Ni som har köpt en ZTE Blade (San Fransico) - Hur nöjda är ni?

Diskussion i 'Blade' startad av mannyb, 18 okt 2010.

?

Hur nöjda är ni med ZTE Blade? Sätt betyg!

1. 1 - lägsta betyg

0 röst(er)
    0,0%
  2. 2

3 röst(er)
    2,8%
  3. 3

7 röst(er)
    6,4%
  4. 4

48 röst(er)
    44,0%
  5. 5 - högsta betyg

51 röst(er)
    46,8%
  1. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Det va det jag misstänkte. Min spica gäller knappt en dag om jag använder den väl. Dvs om jag spelar,kollar forum, laddas hem saker från Market. Fast Market funkar ju inte nu. Men men. Ska nog köpa en blade iaf. Är riktigt sugen på en. Tack för svaren

Sent from my GT-I5700 using Tapatalk

2. dani3l

dani3l Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag använder inte min särskilt mycket, lite surf och några samtal varje dag men har aldrig behövt ladda oftare än varannan dag.

3. Tenkai

Tenkai Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag använder ett program som känner av rörelser i sängen för att bestämma när man ska väckas. Detta kräver att man har kabel i så blir automatisk laddning varje natt.

4. handgranat

handgranat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Off topic: Vad heter appen? Funkar det bra?

5. billiek

billiek Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+, Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+, Samsung Note 9
    Jag ser på helheten, alltså prestandan, priset och att det finns så många riktigt bra möjligheter till att ändra till annan rom (från den vanliga förjävliga - snacka om att jag hade ångest när jag satte igång mobilen första gngen), och har röstat 5 för mobilen.

Som så många sagt innan mig, det är svårt att klanka på mobilen med tanke på priset.

6. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det är såpass mkt bättre med annat rom? Ska byta min då så fort det kommer ut en stabil froyo. :)

Angående batteritiden. Laddade luren fullt, hade den sen på standby i 4-5h. Men när jag kollade batteriförbrukningen, så stod android system för 95% och jag hade inte rört luren. Hur fixar man till detta? Hade dessutom stängt av wifi, datatrafik, autosync och tillåt bakgrundstrafik. Allt detta var avslaget.

7. Tenkai

Tenkai Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Sleep as an droid. Fungerar bra. Sen att jag inte alltid rör mig tillräckligt för att det ska fungera kan man ju inte skylla på programmet.

8. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Ladda ner Spare Parts och kolla i batterihistoriken om någon app har hållit telefonen vaken. Batteriet brukar även bli bättre efter några laddningar.

9. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Vet inte om jag skulle säga att skillnaden mellan custom 2.1 och stock är sådär enorm, pillade inte så mkt med stock. Men vad jag har läst (du troligtvis också :)), dock inte provat, så ska 2.2 ge en rejäl boost om man får tro de på modaco.

Tänker precis som du, väntar på stabilare Froyo build, dock verkar den nuvarande vara riktigt bra för att vara första alpha, och ev från en icke retail telefon.

10. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det betyder väl bara att det är systemet som har dragit 95% batteri av det som dragits?
    Vad skulle annars dra batteri när man inte gör någonting?

11. Grannen

Grannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

4 i betyg, upplever lite smålagg, men oftast är den förbannat snabb, orginal, fast universal androot, mycket piggare än HEROn som kör elelinux 2,2 v2 special edition med setcpu.

vill ha bort orangeskiten, men behålla orginalrom i denna....

Kan rekomenderas starkt iaf

12. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Tackar, ska testa det så fort market börjar funka igen. Verkar ju som ett måste-prog!

Haha, ja. Har också kollat spänt på modaco vad som händer med deras froyo. Måste säga att jag är sjukt imponerad av mod communityt, att de kan få ut grejer så snabbt. Händer ju något varje dag. Medan andra väntar på 2.1 från de stora tillverkarna i ett halvår. Och som du sa, alphan verkar ovanligt stabil för att vara en första release. Hade jag haft lite mer androidvana så hade jag nog testat den.

Det finns ju även procent på standby, sleep och något mer. Tycker ju att de skulle dragit mer ström när telefonen ej används. Hade ju ej rört telefonen på 4h och ändåså var det runt 95% android system och resterande standby(e något, kommer ej ihåg exakt vad det hette).

Dessa kan vara av intresse för dig:
    http://android.modaco.com/content/z...tian404s-de-orangeated-rom-for-san-francisco/

http://android.modaco.com/content/z...m/321479/remove-orange-apps-on-san-francisco/

Och sorry för en lång och OT-post...

13. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Nu har jag haft min Blade i snart ett dygn och här är mina första intryck.

Överlag en mycket bra telefon som känns blixtsnabb jämfört med min Hero. Det som stör mest är att Launcher pro som inte flyter lika bra som på Heron. När man växlar mellan hemskärmarna är det en liten tvekan och ibland fastnar den mellan hemskärmarna. Launcher pro fryser även helt lite då och då och har kraschat flera gånger. Jag kör dock helt original än så länge så det kan vara Home switchern som ställer till det.

Scrollningar i listor är om möjligt ännu sämre än i Heron. Det går inte lika bra att flicka iväg listan för snabb scroll och det är nästan alltid liten tvekan innan den börjar scrolla.

Meddelandeappen har en märklig bugg. Helt plötsligt kan den börja om från början i en sms-tråd och nya sms hamnar inte längst ner. Den börjar om från början och fyller på nedåt så det blir svårt att se det senaste smset. Det ställde även till det för Meddelandewidgeten i Launcher pro där smsen hamnar i samma oordning. I Handcent visas allt rätt.

En annan lite lustig sak är att det verkar som att den talar om att den är färdigladdad i förtid. Jag laddade nyss och när tillbakaknappen började lysa grönt så sa battery indicator att det bara var 90% batteri. Den fortsatte sedan att ladda till 100%

Förhoppningsvis kan problemen ovan lösas genom att flasha en MCR eller FroYo. Jag ska dock köra original några dagar så jag är helt säker på att det inte finns några hårdvarufel.

Betyget just nu är en svag 4a för det är trots allt otroligt mycket telefon man får för pengarna

Edit: Kunde inte hålla mig utan flashade ny ROM. Resultatet är slående. Mycket bättre flyt på hemskärmarna, även om Launcher pro inte verkar gilla Bladen utan fryser ibland :(
    Betyget med Custom ROM är en stark 4a :)

Last edited: 31 okt 2010
  14. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Vilken rom flashade du?
    Länk tack :)!

15. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag flashade MoDaCos ROM. Länk finns i moddningstråden. Jag har även ändrat värdena i inbyggda processhanteraren och med setCPU hindrar jag den från att klocka ner så mycket när jag använder den. Resultatet är en kvickare Blade som svarar bättre när man byter hemskärm och scrollar.

16. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag har inga problem med att LP fryser på min Blade, och då kör jag trots allt standard-ROM:en (dock manuellt rensad från allt smuts).

Däremot är skrollning mellan hemskärmarna (i LP) inte helt smooth, lite småryckig faktiskt, men jag gissar att det är MSM7227 som inte riktigt orkar med att skyffla pixlar tillräckligt snabbt. Det är ju trots allt 2.5 ggr fler pixlar att skyffla, jämfört med Hero, Magic och Dream.

17. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det känns som om digitizern inte hänger med alltid. Problemet är värst precis när jag börjar scrolla. Då är det som om den måste fundera på vad jag vill innan den sätter igång. Jag är kanske lite bortskämd med Heron som är väldigt bra på det.

När det gäller övrig prestanda är jag otroligt nöjd. Den är mycket snabbare än Heron när det gäller att öppna appar och använda dom. Ingen väntetid alls :-)

18. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Kan mycket väl vara digitizern. Den rullar ju bara i drygt 33Hz i Blade, att jämföra med 75Hz i Heron.

19. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Nu har jag funderat och experimenterat och löst problemen med LauncherPro. Man kan kalla orsaken till frysningarna sbs eller nybörjarentusiasm.

7 hemskärmar med widgets på alla funkar inte :innocent:

När man ska gå till leap view blir det helt enkelt för mycket och den fryser. Nu har jag gått tillbaka som jag körde på Heron med 5 skärmar och nu funkar det som det ska :)
    Det kanske är en placebo-effekt men jag tycker att scrollen i appdrawern funkar bättre nu också.

Kvar finns bara en sak jag stör mig på. WiFin kopplar ner och återansluter inte som den ska. Trots att jag har ställt WiFi-policy på "Aldrig" så kopplar den ner WiFi när skärmen har varit släckt en stund. Den kopplar inte heller upp sig igen automatiskt utan man får gå till inställningarna och tvinga en anslutning. Inget jätteproblem förutom att det är lite störande

20. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Jag tycker att den leverarar en fyra. Klart att det är mycket för pengarna, men det finns vissa saker jag retar upp mig på, som att den går segt ibland och att batteritiden blir lite väl dålig när man faktiskt använder telefonen. Jag drog ur batteriet helt på åtta timmar en dag då jag mailade med den, streamade musik och slösurfade under en föreläsning, men då den också låg i standby ett tag. Inget WiFi, inget Bluetooth, bara 3G. Själva syftet med att ha en smartphone är att man ska kunna använda den fullt ut, så jag blir irriterad, men inser också att det finns Android-telefoner som kostar långt mer och som har minst lika dålig batteritid.

Last edited: 1 nov 2010