Diskussion: Nöjda med SXS!

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av MrMör, 13 apr 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. vetten

vetten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

På samsung kan du ändra textstorleken i inställningar. Det kan man inte på arc s eller xperia s. Det kom med ics till arc s. Testade big font från market på xperia s men den gjorde så xperia s låste sig vid samtal o startade om. Synd då den förstorade texten i hela telefon...

2. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Mycket nöjd! Framförallt med kameran och videoinspelningens kvalitet. Vilka bilder och filmer det går att få med den här telefonen. Video bli bättre filmat med Xperia S jämfört med min annars ytterst kapabla Panasonic LX3! Jag vet inte hur dom gör det men jag är mäkta imponerad.
    Två-kärnigt jämfört med 4-kärnigt gör absolut ingen skillnad och skärmen är helt underbar.
    Jag tror att Sony medvetet har lagt sig lågt i pris för att nå volymer, jag är bara förvånad att fler inte slängt sig över luren med ett WOW!

3. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Jag är rätt nöjd nu.. var mycket nöjd i början och det blev bättre för var dag som gick.. men nu när man har vant sig vid det mesta så börjar man hitta små saker o "irritera" sig på så som kamerans mjukvara, batteritid etc..

Men ändå så är jag rätt nöjd att jag tog denna än att vänta på HOX. Och med annalkande ICS så kan denna lur bli ännu bättre.

4. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Väldigt nöjd, men märker mer och mer att man saknar ICS 4.0 som är det enda som drar ner ett fullt betyg ett snäpp. Toppen lur helt klart... har sagt det innan, men jag är impad... :)

5. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Håller med, man måste fippla med inställningarna i Kameran för att det ska bli bra bilder. Om man använder Autoscan-läget så tolkar kameran ofta fel på ljuset och bilderna kan bli gråskimrande och gulaktiga i färgen.
    Men fipplar man lite med inställningarna såsom ISO och vitbalans så låter inte belöningen vänta på sig, bilderna blir väldigt bra.

Batteritiden var lite störande för mej i början, men nu är telefonen inkörd och efter att jag uppdaterade den senast blev det klart bättre.

Annars är jag mycket nöjd med min Xperia S, och skärmen förför mig varje dag. ;)

6. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Gillar verkligen min SXS mer och mer.
    Jag kan inte uttrycka i ord hur mycket jag längtar tills ICS kommer.

Läste någonstans att det blir en helt ny kernel osv.

I och med hårdvaran i denna mobil så blir nog ICS en ren dröm att köra. Hoppas att ansiktsupplåsning kommer med.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

7. robin92

robin92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag är nöjd med mobilen, längtar till ICS
    några minus är batteritiden under viloläge, förbrukar ganska mycket. Och touch knapparna är lite för liten yta att trycka på. och ljus baren längst ner inte går att ställa in.

Lanucher helt underbar, har testat samsungs touchwiz ööh vad är de för skräp säger jag när jag testat sonys. Behövs ej någon extra lancher.

8. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Efter två veckor är jag mycket nöjd. Telefonen känns både gedignare än HTC One X, som jag hade innan. Nöjdast är jag med

Skärmen
    Mycket bra skärm. Möjligen känns den lite liten efter One X, men den otroliga skärpan väger upp det.

Launchern
    Mycket rapp och väl fungerande. Sense 4.0 hade varit bra om den fungerat, men alla buggarna förstörde upplevelsen. Ljudhack är rena döden till exempel. Upplever Xperia S med Sony UX som snabbare och användarvänligare, trots klenare processor. Man slipper några av de mindre lyckade designvalen i sense, som den klumpiga karusellen i multitaskingmenyn och menyfältet med de tre prickarna.

Ett extra plus för stabiliteten. En och annan bugg finns, men den är i en annan liga än One X. Väldigt märkbart när man kommer från IOS.

GPS:en
    Otroligt bra för att vara mobil. Hittar lås direkt och släpper inte. HTC One X GPS hoppade runt över hela kvarteret i centrala Malmö. Med Xperia S kunde jag utan problem navigera runt på landsbygden i bil i en hel vecka.

Kameran
    Mycket snabb. Skarpa bilder och trevligt med en fysisk avtryckare. Jag gillar också att kameran inte sticker ut.

Tangenbordet
    Jag älskar tamefan Swype. Mycket bättre än Apples lösning. Väldigt smidigt att anteckna, särskilt för mig som brukar hitta på nya sammansatta ord jämt och ständigt.

Saker jag inte gillar så mycket:
    Touchknapparna är som alla vet inte den smidigaste lösningen, men swipemetoden fungerar förvånansvärt bra. Har vant mig och störs inte nämnvärt av det längre.

Den borde kunna vara lite mindre. Nu är den ju nästan lika stor som One X. Tycker dock inte den känns direkt klumpig.

Batteritiden är inte så bra, även om den blivit bättre. Mitt rekord är 13h med 3 timmar skärmtid. Det duger, men jag måste begränsa mitt användande för att batteriet ska räcka. Sedan jag tog bort battery monitor widget har den iofs blivit bättre, så det kan hända att någon av mina många widgets äter batteri. Hade liknande siffror på One X.

Saknar också en möjlighet att ha musikspelaren permanent på startskärmen. Nu kör jag med widget locker. Skulle gärna slippa.

Hursomhelst överväger fördelarna rejält.

Last edited: 30 apr 2012
  9. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.