Go kväll go morgon, fick en gratis es4? av chefen som funkade "ibland" jag hittade snabbt 4 kablar som inte verkar ha något hem, har noll erfarenhet av evs så tog på mig detta lätta projekt som en kul grej och av nyfikenhet så den är nu ner skruvad så gott jag kunnat med hopp om att hitta felet och vart kablarna ska vara. dom kommer ut ifrån fjäderbenet men verkar som att den vill upp och in igen i hålet bakom/under fästet till styrlåset. jag har plockat isär styret och inspekterat alla kablar och elektronik så allting finns och är helt i överdelen.
åtgärdat kod 27 24 19 och har felkod på halgivare nu som verkar logiskt då jag inte har motorn inkopplad. i ramen på stå delen har jag hittat två vägar med en svart gul röd blå kabel som möts i mitten av ramen(fotdelen) och sen tillbaka ut som går ihop med en flex sladd.
kan det vara någon typ av extra/överblivna sladdar för något tillbehör som jag snöat fast på? den har inte funkat i min ägo. har kunnat startat den med ovanstående felkoder men gas och broms har aldrig funkat. den tjuter med en röd nyckel och blåtands logo.
ska leta lite till i eftermiddag men kände jag behövde slänga ut ett skrick efter hjälp först!
Edit: kom på att jag försökt ansluta till appen utan någon lycka, hålla nere gas och broms för att göra hardreset är oklart om det funkat eller om jag gör fel, hålla nere hand gas och broms sen trycka på on så ska den starta om efter ett par sekunder? annars har jag nog läst fel i modell djungeln, en es4 är en es2 med ett externt batteri på styret?
Last edited: 21 juli 2021