Ni som faktiskt äger den, vad tycker ni?

Diskussion i 'Samsung' startad av brodiniozo, 5 jul 2011.

1. pellegj

pellegj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

För att väcka liv i denna tråd igen kan jag säga att DicePlayer verkar svälja allt upp till 720p, inklusive AC3 och DTS ljud i MKV-container.

2. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

pellegj: Kan du slänga upp en video på youtube om det? testa gärna med 4-5st olika så man ser att det fungerar bra...gärna både serier och filmer.

Är sugen på att införskaffa en men detta är en avgörande faktor

3. mrmonk

mrmonk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Dawe: Jag använde precis DicePlayer för att spela upp ett avsnitt av Game of Thrones i MKV (720p). Även om det fungerade betydligt bättre än med standard-spelaren i HoneyComb så är det fortfarande en hel del lagg och frysningar i bilden. Vanliga lågupplösta divx har jag inte fått att funka alls med DicePlayer.

Om det är avgörande för dig att kunna spela 720p föreslår jag att du avvaktar ett tag..

4. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Upplever någon av er som äger denna tablet att den är hackig dvs flyter inte på så bra som man skulle vilja? Jag har bara testat den i en telia butik men upplevde att den inte alls flöt på så jätte bra när man surfar på webbsidor m.m framförallt om man jämför med en iPad 2 som en vän har. Den upplever jag som rappare i alla lägen däremot gillar jag mer överskådningen man får i androids tablet os bättre än iOS känns mer tablet anpassat

5. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den är riktigt buggig. Lite FC hit och dit och jag har knappt installerat några apps alls. Men som jag använder den så kan jag leva med det, den är riktigt skön att surfa på.

Det är faktiskt ganska kass att de inte kan få riktigt flyt i UIet med tanke på vilken hårdvara som sitter i den. För det mesta flyter det bra men ibland hackar det hårt.

Min låste sig precis helt. Svart skärm men jag tror den var igång. Kunde inte göra något med den. Gick inte att få igång skärmen på den. Så jag la ifrån mig den och efter 15min så såg jag att den startade om... Nu får jag FC på Application Samsung account hela tiden. Kan inte direkt rekommendera den till någon som skall använda den seriöst i jobb eller liknande. Men som sagt så passar den perfekt till mina behov och ångrar inte en sekund att jag köpte den.

6. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inte haft något problem med någon av mina 720p mkv i diceplayer. Vad det gäller webläsaren så kan det vara lite segt om det är mycket flash på sidorna. I nya dolphinbetan så kan man ha flash "on demand" det fungerar riktigt bra. Då spelar man upp flash om man vill det, så slipper man att den laddar in 10 flashbanners osv. La upp ett taskigt klipp (filmat med sunkig kompaktkamera) där du kan se att jag inte har några problem med diceplayer iaf. Det är 720p mkv på det jag spelar upp. Visst kan det lagga till någon millisekund precis när man spolar eller så, men inget som stör mig iaf.

‪Galaxy Tab 10.1 Diceplayer demo. 720p mkv‬‏ - YouTube

7. vinyl

vinyl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man får se alldeles för kort stund för att se om det hackar då du byter i filmen hela tiden.

Om du tittar 1-2min på ett klipp så kommer du se att det hackar men kanske inget man tänker på om man inte vet om det.

8. viktor

viktor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har sett hela avsnitt av tvserier och inte haft det problemet dock aldrig sett en hel film. Kan vara att de är varierande kvalité på ripparna man tankar hem. Det kan ju också vara någon bugg du är drabbad av och då löser de säkert det i någon update, för tabben i sig klarar ju helt klart att spela upp. Bara att de inte funnits ok spelare till det förrän nu.

edit:
    http://blog.clove.co.uk/2011/07/20/focus-on-apps-dice-player/

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1181938

Last edited: 28 jul 2011