Nokia 9 Eller One Plus 6T (eller Xiaomi Mi 9)?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av dap1112, 15 mar 2019.

  1. jesperwahl

    jesperwahl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P30 Pro
    Vad är största skillnaderna mellan oneplus 6 och 6t då? Jag är i samma träsk som du och försöker sondera terrängen. Känns trist att alla telefoner är antingen megastor eller en kompromiss på flera sätt om man önskar en mindre telefon.
     
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    OnePlus 6 har:

    * Fingeravtrycksläsare av klassisk modell på baksidan, extremt snabb och pålitlig
    * 3,5 mm hörlursuttag
    * LED notifikation

    OnePlus 6T har:

    * Fingeravtrycksläsare i skärm, inte lika snabb och inte lika pålitlig
    * Mindre notch
    * Större batteri

    Om du vill ha en mindre mobil så rekommenderar jag att du tittar på Samsung Galaxy S10e.
     
    bernard gillar detta.
  3. jesperwahl

    jesperwahl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P30 Pro
    Tackar för snabbt svar. Gillar s10e men är lite emot det förhållandevis höga priset och samsungs operativ, men verkar helt klart lovande.
     
    bernard och Ara gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 709
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag skulle också överväga S10e. Samsungs UI blev mycket bättre med "One UI".

    Dessutom ligger S10e mycket fint i handen och det faktum att den inte har kurvad display tror jag många nog ser som en fördel snarare än en nackdel. Det ser kanske inte lika häftigt ut, med rent ergonomiskt och funktionellt tycker jag det är svårt att motivera kurvad framför plan display (är individuellt förstås).

    Har du haft tillfälle att klämma på den?
     
    livinl0ud, flipp och Ara gillar detta.
  5. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    447
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

    Samsung galaxy S9 / S9+ är väl fortfarande en bra telefon som börjar gå ned i pris i samband med att S10 kommit. Kameran är i alla fall väldigt bra på S9. Vet inte om den är bättre eller likadan på eS10.
     
    bernard gillar detta.
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 709
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är bra små skillnader skulle jag påstå, men S9/S9+ saknar dock ultravidvinkeln, och den kan ju vara rätt kul att ha även om bilderna inte blir überfantastiska om inte ljuset är riktigt bra. I annat fall är det för all del inga dumma telefoner (även om de får rätt mycket kritik här i forumet för batteritiden).
     
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag tycker 5 kameror är lite överdrivet... 4 st hade räckt.. och säkert blivit billigare att producera...

    Att den verkar ha dålig mörker prestanda är ju märkligt med tanke på att de använt monokroma sensorer enbart för detta syfte... vilket uppenbarligen inte har haft mkt effekt... åtminstonde inte vad vi kan se...

    Angånde fingertrycks läsaren.. verkar som de flesta föredrar att ha en vanlig som fungerar... att ha den i skärmen är mest en experimentell funktion som förvisso är den mest morderna lösningen... men folk i allmänhet vill hellre ha en vanlig som fungerar...

    Sedan att kombinera denna teknologi med stora bezels känns märkligt.. har de helt och hållet missat att telefoner idag har väldigt lite döyta ? den treden har de tydligen missat..Telefonen ser med andra ord hopplöst omodern ut från framsidan.. Och baksidan är inte direkt snygg heller med 5 kameror.

    Priset är förvisso lägre än när sirroco släpptes.. men denna har förra årets snapdragon.

    Men ja får vi se stora förbättringar med kameran vid eventuella mjukvaru uppdateringen så har helt klart nokia 9 ett existensberättigande. Det största stopskottet får dock nog anses vara de stora döytorna på framsidan... telefonen ser inte 2019 ut för fem öre eller ens 2018.