Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag tänkte ge mig ut och gå lite faktiskt. Kan ta lite kort på randomsaker om du vill!

Mina kort som är några sidor bak, eller i en annan tråd t.o.m, är inte tagna med nya FW utan med den sämre kameran.

Har du senaste FW? Den rödar till vitbalansen!

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Yes kör den senaste programvaran. Flashade in den så fort den första dök upp för någon vecka sedan i DataPackageManager.

Det vart bättre i auto läget helt klart men manuellt märker jag ingen skillnad direkt. Fortfarande blir en del bilder lite för blå och kräver redigering. Vill ha dem lite mer åt det röda håller direkt ur kameran helt enkelt i många fall så man skulle slippa fixa till dem. Men å andra sidan är jag ganska petig också. Kör en full formats systemkamera på fritiden så jag är kräsen när det gäller bildkvalité.

Last edited: 21 mar 2012
  3. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Men alltså missförstå mig inte jag tycker kameran är grym i denna telefon. Faktum är att det är den första mobil jag känner att jag vill använda kameran på just för att det blir så bra bilder rent optiskt.

Här är en bild tagen direkt ur telefonen. Jag har beskärt bilden med hela 1000px på bredden dock så kvalitén vid förminskning blir ju ännu bättre med original bilden. Men annars är den oredigerad. Helt klart nöjd med kvalitén.

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=411211.jpg

Last edited: 21 mar 2012
  4. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja det beror ju helt klart på vad man har för referenser. Jag förväntar mig inte att min mobilkamera skall prestera ens i närheten av min systemkamera så jag godkänner ganska mycket när det gäller kvalitet :) Jag är nöjd. Det är inte så att jag blir överraskad men den håller kvalitet enligt vad jag tycker en mobilkamera skall klara av. Skärpedjupet är faktiskt rätt bra t.ex.!

5. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jämfört med min Xperia Play samt HTC Z jag hade innan så är skillnaden total. Så detta vart helt klart ett snäpp upp på mobilkamera fronten för min del.

6. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Det var en bild som var helt OK i mina ögon! Hade varit intressant att se bilder tagna på samma motiv med en iPhone 4S, du har inte lust att gå och köpa en för att därefter göra ett inlägg och glädja en själ på forumet ;)!

Trevligt, det får du gärna göra!

Jag ser gärna att korten bara "knäpps" hit och dit, här och där, d.v.s. inga överambitiösa vinklar, supercoola macron etc. Med lite tid kan nog alla få till sjyssta bilder med de flesta mobilerna. Jag vill gärna se hur den presterar när man är ute och snabbt bara knäpper några kort helt enkelt.

Men återkom gärna med bilder senare, ska bli intressant att ta del av dessa!

7. bävern

bävern Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Är det någon mer än mig som råkat ut för att telefonen stängt av sig själv, har hänt mig nu två gånger och båda gångerna har jag lyssnat på musik via TuneIn Radio.

Det verkar vara när batteriet har drygt 55% kvar.

Även min laddare har gått sönder, telefonen reagerar inte alls när den är inkopplad i vägguttaget, fler som råkat ut för havererade laddare?

8. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Ingen långpromenad nu ;-)!

9. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Gud va sugen jag är nu! Lumia 800 är den wp7-lur jag testat men jag ska självfallet testa några andra också. Är väl detta med skärmstorleken som talar emot 800:an, kör nu 3.7" men känner att jag vill gå upp i storlek så jag avvaktar väl 900:an alternativt kikar på den stora htc:n vad den nu heter men allvarligt talat så är jag lite less på htc:s designspråk efter tre på raken...

Via Tapatalk.

10. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Blev pissväder! Nu är det lite bättre men nu har jag saker att göra. Tar lite kort på väg hem imorgon!

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Verkar vara ett måndagsex. Min har aldrig stängt av sig. Faktiskt inte stängt av den heller kom jag på förutom när jag uppdaterade den då.

Laddaren sitter i sovrummet och laddar den var kväll.

Sjukt snygg laddare btw!

12. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    HTCs mobiler saknar Nokia maps, nokia kör (drive), Nokia transport, CNN och massa annat godis som är exklusivt för Nokia... Sedan så är nog Nokia mer intresserade av att förbättra/uppdatera sina wp7 lurar än HTC eftersom Nokia satsat allt på ett kort. HTC har ju främst android

13. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Haha! Tack vare att det är så sjukt enkelt och snabbt att starta upp kameran på denna telefon lyckades jag fånga en bil på motorvägen på väg hem idag från jobbet som inte tycktes må så bra. Stank som fan.

14. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

What the hell? Rök den så när den körde? Seems legit...

15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ja den bolmade som satan. Framgår inte riktigt på kortet hur mycket den rök verkade mer i verkligheten tycker jag. Grejen är den att jag är inte van att fota med mobilen än så jag kom på i sista stund att fan det där måste jag ta ett kort på så jag lyfte upp den från sätet fort som fan höll in kamera knappen sen knäppte av ett kort någon sekund senare innan den försvann upp på avfarten samtidigt som jag fräste på i närmare 100km/h.

16. KraXarN

KraXarN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är tänkt att alla WP oavsett tillverkare ska ha Nokia maps i framtiden. Vill även rekommendera Nokia Musik med Mixradio som är en streamingtjänst med spellistor av olika kategorier. Det går att ladda ner spellistorna i offline mode. Det som är haken är att man inte kan hoppa fram mer än 5 låtar per timme(tror jag det va).

17. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Men man kan alltså lyssna obegränsat?

Sent from my Lumia 800 using Board Express

18. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Här har du ett par random!

Försökte ta lite i motljus och sådär. Lite allt möjligt...

nox gillar detta.
  19. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Måste bara slå ett slag för Nokias Musik och Mix Radio. Helt underbart! Som Spotify fast deras listor. Perfekt när man vill lyssna på en genre och inte har en lista man är sugen på. Tror det var fem eller sju gånger man kunde hoppa en låt innan man inte fick det mer.

Helt klockrent! Använde det idag istället för Spotify.

20. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Då passar jag på att slå ett slag för notes i Office som finns med på telefonen. Smidigt att göra inköpslista med checkrutor som man kan bocka för när man har plockat just den varan.