Ni som har köpt en ZTE Blade (San Fransico) - Hur nöjda är ni?

Diskussion i 'Blade' startad av mannyb, 18 okt 2010.

?

Hur nöjda är ni med ZTE Blade? Sätt betyg!

1. 1 - lägsta betyg

0 röst(er)
    0,0%
  2. 2

3 röst(er)
    2,8%
  3. 3

7 röst(er)
    6,4%
  4. 4

48 röst(er)
    44,0%
  5. 5 - högsta betyg

51 röst(er)
    46,8%
  1. robber

robber Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Hmm märkte nu att den synkar när skärmen stängs av.

Problemet löst med blade wifi programet mao.

/R

2. sandstroem

sandstroem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Meny->Inställningar->Trådlöst och mobila nätverk->Wifi-inställningar->Meny->Avancerat->Välj hur du vill att Wifianslutningen ska bete sig när skärmen släcks. (Koppla aldrig ner, el liknande).

Kan inte svara på om detta ej finns i 2.1 stock, men i 2.2, samt modaco r4 borde det finnas.

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Problemet är att det spelar ingen roll vad du väljer. WiFi dör ändå när skärmen slocknar. Det har dock funnits ett fix ganska länge men som inte har blivit uppmärksammat.

http://android.modaco.com/content-page/318686/21-oct-r4-modaco-custom-rom-mcr-downloads-online-kitchen/page/340/#entry1427392

Testade det för nån dag sedan och det funkar för mig. WiFi hålls påslaget och i de få fall det kopplar ner har jag appen Blade WiFi fix :)

Nu är det enda jag saknar en bättre kernel så att Wireless Tether for Root Users funkar.

4. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gillar det skarpt

taptalk @ I9000

5. dvogonen

dvogonen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helnöjd efter något dygns testande. Telefonen skall bli julklapp till sonen. Själv har jag en Galaxy S.
    Originallaunchern är dock obegripligt seg och måste bytas. Precis som på min Galaxy funkade inte LauncherPro särskilt bra som launcher. ADW var dock klockren. Telefonen känns verkligen MYCKET snabbare med ADW.
    Mest imponerande är att telefonen är så stabil. I stort sett inga konstigheter alls, trots en massa pillande och uppstart av mängder med suspekta appar. Klart stabilare än min Samsung. Det hade jag inte förväntat mig av en kinesisk lågpristelefon. Men HTC är ju också kineser förstås.

6. Glass112

Glass112 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Solklar 5 för min del. Den överträffade mina förväntningar för en mobil till det priset. Hade väntat mig en plastig, lite knarrig mobil. Men denna känns faktiskt riktigt bra gjord, ligger bra i handen och har lite vikt i sig.

Den har givetvis inte samma kvalité som t.ex. en desire, men det blev ändå en glad överraskning när jag packade upp den.

Det finns vissa som stör sig på att kameran inte är så bra men det skiter jag fullständigt i. Jag köper inte en mobil för att fotografera, det har jag en systemkamera till.

7. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Hm, funderar på en Blade nu..
    Hur är det med kvalitén? Är den som min Spica, helt plastig och knakig?
    Och hur känns den overall?