Jag har nu beställt lager för både fram och bakhjul från Remlagret.se och fått hem dem, otroligt snabb leverans, dock så blev jag lite missnöjd att den inte kom i SKF förpackning utan i en zip påse, vilket gör att jag blir lite skeptisk, är det SKF lager jag fått, fast det står så på dem? Handlar jag på t.ex momentum får man alltid en kartong med.
Jag kan dock förstå att dem köper in så pass stora kvantiteter att dem kanske kommer löst i kartong till dem.
Jag köpte även 2ST
6001-2RS lager från Jula tidigare i veckan bara för att jämföra hur dem gick när man rullade dem runt fingret! SKF lagret som jag beställt från Remlagret är mer trögt att rulla medans det från Jula rullar mer lätt, bra eller dåligt? Säger inte att Julas lager är av bra kvalitet men tänker att hjulet rullar väl lättare om lagret rullar lätt.. sen kanske SKF är bättre på andra faktorer som tätning osv.
Jag är ny på sånt här så rätta mig gärna!
Jag har iallafall bytt på framhjulet nu ikväll, vart knäpptyst när jag rullade hjulet efteråt!
Verkar vara lite mer bök att byta på bakhjul än framhjul då man måste släppa på lite kablar under skyddsplasten under batteriet. Jag tycker mig inte höra några konstiga ljud från bakhjulet så jag spar mig att göra det jobbet tills jag fått ny skyddsplast jag beställt + att mina skruvar är svåra att gänga ur pga dem är mer platta än att det är spår i dem!
Trevlig kväll!
Click to expand...