Fråga: Nöjd med din xperia s?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Prelow, 3 maj 2012.

1. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag bytte till en Xperia s idag då min tidigare htc One x fick massiva problem med skärmen. Den reagerade inte alls på övre delen av skärmen. Summan av det hela var att jag tänkte då kan jag passa på byta telefon helt och hållet eftersom jag ändå tyckte den var lite för stor och jobbig att navigera med en hand.

Fick byta och stod mellan htc One s och Xperia s. Tänkte det kunde vara roligt att prova något helt nytt då senaste SE telefonen jag hade var w890i. Oj vad positivt överraskad jag blev. Telefonen är mycket lättare att navigera med en hand. Gränssnittet och hela nallen känns mycket snabbare trots färre cup kärnor. Vet att det inte är allt utan det beror helt på hur mjukvaran hanterar processer. Ljudet när jag provat lyssna på musik eller kollat videor osv är sjukt mycket högre och bättre. Hoppas det är samma sak vad gäller vid hörlurar eftersom jag lyssnar på mycket musik och har ett par Bose lurar som hade nypris på över 2000kr för några år sedan så resurser och kraft finns där iaf:-)

Batteritiden verkar vara helt okey än också. Bara laddat en gång och känns som jag kan göra mer än vad jag kunde med One x:n :-).

Har installerat telefonen och fixat å donat laddat ner nästan 100 apps från playstore, synkat alla konton, läst mail, lyssnat på lite musik, kollat videor, testat telefonen i allmänt och kört lite spel med mera.

Känner mig takhöjd med luren och hoppas det blir en lång och trevlig bekantskap :-)

Sent from my Xperia s using tapatalk 2

2. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Tror faktiskt detta beror litegrann på att det inbyggda lagrings-minnet i Xperia S:en läser väldigt snabbt. Det går skitfort att öppna/ starta appar på den.

3. Droidsson_1

Droidsson_1 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Välkommen till klubben :cool:

Dawe och dragontrumpetare gillar detta.
  4. DannyX

DannyX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Jag drog mig länge för att skaffa en smartphone. Tyckte inte riktigt jag kunde motivera bytet då jag var så nöjd med min gamla C901 kameramobil (gillade mest att fota och ringa och till det var den ju helt super). Men började jag känna behovet av att kunna göra lite annat på telefonen och dessutom började min gamla lur bli lite risig (dåligt ljud framförallt). Sedan hade jag också börjat med en annan hobby (radiostyrda helikoptrar) och där kan man mha Android fintrimma "styrsystemet" och det kände jag att jag bara måste göra!!! ...så... eftersom SXS har bra kamera, är dessutom väldigt snygg i vitt och bra skärm att göra annat på. Så var inte valet jättesvårt.

Är riktigt nöjd med den nu och förstår inte hur jag kunnat klara mig utan smartphone alla dessa år!? :) de var ju iofs rätt dyra i början men nu kostade den ju typ fyra lax, lika mycket som min K800i jag köpte förut. Så det var ju dessutom inte särskilt dyrt. Man får ju sjukt mycket för pengarna om man tänker efter! Egentligen skulle jag dessutom kunna pensionera min GPS nu också. Och min mediaspelare. Usch då. Gick nog back på den här affären ändå... ;)

Har dock tagit små steg mot smartphonevärlden. Först idag bytte jag till ett abonnemang med fri surf. Så nu kan jag börja använda den på riktigt. Igår installerade jag ett nytt tangentbord (SwiftKey) och nu går det lite enklare att skriva på den, tyckte det var lite lurigt med det inbyggda. Har inte mycket synpunkter ännu annars, förutom att den drar lite väl mycket ström om man sitter och leker med den ;) men å andra sidan är det smidigt att ladda den via USB som man ofta (?) har tillgång till då (har köpt en hoprullbar microusb-kabel som är bra till det). Dock tycker jag den medföljande kabeln går åt fel håll, det går inte att prata i telefonen och ha den ansluten samtidigt :) men det finns ju fördelar med det också, den ligger bättre på bordet om man ska pilla med den då. Så... med allt detta sagt... jag skulle nog vilja ge den fem hjärtan av fem möjliga:

<3<3<3<3<3