Nöjda med era Notes? :)

Diskussion i 'Samsung' startad av Masterace, 10 januari 2013.

1. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Det låter bra, men när det gäller filsystem, ligger inte det i mjukvaran?
    Det borde väl gå att få stöd för ntfs genom att byta kernel, eller nåt?
    Eller är jag helt ute och cyklar?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

2. zappa79

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Kopplar man inte adaptern på nederkanten av plattan? Eller har jag missat något?

När det gäller tf300t så har den som jag vet en upplösning på 1280 x 800 vilket samsung också har, eller är asus fortfarande bättre på den fronten?

Om dom har samma upplösning så behöver jag inte bättre, men jag vill gärna inte ha en sämre skärm, än vad som sitter på tf300t!

3. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Stämmer bra, det sitter en kontakt som är omöjligatt skilja från apples tidigare breda historia där laddning/sync etc ditter. Denna är lokaliserad precis under Samsung-märket, så mitten-ish.

Jag har dålig koll på asus tablets men det kan säkert stämma och är upplösningen samma så är säkert skärmarna likvärdiga. Någon Asus transf. tablet vill jag minnas hade grym skärm sett till dpi, men det är väl någon annan isf. Hur som helst är det inget du behöver köpa i blindo, vad jag vet alla Telia butiker och säkert alla Samsung ÅF har testex. du kan klämma på, dra igång den medföljande filmen och kolla någon bild så ser du ju ganska fort hur den är. Men återigen, jämfört med t.ex. Nexus 10 ser jag egentligen ingen anledning att skaffa noten om du inte ska använda den till arbete och behöver pennan. Å andra sidan är pennan imo det bästa som hänt tableten och som gjort att den gått från leksak till nyttopryl, så jag är kluven..

4. zappa79

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Har inte nexus "bara" en dubbel kärnig processor?
    Isåfall borde väl samsung vara mer framtidssäker?

Jag kommer nog inte att använda pennan särskilt mycket, men jag har fastnat för möjligheten att kunna köra flera program samtidigt, den funktionen har väl bara samsung än så länge?

Det enda som gör att jag tvekar är just placeringen av usb kontakten samt att den inte klarar ntfs!

5. Lenax

Lenax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Jodå, du kopplar adaptern i nederkant...MEN om du vill ha den stående så är det ju bara att vända på plattan så kontakten kommer uppåt. Det enda problemet skulle väl kunna vara om du i så fall använder en skydd/ställ som inte fungerar om du vänder på den när du ska ha den ståendes. Finns det inte många kontroller som du kan koppla in trådlöst annars?

6. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Ps3 handkontrollern fungerar vi blåtand. Huruvid andra fungerar vet ja ej.

Ja självklart är den lätt att roota.. nästan samma som med s3an, googla!

7. AX3L

AX3L Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Alltså, antal kärnor och MHz säger egentligen inte så mycket om hur processorn faktiskt arbetar. Saker som arkitektur etc är betydligt viktigare, och det förklarar också varför tvåkärniga processorer ibland får betydligt bättre på diverse tester än vad deras fyrakärniga kusiner som på pappret ser betydligt vassare ut får. Hur det är med just dessa vet jag inte och möjligen att vissa spel som faktiskt kan utnyttja alla kärnor kan ha en fördel i flera kärnor men generellt sett inte.

Det stämmer, möjligheten att köra tex webbläsare och andra program sida vid sida kan vara riktigt praktiskt ibland. Tyvärr stöder det bara vissa program i dagsläget men den funktionaliteten är det mycket möjligt att man utökar i framtiden.

8. zappa79

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

På min rootade s3:a så har jag en app som heter Multi Window control (MWC), där kan jag lägga till egna appar som kan startas. Finns inte denna funktion i note:n?

Riktigt smidig funktion, men problemet är ju s3:ans lilla skärm!

9. SoMann

SoMann Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Väldigt nöjd med min note.
    Lätt att roota, exybus abuse. Bra multiwindow, nu när det finns ett sätt att modifiera appar som normalt inte har det stödet så blev det ännu bättre. Annars de flesta viktiga apparna det. Skönt att kolla på Twitch och snabbt läsa ett mail eller sms utan att behöva koppla ned (har modifierat twitch att klara multiwindow så då kan man göra det ännu bättre).

Enkel att föra anteckmingar på. Stödet för att undvika handen har utvecklats bra. Lätt att ta bilder och lägga in i anteckningar. Sen finns det förstås bildredigering men det har jag inte börjat med ännu.

Bra skärm, vi man ha större bild så är det enkelt att stream till tv'n.

Om man ränkar kr/h så är den redan nere på mindre än min tv som jag köpte för 2 år sedan.

Tapatalk2 :: i9300 :: Back to Stock ::