Ninebot Max G3 E | Uppföljare till Max G2

Discussion in 'Elektriska fordon' started by Poulgrym, Jan 7, 2025.

1. Kalaskula

Kalaskula Infant Droid Medlem

Det släpptes en betaversion av Scooter Hacking Utility för nån vecka sedan som kan låsa upp Ninebot Max G3E. Du landar på 39-40 km/h p.g.a. E versionen har lite svagare motor än US versionen. Joina deras kanal på discord för info.

martinfrånnorrland likes this.
  2. imme0303666

imme0303666 Infant Droid Medlem

Nån som fått leverans av SumTop?? Eller nån som vet om Wheelyshop e pålitliga när dom säger att den kommer i Aug-Sep. 13.9K där dock. Tacksam för svar.

3. Segafreakone

Segafreakone Baby Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung
    Jag har väntat över 1 månad nu på den jag beställde
    Dock betydligt bättre pris än Wheelyshop
    Känns som min ligger på samma container som Wheelyshop
    Var något problem i Grekland så dom fick åka till Nederländerna istället
    Kinesen som jag handlat av ska till Sverige under nästa vecka på affärsresa så kanske händer något då

4. Simon95

Simon95 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Wheelyshop.se 14 000 kr för en G3. Själv betala jag 14 500 för GT3 från sumtop, köpte den i maj, glad för det för orka inte vänta på G3 som aldrig kommer... Och det va i maj redan.

500 kr mer för en GT3 är värt det, sjukt nöjd. Många som kollar på en och undrar vad det är för monster modell, hur snabbt det går, kolla på hans elscooter säger pappan till sitt barn, alla voi /hyrscootrar kollar på en också haha

5. Segafreakone

Segafreakone Baby Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung
    Roligt tills polisen stoppar dig
    Anledningen till att jag vill ha en G3 är att den inte väcker så mkt uppmärksamhet och att den inte är så jävla stor.
    Ägde en Vsett 10+ men såldes pga jag kände mig stressad när polisen var i närheten och att jag läst att folk börjat bli stoppade. Vsett 10+ var riktigt rolig att köra så saknar den otroligt mkt.

Min beställda G3 sitter fast i Greklands Tull fick jag reda på idag.
    Sjukt segt att vänta och snart kommer hösten och vintern till Sverige.

danne_00 likes this.
  6. danne_00

danne_00 Youth Droid Medlem

helt rätt bara en tidsfråga innan polisen börjar plocka in olagliga scootrar, bättre med en g2/g3 som inte väcker uppmärksamhet, jobbigt att det segar med frakten

7. Kalaskula

Jag beställde en Ausom DT2 Pro för 6 veckor sedan som också suttit fast i tullen. Den skickades idag från Polen så det verkar ha löst sig med vad det var för meck som höll dem. Man kan ju anta att det även gäller andra märken, som Segway då.

8. Kalaskula

Se bara till att trafikförsäkra den, ha hjälm på och kör max 25 när de är i närheten så ska du nog klara dig fint. Dock så kan man misstänka att det kommer komma tuffare lagstiftning längre fram. Sommaren -26 eller -27 kan det nog bli lite mer organiserade insatser vad gäller kontroll av trafikförsäkring och kanske en dyno för att testa hastigheten som i Tyskland.

9. Kalaskula

Wheelyshop (VIKADI AB) är ett 50k AB som är 'drivet' av två grabbar från Göteborg som kör dropshipping från Aliexpress. Inget lager, ingen service, ingenting. När du får mail från dem så är det 'Frida Andersson' som är kundtjänst där de lagt in en bild från en LinkedIn profil från en kvinna som heter Rebecca van Dorrestein och jobbar i Holland på ett helt annat bolag.

I mailkonversation så säger de att de har ett "eget lager" vilket är ren bullshit.

Jag kan inte förstå hur folk kan gå på sån skit. 10 minuter tog det mig att kolla upp dem.

Last edited: Aug 14, 2025
    muSPK likes this.
  10. Dune1

Dune1 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du länk till var du beställde? Jag tänkte lägga en order om jag hittar för rimligt pris. SUMTOP är det på Aliexpress?

11. Adam West

Adam West Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det här med att beställa G3 från Sumtop...
    Finns det ens nån länk? Hittar inget när jag söker.

Dune1 likes this.
  12. Poulgrym

Poulgrym Youth Droid Medlem

Register eller för att visa innehållet!

Dune1 and Adam West like this.
  13. Adam West

Adam West Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

How's this gonna work?
    This item cannot be shipped to Sweden.

Dune1 likes this.
  14. Ironfist

Ironfist Youth Droid Medlem

Det krävs ingen dymo för att testa hastigheten. Svenska polisen kör den klassiska lasermätningen idag bara. Ena kollegan kör i maxfart och den andra mäter med laser. Det finns t.o.m SVT-reportage när de gör just detta med fatbikes.

15. Kalaskula

Jag skrev inte att det krävdes dyno. Jag skrev att jag tror att det kommer inom nåt år eller två mer 'organiserade' kontroller (läs effektiva) som i tyskland. Att sätta bakhjulet på en dyno är mycket smidigare och säkrare för polisen än att dra iväg på gatan/cykelbanan i 30-40.

16. Poulgrym

Poulgrym Youth Droid Medlem

It's not, thats the problem. Shipping is stuck and US tariffs have made it more difficult.

All we can do is to wait.

Adam West likes this.
  17. muSPK

muSPK Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad har amerikanska tullar med något att göra med något som skickades från Kina redan i maj till Europa?

18. Simon95

Simon95 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Väldigt nöjd med gt3 men gillar inte den uppmärksamhet man får speciellt av yngre, som är väldigt intresserade, går attt spärra hastigheten omedelbart i segway appen om man blir stoppad, vilket inte har hänt. Går även att göra Autoinput script med tasker vilket jag gjort redan. Chansen att bli stoppad är extremt liten skulle jag tro. Finns gt3 nu för 14 000 kr från dhgate om någon är intresserad.

19. Kalaskula

Ja, såg det. Sumtop har rensat ut alla gen3 Ninebots. Verkar vara en firesale inför att ta bort dem på DHGate med.

Har du en link till din tasker/Autoinput lösning någonstans? Kör själv en GT3a och känner igen vad du upplever. Jag har dock strippad ner min ganska så rejält nu så nu är den bara stor (och svart/omlackad).

20. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Det är en av flera anledningar till att jag är så nöjd med min E-TWOW Booster GT 2020 jag köpte 2020 från deras spanska sida. Den väger bara 13 kg, har bra hastighet och styrka samt ser ut som en vanlig klen scooter så man slipper uppmärksamhet från polis och den är inte lika stölbegärlig :)

E-TWOW Booster S/V/GT - elektrisk sparkcykel

upload_2025-9-1_13-12-19.png

muSPK likes this.