Ni som har dyr mobil, har ni skydd/fodral på era mobiler?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Deadbeat, 18 apr 2012.

?

Har du skydd på din mobil?

1. Skal

9 röst(er)
    8,2%
  2. Displayskydd

16 röst(er)
    14,5%
  3. Skal & displayskydd

18 röst(er)
    16,4%
  4. Nej

67 röst(er)
    60,9%
  1. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Mina telefoner är alltid nakna. Jag har inte en enda repa på min Nexus S som nu är 16 månader gammal. Min Android Dev Phone 1 har fått ett par knappt synliga repor på displayen, men sen är den ju runt 4 år gammal också. Min HTC Desire hade inget skydd heller och den var helt repfri när den dog av fall från mycket hög höjd.
    Jag har mina telefoner med mig varenda dag. Ligger oftast i framfickan på byxorna eller på bordet.

Hur lyckas man repa dem? Jag tycker de verkar fruktansvärt tåliga.

2. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har faktiskt beställt case och displayskydd till min One X.. men jag kommer inte använda något av de.. Det var någon här på forumet som sa några kloka ord i stil med...
    "Varför kleta på massa saker på sin telefon, förstöra designen och känslan med skärmen med att skydda dessa... för att någon annan ska få ha telefonen i mint condition". Efter det sket jag i allt vad skydd heter :)
    Känns visserligen som lite suicide när man har 2 småbarn hemma. Men vafan, lite spänning fåre va!

3. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 012
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Just nu endast displayskydd på min RAZR, väntar på silikonskydd

4. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Jag byter ändå telefon så pass ofta att det inte är värt att hålla den i mint condition. De tål ändå så pass mycket att de ser hyffsat fräsha ut även efter år. Min HTC Desire hade inte en enda repa på displayen efter 1,5. Min Galaxy Nexus har iofs några tunna repor men inget som stör ännu. Tycker skyddsfilmen förstör känslan helt. Lär nog byta när nästa Nexus kommer.

5. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Vissa byter ju mobil snabbare andra så skulle jag vara en av dom som har den i 24 mån så kanske jag skulle tänka annorlunda, men som den ovan sa... byter ju så fort det kommer nya modeller så den tiden jag använder en mobil har aldrig varit några problem.
    Dock så har man ju alltid några favoriter som alltid blir kvar, men men även dom är i fint skick.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

6. evilpenis

evilpenis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Nej, är ju som att göka med kådis på, förtar känslan helt och ser bara dumt ut.

Molleresa, Lostierna och Iamfree gillar detta.
  7. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Skydd är ju en försäkring. Du kanske har hunden försäkrad i 10år utan att behöva utnyttja den. Så du struntar i försäkring till nästa hund. Denne äter upp en leksak och woops så har man en räkning på 15 000kr.

Finns ju gott om folk på samtliga forumdelar som råkat ut får olika saker som gör att de lär sig en läxa till nästa gång. Kostnad för skydd ca 30kr via ebay.

Fattar aldrig jämförelsen med kondomer och telefonskydd, var göör ni med lurarna eg ;)
    Visst tar en kondom viss känsla men hur mycket kommer inte underhållet kosta efter 9månader. Kontentan, att köra utan skydd kan bli dyrt oavsett om det gäller kondom eller skal/displayskydd till telefonen. Det kanske känns bra att köra utan men är det värt det

8. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Men du låter väl hunden inte gå runt med plastskydd på sig? Det är lite den jämförelsen du gör. Försäkring på hund är en kostnadsskydd om hunden skulle behöva operas eller liknade, inte nått att den inte ska skadas.
    Vi snackar om skydd på en sak så den inte ska skadas.

9. Isaak

Isaak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ni som är rädda att telefonen ska bli ful av repor, väljer alltså att göra den ful med olika skydd direkt. Tar ni av skydden på söndagsmiddagen då eller när är det ni visar upp hur mint den är?

Vad betyder krallig i Västerås?

10. Raketostkostym

Raketostkostym Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Klen!* :eek:

*(gäller nödvändigtvis inte hela Västerås)

Last edited: 19 apr 2012
  11. Enarmad

Enarmad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    På jobbet (lager/butik..skitigt o risk för skador) har jag det rejäla CaseMate Tough-skalet på...både gummi o plast alltså. Visst blir den ful och lite klumpigare att ha i fickan, men betydligt lättare o bekvämare att hålla i! SGS2 är ju alldeles för tunn o halkig annars!
    När jag inte jobbar så har jag ett tunnare litet "Barely there" liknande skal med lite gummerad yta. Enbart för att kunna hålla i fanskapet!
    Displayskydd sitter oxå på...tycker inte det sitter i vägen, och repiga skärmar är väldigt irriterande tycker jag!
    Fast nu, efter den dumma uppdateringen till batterisugande ICS, är jag sugen på att byta till det större batteriet, o då finns det ju knappt några skal som passar! :(

Är man däremot orolig över att ett case o displayskydd sabbar ens "dyra image" på mobilen så tycker jag man är en rätt patetisk människa.. ;)

12. Brask

Brask Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Lite dålig jämföreslse då de utan skydd säkert har hemförsäkring eller kanske en försäkring på själva telefonen, eller virrar du in hunden i bubbel plast när ni skall ut o gå? :)

13. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Tycker det är synd att gömma telefonen i ett skal och göra den mer otymplig. Såvida inte skalet gör telefonen snyggare får det va. Jag säljer den ändå inte när jag köper ny... Har däremot inget emot att byta ut t.ex batteriluckan eller baksidan på telefonen till något med gummerad yta för bättre grepp. Men jag vill inte göra telefonen större!

14. Deadbeat

Deadbeat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

15. Deadbeat

Deadbeat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag kommer ursprungligen från en stad ca 6 mil från Västerås, och där betyder krallig typ biffig eller muskelös. Trodde det gällde hela Sverige:P

Lostierna gillar detta.
  16. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jag har inte heller och har aldrig haft heller. Jag tycker som många andra här att det förstör känslan. Man vill ju till exempel njuta av skärmen och inte förstöra det genom att sätta skydd över. Men är man bara försiktig med mobilen så tycker jag inte man behöver skydd.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

Last edited: 19 apr 2012
  17. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag valde att ha en nilkinskal som täcker baksidan på min gnexus bara för den är så vansinningt hal annars.. jag drar gränsen vid skärmskydd.

18. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Vad hjälper en hemförsäkring? Det är bara om man har tilläggsförsäkringar typ drulle eller allrisk som täcker klantighet. Tror inte majoriteten har detta.
    Sen kostar en display mindre att byta ut än vad man oftast har i självrisk.

19. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Hade jag haft en iphone (som min fru har och som hon spräckt displayen på två gånger inom loppet av en vecka (hon har skydd på den nu :D)) hade jag kört skydd. Men nu har jag tack och lov inte det utan en Desire HD utan skydd. Den har klarat allt sen jag skaffade den (ca 1,5år typ). Jobbar som elektriker och har tappat den otaliga gånger från stegen, tappat i marmorgolv etc, etc. Lite små märken i hörnen av alla fall men i övrigt kalasfin. Ingen spricka whatsoever. :D

20. SaberBlade

SaberBlade Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Har inget skydd på min. Hade tidigare en HTC Desire i ca 1,5 år och den hade inte en repa eller något när jag sålde den vidare. Nu har jag en SGS2 sedan november och den är, så här långt, som ny ännu.

Har förvisso två skal till denna och använde mest den som är som gummi pga att den är lite hal så den gjorde den saken bättre, plus att kameran inte låg direkt på bordet. Nackdelen blev att mobilen var klumpigare, sämre ljud från högtalaren och den drog åt sig hår och damm som tusan! :ehm: Skulle dock aldrig vilja ha skärmskydd, på något sätt känns det helt lönlöst på dessa mobiler. Borde väl kräva rejält mycket för att få en repa på displayen? Och åker den i golvet så lär väl inte ett skärmskydd rädda skärmen om den känner för att spricka. ;)