner med några "sticky" apps :P

9. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Ah, coolt. Så på skrivbordet liggar genvägar till alla installerade appar..? Lite som Windows 3.1 då? ;)

Jag är väldigt nöjd med min Galaxy Tab 10.1. Självklart har den några minus, t.ex:
    • Byggkvalitén känns sämre än iPad 2
    • Finns inga tillbehör än (åtminstone inte i Sverige)
    • Kommer aldrig komma något så elegant och funktionellt som Apples "Smart Cover"
    • Mediestödet (video)
    • Skärmen känns för mörk när ljusstyrkan är ställd på auto-läget
    • USB-kabeln som följer med är galet kort (tur att jag har USB-förlängning)
    • Webbläsaren dog för mig några gånger första dagen...tack och lov inte sen dess, men ändå!
    • Många appar som behöver anpassas för HC

10. heri

heri Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ipad 1

har en ipad1 sedan ett halvår tillbaka som jag är nöjd med, men familjen behövde en till så det blev en GT 10.1 och jag är grymt nöjd, youtube i HD är underbart,

Om jag får välja vilken jag använde så blir det lätt GT, om jag skall rekommendera så kör på en android TAB

11. Nithrin

Nithrin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur hittade du Swiftkey? Sökte i market men hittade inte den...

12. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den är för installerad om jag mins rätt det är ju samsungs egna tgb så att säga.

13. Nithrin

Nithrin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hmmm, inte samma sak som i telefonen i alla fall.

14. RobertB

RobertB Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kan tipsa om Opera Mobile (som jag tror att någon tidigare i tråden gjorde också). Det går snabbt att scrolla och zooma och tangentbordet laggar inte i inmatningsfälten. Det finns fortfarande problem på vissa sidor (den har frusit för mig några gånger och fått tvångsavslutas) men överlag får jag med Opera en njutbar surfupplevelse som till viss del överträffar min iPad. Innan jag installerade Opera kände jag mig rätt så besviken på min Tab, men nu känns det faktiskt mycket bättre.

15. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

efter ha kört med taben i ca: 1,5 veckor så är jag överlag väldigt nöjd.

Stör mig dock som många andra har påpekat på browsern då den inte funkar tillfredsställande på alla sidor. Man kan tex inte lägga till nya personer i Google+ via ny mailadress, eller ticka rutor i Hemnet.. saker som man blir galen på.

Nu har visserligen inte testa Opera, men ska dra in det och testa det. Förhoppningsvis så kommer det kanske att funka bättre då..

Sedan är det lagget när man skriver i tex browsern, att det släpar så pass som det gör.. lite lökigt på en så pass modern produkt tycker jag. Kan väl säga att jag är glad att jag köpte den i USA för en billigare penning. Visst kommer det komma uppdateringar som kommer fixa mycket av problemen, men den ska ju vara tipp-topp från början när man köper en produkt som i Staterna kostar lika mycket som Ipad-2. Det känns som ett evigt Android-mantra "det kommer att lösa sig med kommande uppdateringar".. suck.

Nu lät det ju ganska neggigt, men jag gillar ändå plattan och har med mig den överallt. Ångrar inte köpet för fem öre.

Spela spel på den rockar ju sjukt bra, speciellt dom som är utvecklade för Tegra :)

Nuff said ;)

16. Nithrin

Nithrin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Rekommenderar alla att ta hem SwiftKey X Tablet. Kostar $1.99 nu i 48h, sen höjs det til 4:99. Gott värt 15 spänn, bästa keyboard för Android.

http://skx.me/apps

Foxy gillar detta.
  17. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag ägde den, men den åkte tillbaka till telia igen.

Min ipad 1 är så mycket bättre. Får nog vänta ett år innan jag provat en android platta igen. Eller kanske när de kommer en nexus platta :)

18. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Gjort! Gjorde faktiskt grym skillnad, även om jag tycker att det suger att man ska behöva köpa ett nytt tangentbord på en helt ny platta. Även om man inte gillar designen el funktionaliteten i originalet så ska ju skiten funka :mad:

19. Aduun

Aduun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Platta:
    Microsoft Surface 2
    Platta 2:
    Samsung Note Pro 12.2
    Jag är nöjd med plattan, la in opera ganska raskt då jag avänder den på min mobil. Inte behövt byta keyboard där, rullar på grymt smooth med i zoom och med flash igång tom. Var dock tvungen att ta bort galleri widgeten då den skapade lagg i skärmbyte.
    Blir nog iaf kanske att köpa swiftkey, verkar riktigt najs.

20. Maxinux

Maxinux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag ska bli jätte besviken om Allshare kommer inte till GT10.1