Nokia Lumia 1020

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av flipp, 11 jul 2013.

1. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Jag så nöjd med min Lumia 925 men sneglar redan åt 1020 :)

Blev positivt överraskad av windows...
    Saknar en del saker från Android, rullisten är nog det jag saknar mest.

Ser fram emot vad microsoft och Nokia kan hitta på i framtiden!

2. NiklasEr

NiklasEr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone
    ROM:
    Ios17
    Platta:
    Ipad Mini Retina
    Info:
    Acer Windows 8.1 2 i 1
    Ja men det låter ju helt okej, man vill inte att den ska stå ut allt för mycket och att den är jämn i viktfördelningen.

Funderar på att köpa en nu då man ska bli morbror för första gången och vill ha en bra kamera till hands i alla möjliga situationer :). Har en iphone 5 nu som väl är okej men inget monster direkt. Har haft en Lumia 800 då den var "modern" men störde mig lite på appar och sånt som alla vänner hade :). Men jag förstår att även detta har blivit bättre.

/Niklas

3. Droid55

Droid55 Guest

Jag vill inte skrämma er nu men mitt exemplar krånglar. Väntar på förbetald avi så att jag fraktfritt kan returnera den. Verkligen såå besviken men det är garanterat fel på mitt exemplar för jag har då aldrig sett att telefonen beter sig som min gör (sett på YouTube eller läst något liknande).

Alltså...
    Problemet är att skärmen titt som tätt inte alls svarar. Den öppnar och scrollar igenom alla appar trots att jag demonstrativt trycker på hem-knappen. Den låser upp sig själv när jag låser den. Jag har startat om den flera gånger men den fungerar bara en kort stund om jag har tur. Att slå in PIN-koden är rena helvetet eftersom skärmen inte svara på varje knapptryck.

Jag trodde först att det kunde vara min SIM-adapter som spökade så jag lämnade tillbaka SIM-adaptern (Kjell & Company var hur tillmötesgående som helst!) och beställde ett riktigt microSIM från min operatör. Det visade sig nu ikväll att detta inte hjälpte.

Så jag får återkomma med mer tankar om 1020 när jag har fått en ny. Jag håller tummar och tår att nästa exemplar fungerar felfritt.

Last edited by a moderator: 19 okt 2013
  4. Droid55

Droid55 Guest

Svårt att bedöma vad som är "allt för mycket" men för mig är det ganska enkelt, för så grym kamera får det bukta ut lite.

Jag hade också en iPhone 5 innan denna (sålde den för bara någon vecka sedan). :)

Apputbudet är väl fortfarande begränsat jämfört med App Store men det växer ju hela tiden. Alla nyetablerade plattformat kommer har mer begränsat utbud än sina väletablerade konkurrenter. Enkel logik. Frågan är vilken plattform en gillar och vill stödja.

5. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Kör just nu 1020 som min dagliga lur, och fungerar utmärkt. Har inte mött på något fel, och kameran är ju i en klass för sig.

6. NiklasEr

NiklasEr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Iphone
    ROM:
    Ios17
    Platta:
    Ipad Mini Retina
    Info:
    Acer Windows 8.1 2 i 1
    Allt för mycket skulle jag väl säga är typ 7-9mm om man jämför med resten av telefonen. Men kameran är helt klart bra från de bilder jag sett.

Det jag känner störst oro över är att jag har en ipad, apple tv och en mac. Är ganska skön kombination att ha allt av samma märke.

7. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X

Fasen va jobbigt!
    Inte direkt det man vill ha när man köper en sprillans ny mobil.
    Du har fått ett måndags-ex helt klart!

Efter några dagar med min 925 är jag fortfarande mycket nöjd. MEN jag saknar ändå flera saker från Android. Rullisten, ta skärmdump mm.

Detta är ju inget som får mig att vilja gå tillbaka till Android men det är saker som stör mig helt klart.

Och ja, jag sneglar fortfarande på Lumia 1020. Väntar på ett prisfall och sedan hitta en till rätt pris på blocket.

Last edited: 19 okt 2013
  8. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Ta skärmdump kan du ju, håll in start och power samtidigt så tas en skärmdump.

Louba gillar detta.
  9. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Tack!
    Har googlat utan att finna...

10. Droid55

Droid55 Guest

Jag hade MacBook Pro, Apple TV och iPhone. ;)

11. Droid55

Droid55 Guest

Nej, hade verkligen inte förväntat mig detta. Fick nästan lite ångest "Är Windows Phone såå dålig? Varför sålde jag min iPhone!" :P

Fast sen förstod jag att det måste vara något fel på mitt exemplar. Inte en chans i helvete att min är normal.

Längtar tills jag får mitt nya exemplar. Måste bara vänta på avin så jag kan returnera.

12. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Lägg gärna upp några bilder ni tagit med 1020:n ni som har den!

Sent from my Nokia Lumia 925 using Tapatalk

13. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Hatar egentligen att de är microsoft och apple som tagit fram mobila OS. Hade det varit externa företag hade allt anpassat för varandra, men nu vill man helst att folk köper ett "komplett eko system" av deras varor.

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det är ju likadant med ubuntus os och android eg.. ubuntu pushar hårt för att allt ska vara connectat med unbutu one.. google med google drive...
    man "tvingas" in i skiten till slut..

15. Louba

Louba Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Telefon:
    iPhone X

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone X
    Va inne i tre-butiken idag och kände på 1020an. Stod länge och jämförde med min 925.
    925an va mycket mer elegant medan 1020 kändes robust! Och det, det gillade jag!

Kunde inte hålla mig.... Förlängde abonnemanget och tog en svart 1020. Så nu kommer den på posten om några dagar! Tjohooo!
    Va i valet och kvalet över den gula, som förövrigt va jä---gt snygg, men tog den svarta eftersom jag inbillade mig att jag kanske skulle tröttna på den gula färgen.

16. Droid55

Droid55 Guest

Funderade förvånansvärt lite över färgen den här gången (velade betydligt längre över om jag skulle ha svart eller vit iPhone 5). Färgen spelar dock ingen roll men själv föredrar jag gul. Jag gillar sticka ut, vilket den gula färgen gör. Skriker Nokia! Den svarta blir mer diskret men det kan ju vara bra också, kameralinsen utmärker sig inte på samma sätt.

Last edited by a moderator: 21 okt 2013
  17. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Håller med om resonemanget angående färgval, jag valde en gul av samma anledning. Tyckte det var på tiden, tanken har slagit mig vid köpet av 800, 900, 920, men då har jag fegat. Men 1020 är så unik i sig själv och därför var det bara gul som gällde, denna luren ska synas, just för att den är så speciell. Dessutom är jag trött på svart, röd och cyan. Finns ju grymma skal i alla möjliga färger om man nu vill byta.

Jag gillar att den inte är glansig i skalet, på samma sätt som ex 920. Mer matt och det klär den och gör den än mer elegant.

Typiskt nog så¨strular det när jag ska synka mina inställningar, men det ger väl sig. Mitt intryck såhär långt är att det är en grym klasslur.

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Fick till slut ordning på synken, gott!

Någon som vet vad orsaken kan vara att jag inte kan föra in mp3:or i musik-mappen, när jag pluggat i de i datorn? Det gick ju smärtfritt med 920?

19. Bussmicke

Bussmicke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag måste erkänna att jag redan känner mig lite mätt på den gula, har beställt skal i fyra färger. Alla lägger märke till den, har inte varit med om någon annan lur som så många reagerat över, "det är den där nya va?".

Men iom att jag är en busig pojke så vill inte jag identifieras som han med den gula luren, för den glömmer man nog inte, då den sticker ut. Så jag har nu införskaffat massa olika skal, och det känns skönt.

http://www.mytrendyphone.se/shop/nokia-lumia-1020-222206c1.html

Det mest pinsamma är att när folk frågar om det är den med den grymma kameran, så kan jag ju för bövelen inte visa hur grym den är då jag totalt värdelös på kameror. Men för att göra mig själv och luren rättvisa så har jag lovat mig själv att ta några dagar där jag sätter mig in i det och lär mig hyfsat, så att jag fasen kan visa vad jag har. Det blir ju även roligare för mig, att kunna utnyttja det jag har i näven.

Last edited: 24 okt 2013