Diskussion: Ninebot / Segway ES1, ES2, ES4 elektrisk sparkcykel

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av bernard, 21 dec 2017.

1. MickeHj

MickeHj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Bor i Umeå.
    Har försökt kolla efter smältakablar men utan framgång

2. Remove

Remove Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Lägg ner cykeln och längst ner på tuben har du 4 skruvar, 2 på varje sida. Skruva loss dom o ta loss tuben försiktigt. Då kommer de fram kablar. Är dom smällta så behmver du byta kontakterna där. Kan räcka med att dy gör de. Kolla så den fyrkantiga vita kontaktens alla kablar är hela.

I värsta fall klicka på fb länken via wattsnabb.se så kommer du till min verkstad som finns i stockholm.

3. MickeHj

MickeHj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tack för snabbt svar,
    Har kollat där men såg inte några smälta kablar, ska plocka isär och kolla igen

4. Chuhe

Chuhe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Ni som har köpt ES2L lider den av samma problemen som sin store bro ES2/ES4 med smälta kablar, headlight problem som bränner moderkortet, e-bromsen som slutar fungera m.m..? Man blir livrädda när man läser dessa review och varningar. Som jag förstår rätt så handlar det mycket om att man kör över 25km/h gränsen i en nedförsbacke vilken överbelastar kontroller-kort exempelvis. Men detta borde inte vara något problem om hastigheten är strypt till 20km/h?

Last edited: 10 apr 2021
  5. Ironfist

Ironfist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

Inga sådana problem har vi upplevt på vår ES2L. Den gör 22-23 km/h som max.

Enda nackdelen jag ser är att skruvarna behöver limmas med gänglim för att hålla sig någorlunda på plats.

Chuhe gillar detta.
  6. Mellekenberg

Mellekenberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej jag har köpt en es2L med extra batteri begagnad och vill kunna få den att gå som en es2/es4 med extra batteri alltså 35 om man kodar om den i en app någon som vet om det går att få bort spärren som är gjord på L versionen så de blir en vanlig vore jätte snällt om jag får reda på de så snabbt som möjligt

7. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    29 334
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3
    ROM:
    Stock
    Platta:
    IPad Pro 12.9
    ROM:
    IOS 14
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testa med dessa:
    Scooter hacking: https://play.google.com/store/apps/details?id=sh.cfw.utility&hl=en&gl=US
    Xiaoflasher: https://play.google.com/store/apps/details?id=eScooter.m365Info&hl=en&gl=US

8. Chuhe

Chuhe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    En ES2/ES4 kan bara gå upp till 35 km/h med custom firmware men de har starkare motor än ES2L så du kommer antagligen inte nå den hastigheten även om du flasha. Du kan dock få den att gå nästan lika snabb genom att ändra Serienummer på den till en ES2 [UPDATED] Activate a new controller / change serial number (BLE, ST Link) - ScooterHacking.org

Jag tror man når 28-30km/h om man gör det.