Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Skall testa det också :) Tack!

2. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Ska nog fortsätta med mina inlägg om appar i en annan tråd, är minsann dags att WP7 får en egen (officiell) apptråd.

Har dock en fråga som rör Nokia Maps, har ännu inte packat upp min Lumia och kan därför inte själv kan testa, ni som sitter på informationen får gärna bekräfta:

Jag har alltid gillat hur allt fungerar i Google Maps (Android), förutom allt grundläggande som vägbeskrivning, telefonnummer, adress etc. finns även möjligheten att läsa omdömen om den butik eller restaurang man för närvarande söker efter. Finns det en liknande integrering i Nokia Maps?

Provade att köra m.maps.nokia.com genom arbetstelefonen och visst kommer det upp omdömen där dessa finns tillgängliga. Dock verkar det oftast endast vara en notis från exempelvis lonelyplanet och inget mer. Genom Google Maps kan man läsa flertalet användarrecensioner, vilket jag ofta anses som värdefullt om man hade tänkt prova något nytt eller är på besök i en annan stad. Denna begränsning återfinns kanske endast genom webgränssnittet och ser annorlunda ut i själva appen för telefonen?

Någon som kan bekräfta detta?

Detta är självfallet inget problem om appar som Rejta eller Reco fanns till WP7 men de lyser ännu med sin frånvaro.

Enligt mobilizera.se ska Yelp nu finnas tillgänglig på Marketplace (läs artikeln här). Jag finner däremot inget när jag söker via marketplace (Internet) och informationen som mobilizera förmedlar är därför kanske felaktig.

Otroligt långt inlägg för en otroligt kort fråga, jag hoppas ni har överseende med detta.

Tack på förhand!

/ Daniel

3. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Jag såg en review på en Lumia 800 och denna hade en app vid namn "Google Maps" installerad.

Förutsätter - såvida denna app fortfarande finns (då den konkurrerar) att den
    erbjuder alla features Maps i vanliga fall gör.

// A

4. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Sökte och fann två appar, gMaps och googlemaps, ingen av dessa officiellt släppta av Google. Då är frågan hur pass bra integreringen är med "riktiga" Google Maps, oklart om svenska restauranger, butiker etc. finns representerade. Någon med Lumian får gärna prova gMaps (gratis) och återkomma med resultat :).

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det kan ju vara samma sak som google+ att det bara 'är en wrapper för mobilsidan.. tror google kommer supporta mer riktiga apps under detta året då deras surfplattor kommer oxå och windows 8. Då händer det nog lite saker på riktigt.

Jag har fått sms om att min lumia ligge rpå posten, så nu är jag sjukt jävla sugen på att åka hem från jobbet ;)

6. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Bara nån timme kvar nu ;)

7. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Kanske bara finns på USA marknaden ännu.. Diggar denna luren mer och mer för varje dag som går :)

Sent from my Lumia 800 using Board Express

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Sitter på tåget hem nu väntan är olidlig :)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

9. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Haha, jag känner med dig!

10. borjeboy

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Skärmen på min knarrar på ena sidan får nog kontakta tre om det.. Fick den i torsdags så det är lite b..

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Knarrar? Om du trycker på skärmen eller vad?

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag har nåt skumt fel på windows-logotypen... precis som en lyser extra under endast en del där.. vet inte om dom knapparna skall lysa upp men tror inte det gör det på min. Får gå runt TPH och fråga ;) annars helt sjukt grym telefon!

13. Etzolin

Etzolin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Är ett vanligt "fel" med designen på både Lumia 800 och N9, tråkigt nog :(

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nackdelen när fortgjutningen inte lirar :/
    tycker iof alla lurar knakar mer eller mindre men det är klart det ska ju ite hända direkt när man får den såklart.

15. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Samt att vitsen med att ha en telefon i så få stycken som möjligt är ju just att slippa knarrande delar etc. så jag skulle inte acceptera knarrande då det stör och det ska inte vara så pga den egentliga robusta konstruktionen.

16. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Snart får jag min :) Blev en vit!

17. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Nokia Drive 2.0 släppt på marketplace!

18. borjeboy

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Ja, när jag trycker på skärmen var i kontakt med tre idag de kommer byta ut den jag har..

19. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Skulle någon med den senaste firmware-uppdateringen (12070) kunna vara så snäll och ladda upp några random bilder tagna i lite olika förhållande med alla inställningar satta till "auto"?

Jag har aldrig riktigt brytt mig om kameran i telefoner men tanken på att faktiskt ha allt i fickan (musik, kamera, telefon and so on) har det senaste året varit väldigt lockande.

Jag är otroligt såld på WP7 som OS i sig men just nu är det alldeles för många applikationer som jag saknar från iOS och Android. Jag skulle kunna leva utan dessa små appar om kameran vägde upp gentemot övriga telefoner. Dock är jag inte mycket för den kalla blå tonen som alltför ofta blir slutresultatet i L800:ans bilder, då föredrar jag hellre en varmare ton alá iPhone 4S.

Hur står sig kameran gentemot iPhone 4S blir min naturliga följdfråga, om det nu skulle vara som så att det finns någon som sitter inne på båda telefonerna?

Om kameran nu visar sig vara en besvikelse (för mig personligen) blir det nog till att överge Androidtåget och istället skaffa sig en 4S - tills WP7 vuxit till sig ännu mer.

P.S. Vet att Mr Dirk Diggler himself postade ett gäng bilder i granntråden och det uppskattas. Om jag har uppfattat allt rätt var dessa bilder dock inte tagna med den senaste firmwaren?

20. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Bilder från Lumia 800 får tyvärr ofta en för kall nyans även om man använder manuella inställningar. Tror de har satt sina värden på kelvin skalan för lågt i mjukvaran eller nåt. Dock fixar jag enkelt till detta med en app som heter CleverPhoto där man kan justera RGB på de foton som det behövs på. För övrigt så är kvalitén väldigt bra på fotona.