Ni som tycker att passningstiden är dålig, kika här...

Diskussion i 'Allmänt' startad av _z_, 9 nov 2009.

1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Man ska veta att det inte är nån garanti att strömbovar ligger som foreground. Har testat ett antal chatapps & vissa av dem står i Astro som foreground medan andra står som visible, vet inte riktigt vad skillnaden är men dom suger ström så det står härliga till i alla fall.

Har dock inte gjort nån djupare undersökning vilket av den som drar minst mycket utan kör nu det bästa, E-buddy. Startar det dock bara när jag själv vill chatta då det drar alldeles för mycket för att ha igång hela tiden, synd...

Last edited: 29 nov 2009
  2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

http://developer.android.com/guide/topics/fundamentals.html#proclife

3. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Om ni vill ta reda på vilken app som förstör livet för er så har jag en bra metod, även bra för oss som inte har en sleep-timer:

1. slå in följande nummer: *#*#4636#*#*
    2. Gå till Batteri History
    3. Välj Partial wake usage
    4. Där har ni det sorterat efter vem som slukar. Antagligen leder Android System.

Det går även att spana in "Other Usage" som visar sovtider och liknande.

4. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Denna information finns även i "spare parts". Det är märkligt, för jag har alltid "dialer" överst här...kan det möjligen vara någon bugg där som gör att min telefon laddar ur relativt fort, eller finns det någon service som används för något annat men kategoriseras som "dialer"? :confused:

EDIT: Verkar som att dialer används för 3g-uppkoppling på nåt sätt, antar att det är därför den får så hög användning..?

5. FlyBob

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Frojd: Jag har läst om den buggen men har inte lösningen. Kollar i min history lite...

Hittade. Observera att detta är rena mumbojumbot och inget alls som du bör lita på tycker jag.. fattar inte alls vad det har med dailer på 100% att göra.

http://www.sprintusers.com/forum/showthread.php?t=196476

6. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Jag hittar inte Batteri History i min hjälte

7. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nä, det lät inte relaterat till min situation. Och jag har tack och lov inte 100% awake-time, blev bara lite fundersam varför dialer har ca 5 gånger högre partial wake än android system.

Skulle vara skönt att få den här telefonen att garanterat klara en natt utan laddning... :o

8. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Detta kan man som sagt var även avläsa i spare parts & där syns strömboven e-buddy överst, wiz battery däremot finns inte ens med där trots att den håller luren vaken konstant. När jag letar strömbovar så kollar jag även i Astro + waketiden, dessa tre metoder krävs för att man ska vara helt säker.

9. FlyBob

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jo, jag brukar gå loss på astro också för att se status. Wake-time har inte magic någon inbyggd, däremot finns en bland battery history som visar procentuell running-tid vilket jag antar är samma.

Kan någon (med Hero?) verifiera att Running tiden i Battery History visar samma procentuell tid som awake time?

Vad jag märkt drar ivf min skolas wlan alldeles för mycket för vad som är sunt, stänger jag av wlan klarar jag mig lätt några dagar men med wlan på och aktivt måste jag ladda när jag kommer hem efter en dag på universitetet.

10. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag kollade i min Hjälte med *#*#4636#*#* . Jag kan inte se Battery History på det sättet utan bara Battery info och det är exakt samma som jag ser när jag kollar med Spare parts. Jag ser bara 1 tid och det är tiden sedan senaste omstart av telefonen. Jag kan inte se någon % eller awake time på sättet du beskriver.

Edit: Jag kollade Battery History i Spare parts och valde "Övrig användning" och "Totalt sedan start" . När jag klickade på översta som kallades "Kör" så kunde jag se samma % som jag kan hitta i telefonstatus.

11. FlyBob

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Gott. Då är det samma siffra.

Heter "Running" hos mig och kan hittas bland Other Usage, och eftersom det är samma siffra som i telefonstatus så är jag nöjd. Peeerfekt, nu kan jag se hur mycket jag sover :)

12. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    He he, ligger på en vakentid på över 80% just nu men det beror enbart på mig:)

13. backspace

backspace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Google Pixel 4a

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4a
    Finns det någon officiell mätning på hur mycket aktiverat WLAN i telefonerna äter jämfört med 3G?
    Jag provkörde min Hero under ca 6 dagar utan WLAN aktiverat och jag kan säga att jag lätt kom upp i ca 2½ kanske t.o.m tre dagars batteritid.

14. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag märker ingen stor skillnad. Detta med två dar är en utopi för mig, har sugit ur mitt stora 2200 mah-batteri idag men då har jag väl varit aktiv i över 10 timmar också.

15. Göktytan

Göktytan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vart hittar man så kraftiga batterier ?

16. johan.walles@gmail.com

[email protected] Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sök på drain-o-meter på market, den visar vilka program som använder mest CPU över tiden. Efter nåt dygn brukar man få ganska hyfsad koll på vart batteriet tar vägen.

Den kollar bara CPU-användning, övrig hårdvara mäter den inte. Om man kör 1.6 (eller högre?) följer det med en liknande applikation med telefonen.

Disclaimer: Jo, det är jag som skrivit den :-).

17. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
  18. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ska testa det då jag fortfarande tycker att jag har lite väl hög förbrukning. Tror dock fortfarande att det krävs flera metoder för att hitta bovarna då de förbrukar på olika sätt, beror ju inte enbart på cpuanvändningen...

Nån som vet om fb-apparna typ babbler drar mycket? Det märks inte i mina tester & jag har det alltid på. Skulle ju kunna stänga ned det nåt dygn men då tror väl vännerna att man avlidit eller nåt :)

19. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har nu testat drainometer & av nån mysko anledning så ligger taskiller full nästan högst upp i listan trots att jag inte använt det? Har nu stängt ned det så får jag se...

20. FlyBob

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag märker stor skillnad utan WiFi, men det beror nog på att skolans WLAN ser till att hålla telefonens WLAN vaken i mycket stor utsträckning jämfört med hemmet. Dessutom har jag dålig täckning dygnet runt vilket gör att telefonen växlar ofta mellan 3g/gsm samt behöver ha högre effekt igång.

Utan wlan klarar jag mig lätt ett dyng, med wlan bör jag ladda på kvällen. Detta infattar kraftig användning med surf, mail, ringa, spela spel etc.