Nu har jag inte testat CM10 på Galaxy S3 men jag vet vad Custom ROM:s gör för skillnad med mobilerna och surfplattorna

Kan väl inleda med kontentan av det jag tänker skriva och det är att självklart är det inget "måste" att byta upp sig, S3an kommer ju stå sig väldigt länge det kommer den men det finns ju alltid ett par anledningar till varför man ska byta upp sig, listar några nedan
Så, det finns flertalet anledningar till varför du bör byta upp dig:
- Designen, den är ju så mycket snyggare än S3an

- Stilla prylbögen inom en, är man som jag som alltid vill ha det bästa och senaste är det svårt att inte byta upp sig

- Priset, säljer du S3an behöver du troligtvis bara lägga till några hundralappar när N4an väl har släppts.
- Soft-keys, N4an känns så otroligt mycket snabbare än S3an. Personligen tror jag att det beror lite på att på S3an måste man trycka på en hårdvaruknapp vilket tar ett några tiondelssekundrar längre än att beröra mjukvaruknappen på N4an.
- Pure Android Experience(eftersom du kör ROM kan du ju få det men för de som inte gör det)
- Communitystödet tror jag kommer bli massivt för N4an, till och med större än vad det är för S3an. LG är inte populära men en Nexus-enhet med bästa hårdvaran på marknaden till ett fantastiskt pris(syftar mest på USA, England och andra Play Store-länder) tror jag leder till att majoriteten av utvecklare skaffar en Nexus 4, vissa enbart för att leka med när den är så pass billig!
- Kameran är faktiskt skarpare på N4an än S3an :O S3an ger varmare färger vilket ser bättre ut på skärmen, men de kan man enkelt fixa i Photoshop vilket man inte kan göra med skärpan. Så för bilder som senare ska upp på väggen eller visas på TV/Dator är N4ans kamera bättre

- Flytet, alltså N4ans flyt är ju helt fantastiskt och det är en av sakerna jag gillar mest!
- Flytet på skärmen när man berör den är helt fantastiskt, fingret glider som en puck på is, känns som att de vaxat skärmen permanent haha
Det som talar för en S3a är väl om man föredrar:
- Större skärm
- Amoled
- Utbytbart batteri och SD-kort
Batteritid är ungefär detsamma, får ut cirka 5 timmars skärmtid på båda med stock experience.
Hoppas det jag skrev hjälpte!

Click to expand...