Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Filtrera är det bästa men se också till att länka kontakterna så att ni kan direkt från kontakter sms:a chatta på FB och msn (om ni använder det) och att skriva till dem direkt på deras fb wall eller linkedin och allt annat som kan finnas.
    Märkte det först när jag tog in alla konton att en och samma person kunde ha 3-4 kontakter från olika håll, länkade dem och nu är det så simpelt att kontakta dem precis på det sättet jag vill.

edit: sen kan ju streamen i kontakter också innehålla allt från twitter och linkedin meddelanden om man vill inte bara fb :)

Måste säga att jag gillar streamen i "Bilder" också där man enbart ser updates med bilder :)

Last edited: 12 apr 2012
  2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag har inte gjort nåt för att länka, funkar perfekt ändå:-)

Tog mig en vecka innan jag insåg att jag kunde skrota fbappen, så oerhört snabbt och smidigt det blev!

Sent from my Lumia 800 using Board Express

3. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Har nu pillat en hel del med min Lumia 800, är överlag nöjd och flytet är ju bara helt underbart. Upplösningen är förvisso horribel om man kommer från en högupplöst display men man vänjer sig säkert, trots Pentile, synliga pixlar och suddig text. Blev riktigt glad över att Groupon fanns som app och har även hört att Rabble ska komma inom en snar framtid, saknar Tradera som även har sagt att de inte komma att utveckla en app, i alla fall inte i år.

Nu över till mina funderingar:

Vid de två samtalen jag ringde tidigare så slocknar såklart skärmen när jag för den mot örat, när jag däremot tar bort telefonen från örat för att pilla på skärmen tänds den inte igen, det går ej att väcka den på något sätt utan tänds själv när samtalet är avslutat/motparten har lagt på.

Har inte kunnat synka mitt Gmail-konto under kvällen, försökt säkert 20 ggr, kanske bara är tillfälligt fel med servern?

Kameraknappen har ju två lägen, det första känner man av - ett litet klick. Det andra/sista har dock inget distinkt klick, det känns bara som att man trycker ner knappen ytterligare, sjukt störigt. Någon annan med samma problem?

Har nu i flera sidor här fått höra hur fantastisk FB-integreringen är - synd tänkte jag som inte är en flitig användare av sidan. Det jag dock anser FB är användbart till är massmeddelanden. Men hur mycket jag än letar finner jag ingen information för detta. Jag fick nu ikväll ett massmeddelande, det är mellan fem personer. Gick n in i FB-appen och läste meddelandet men kunde inte se mellan vilka parter detta fördes. Det står; "Mellan dig, person X och 3 andra". Hur mycket jag än har letat kan jag inte finna hur man får reda på vilka dessa "3 andra " är. Eftersom Lumian/WP7 tydligen är bättre än både iOS och Android på FB så är det säkert bara jag som letar på fel ställe. Var hittar jag detta?

Så, då har jag skrivit av mig lite, fortsätter imorgon!

Tack och god natt!

4. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag svarar angående kameraknappen. Fungerar som på en riktig kamera, vid halvt nedtryck så låser du skärpan. Tryck ned helt så tas bilden.

Ickefotografer trycker bara ned knappen för att ta en bild, gör i stället så att du riktar rektangeln i mitten mot det du vill ha skärpa på, tryck ned till hälften, komponera som du vill ha det och ta bilden genom att trycka ned helt.

Semesterfotografen har ju oftast huvudmotivet i mitten och då var det ju desamma men om man inte vill det så är möjligheten till låsning av skärpa ett måste!

5. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vi verkar ju ha en del kunskap här nu så en fråga. Skulle dela en spotifylåt till fb nu men får bara alternativet Twitter och mrssenger. Går det inte eller? Hjälp! Viktigt ju...

Last edited: 13 apr 2012
  6. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Konstigt, Facebook är första valet för mig när jag trycker på delaknappen!

7. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag tycker inte heller att tryck nummer 2 är sådär jättedistinkt på kameraknappen. Sen är jag lite besviken på de andra knapparna som känns lite rangliga. En annan hårdvarumiss som mitt exemplar har är att det låter lite när jag trycker på skärmen på höger sida. Låter som att den fastnar i chassit under och sen släpper, ungefär som att det vore lim som den fastnade i. Ett smetigt ljud om du förstår :P Är dock bara på ett speciellt ställe på skärmen så jag bryr mig inte så mycket, har läst att flera har samma problem.

Angående Gmail så krånglade det lite för mig igår också när jag försökte lägga till ett av mina andra konton. Men det gick efter 3 försök. Stod att gmailservern inte var tillgänglig.

Min skärm betedde sig som din efter ett samtal igår, men det är första gången det hände. Gick inte att få igång den med någon knapp men när motparten la på så tändes den igen.

Det du undrar om angående Facebook har jag inget svar på, har inget massmeddelande att titta på just nu.

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

joxet med gmail igår berodde på uppdateringen av google+ det var likadant på min lumia på webben och på min android-telefon ;)

9. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja det var verkligen mysko, fb finns inte som val för mig?

10. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Jag är med på hur själva handhavandet går till :), jag menade att knappen (sista trycket) knappast kan kallas för distinkt och undrade om det var så på övriga telefoner eller om det var unikt för mig.

Hmm, skumt, hände som sagt med mitt första samtal. Ska uppdatera telefonen till senaste mjukvaran under helgen så får vi se om vissa av de skavanker jag upplevt försvinner.

Kanon, det var det jag misstänkte.

Ingen som har ett svar på min FB-fråga? Börjar bli förargligt det här! Världens bästa integrering av sociala nätverk skryter man med men så fungerar inte den enda "tjänsten" som jag själv egentligen använder FB till. Om jag inte kommer i kast med detta problem blir det väl att återgå till reservmobil numero 1.

11. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Sedärja :) Är du fortfarande nöjd neddie? Jag är helt kär, är dock inte så kär i Marketplace. Tycker det är mycket skitappar, speciellt mycket porr som bara ligger i vägen när man försöker hitta något. Sen tycker jag inte om sorteringen av apparna i Marketplace, jag skulle vilja att Microsoft själva gick in och tittade på appar och såg till att bra appar hamnade längre upp även om folk inte hade betygsatt dem.

Men allt detta kommer ju bli bättre med tiden, jag ser det inte som ett stort problem då man hittar mycket rekommendationer på nätet om bra appar ändå :)

12. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Testa att ta bort ditt FB-konto och lägg till det igen då. Eller ominstallera Spotify? Verkar ju som att det är någon glitch där. Börja med ominstallation av Spotify du eftersom integrationen mot FB funkar för dig på de andra ställena.

_z_ gillar detta.
  13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag är mycket nöjd överlag och det är eg bara ett fåtal appar och funktioner jag saknar och det är garanterat saker som kommer. Överlag känns WP så otroligt mycket fräshare än ios och android just nu... det är så galet mycket mer snabbjobbat. Smärtar lite att erkänna gammal linuxräv som man är borde man väl gilal android mer men nej... android got nothing on WP.. at all ;)

14. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Hehe, jag var väldigt pro-Android innan. Tycker fortfarande om Google och deras produkter men jag känner inte att de har tagit Android-upplevelsen dit de borde om man tänker på hur länge det har funnits och hur mycket pengar de dragit in på OS'et. Samma sak med iOS. Det är bara Microsoft som imponerar på mig just nu, och Nokia. Har dock inte provat någon WP-mobil från någon annan producent så jag kan inte uttala mig om det.

Längtar tills de större app-tillverkarna börjar satsa på WP. Vet att de kommer göra det men hur lång tid det tar får tiden visa!

15. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

efter sommanre tror jag det kan börja ta fart.. windows 8 och surfplattor.. då ska du se ;)

16. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Hmm... Det låter ju kalas. Men hur fasen får jag tillbaka det så som jag vill ha det? :)

Just nu har jag i inställningar -> kontakter filtrerat bort Facebook eftersom jag inte vill ha alla Facebook-kontakter i just kontakter bland mina telefon-kontakter. Jag vill däremot ha allas statusuppdateringar i kontakter när jag swipar höger till senaste nytt. Jag måste vara korkad men jag får fasenemej inte till det :ehm:

EDIT: Nevermind. Satan så dum jag var. Det var ju en liten bockruta där som gjorde att man kunde få det exakt som jag ville.

Nu har jag inte Facebook-appen installerad längre! Precis som jag ville ha det :)

17. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Skönt att poletten trillade ner till slut ;) Det är så gött att slippa ha en egen app för FB. Även om jag försöker intala mig själv att jag inte använder FB så mycket så gör man det omedvetet. Speciellt när man får lite dötid över..

18. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Ni som inte använder FB-appen, hur tar ni del av inbjudningar till "events"? Som jag förstått det måste man ha appen för att kunna ta del av denna information?

Sen kvarstår mitt problem med massmeddelanden, just nu imponerar inte de sociala nätverken för min del - detta är inte något problem i varken Android eller iOS.

19. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Om du har valt att visa din Facebook-kalender i kalendern så dyker det upp där (om du inte har valt att den endast ska visa events som du har svarat på). Tror att man även får en notifikation under "Meddelanden" i "Jag"-tilen, men är inte säker.

20. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Att events kommer upp i kalendern förstår jag, det gör dem på de övriga systemen också. Men då kan man alltså direkt i kalendern ta del av det som skrivs på eventets vägg, se vilka som anmält att de kommer respektive inte kommer etc?