Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag har skrivit ett inlägg om det här.

2. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Bara för att jag är så missnöjd med bilderna från Lumian så växer behovet av en bra kamera. Man behöver det mer bara för att man inte kan få det! Nu har jag faktiskt gått över till Android igen, saknar flytet i WP men kameran och mängden av apps väger upp det!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Radera innehållet men ändå kunna spara för att sedan återställa?

Finns det något sätt/program där man kan spara/kopiera allt innehåll från telefonen till datorn, som man sedan kan återinföra på telefonen. Anledningen till frågan är att Nokia ska fixa ljudstrulet och sa då att allt innehåll kommer raderas.

Hur mycket av innehållet kan sparas, i ex Skydrive?

4. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Det smidigaste är nog att göra en backup med Zune! Sen borde du kunna återställa allt på samma sätt. Jag har dock inte testat att återställa telefonen så jag vet inte ifall något försvinner. Det mesta utom samtalslogg och sms kan ju i princip sparas på Skydrive.

5. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ja, det blir väl att spara vad som sparas kan i SD, men jag stör mig på att man måste 'offra' messen, då de blir som en form av tråd i sk dagboksform. Man ser vem som sa vad och man ser även när. Bra att ha på pränt, sas.

Ett alternativ som slår mig är att 900 verkar vara på ingång, står t.om att vissa har den i lager (I Sverige), och där bör man väl kunna föra över rubb och stubb, för annars är det riktigt illa. Iphone har i alla fall den möjligheten.

Nåväl, det blir säkert bra. Kanske nästa uppdatering hinner komma och kanske den kan lätta upp stämningen lite :)

6. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    En Lumia 900 skulle inte sitta helt fel. Man är ju inte helt osugen. Men jag tror inte att jag skulle kunna/vilja ge upp det kurviga glaset till förmån för större skärm. Sen så är 3,7" faktiskt så smidigt. Perfekt pocket format.

En annan sak jag faktiskt gillar med våra pentile skärmar är att de är behagliga att titta på (lite som plasma vs. lcd där våra motsvarar plasma) och responstiden på dem är riktigt bra så saker inte smetas ut vid rörelse. Vet inte om 900 skärmen är lika bra på det eftersom den har en annan typ av skärmteknik.

7. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Mja, men jag är 99% säker på att det sparas om du tar en full backup i Zune :)

Ja skärmen är riktigt fin! Speciellt utomhus. Märkte igår vilken skillnad det är på SGS2 och Lumian, var tvungen att dubbelkolla ifall jag verkligen hade på max ljusstyrka! Såg ju nästan ingenting :)

Dock är Lumians vita färger ganska dassiga, tar man upp en vit sida på en iPhone 4 och en Lumia 800 så är det en enorm skillnad.

8. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Bump, visar wifi alltid full signalstyrka för Er också?

9. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Nix min varierar bara jag går runt i lägenheten tror jag.

Ja den är fantastisk utomhus. Har inga problem att se skärmen även om man håller den i direkt solljus en sommardag. Helt enkelt fantastiskt!

Men jo det vita blir dassigare. Men det är också det jag tycker är skönt med pentile skärmen. Det vita bländar inte min ögon som på andra LCD's. Så jag föredrar lite dassigare vit. Den är dessutom varm i det vita och inte kall som LCD. Så för mig är detta bara 2 st. fördelar även det :)

10. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Någon som vet när nästa flaggskepp dyker upp från Nokia? Har försökt vänja av mig från apparna, det har gått bra, saknar nu bara Instagram.

Dock väntar jag gärna på nästa värsting då jag måste ha en BRA kamera i telefonen!

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag tycker tvärtom där, att det välvda lite rektangulära glaset inte känns lika stort och 'skönt', som en iPhone, på 3.5. Dock kan det vara en vanesak. Men jag tror Nokia insåg att det vanliga, sk ovälvda glaset är det som är skönast och att det även ser bättre ut. Jag menar, vad fan spelar det för roll om skärmen är 3.7 när de använt måttet till en långsmal skärm. Varför använda ett större mått när man ändå inte får den känslan?

Därför tror jag 900 blir perfekt där, för då får man mer den där flat screen-känslan samtidigt som man får mer bredd.

Säkert är det så, men av någon (jävla) anledning så funkar ljudet nu. Men jag ska köpa 900 ändå, för jag vill ha det lite större, och vetskapen om att Nokia har fått vara med mer och bestämma där, i jämförelse mot 800 där MS bestämde allt, så gör ju inte det saken mindre lockande.
    Som allt annat så brukar det (väl?) variera.

Om bra kamera är det viktigaste så finns det väl minst sagt bra alternativ att välja bland?

EDIT: Såg nu att det står på Nokias hemsida att 800 900 båda har WP 7.5, men om jag inte missminner mig så har Nokia ändrat då 900 hette 7.5 plus något annat, och att det var typ det som var 4G aspekten i mjukvaran. Hepp.

Last edited: 29 maj 2012
  12. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Tror inte våra 800 hade varit smalare om de hade gjort skärmen platt. Eller hur menar du? Jag tror inte det har att göra med att de tycker platt är snyggare eller är skönare på nåt sätt. Det är skönt med rundad kant för man känner aldrig någon kant när man swipar ut med fingret. Inget vasst förekommer som på andra telefoner. Det sitter ju någon form av kromkant bredvid skärmen på 900 som man kommer känna av.

Tror snarare design bytet har med kostnad/vikt att göra eller något sådant.

Du är nog den första jag ser som föredrar den platta skärmen :)

13. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Eller så var det välvda glaset en designgrej som skulle sticka ut, vem vet.

Jag är nog långt ifrån den enda som resonerar som jag gör då 900 har fått beröm av kändisar inom mobilvärlden och den säljer bättre än 800. Har du hört/läst någon som saknat det välvda glaset?

14. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Innan 900 släpptes så uttryckte väldigt många på wpcentral t.ex. att de ville ha det rundade glaset. 900 är ju den som är mest tillgänglig då 800 inte säljs i USA så de har nog inte mycket att jämföra med i många fall.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

15. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

900:an har ju marknadsförts mer aggressivt än 800:an. Angående den välvda skärmen så har jag läst att många skulle föredra den välvda skärmen även på 900! Jag hade saknat den om jag gått från 800 till 900.

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Då kanske man bör ställa sig frågan varför man inte valde det välvda glaset på sitt sk flaggskepp som nu lanseras i land efter land och får lysande betyg överallt. Jag tror inte att det var en tillfällighet.

17. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Och jag har läst att många tycker den är för stor.

Lik förbannat valde man en större skärm, ovälvt glas, och mycket kraftigare marknadsföring, på sitt sk flaggskepp. Ett flaggskepp som fått ett minst sagt positivt bemötande.

Edit: Nu är ju 900 inte den sista modellen, så vem vet, det kanske väller in kanonmobiler med det välvda glaset. Vi lär få se vilken av skärmarna som de båda jättarna tror på mest.

Last edited: 29 maj 2012
  18. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vad vill du komma fram till?

19. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Tror faktiskt att jag läst någonstans att Nokia inte kunde göra 900:ans skärm välvd pga storleken eller något sånt.

Förstår dock inte vad vi diskuterar :)

20. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Vilka alternativ tänker du på då?
    Jag undviker gärna kolosser såsom HTC Titan m.fl.