Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Tror vi för övrigt att Instagram nånsin dyker upp till WP7 inom en snar framtid (och då menar jag inte till hösten/vintern)?

Det känns lite som om man redan har valt ett system som mer eller mindre är förlorat.

2. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vad är det i det du citerade som du inte förstår?
    Förmodligen är det de olika modellernas skärmar och varför den mest omskrivna och hårdast lanserade, inte har en välvd skärm.
    Jag tänkte på Pureview främst, den kameran är väl ganska hyfsad? Det är nog ingen tillfällighet att de med bäst kamera även är lite större i storleken. Men Nokia nämnde väl att de skulle försöka minska ner antalet pixlar och på så sätt få ett mindre kamerahus, och därmed en mer slimmad mobilmodell.

3. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Kanske ett sätt att testa marknaden? Ju fler recensenter som skriver "synd att 900 inte har välvd skärm" desto större anledning att lansera nästa med det. Eller så var dekanske lite rädda att folk skulle hata den välvda skärmen och därför fick den stora modellen en klassisk.

Vi kan ju bara spekulera :-) Min vilda gissning är ändå att de flesta diggar 800:ans skärm!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Av det jag citerade?

Jag förstår inte över huvud taget vad du vill komma fram till genom att diskutera det du diskuterar!

Så jag upprepar; Vad vill du komma fram till med diskussionen?

EDIT: Du kommer nog inte förstå min fråga. Jag menar som så att du tycker en sak. Vi en annan. Kommer vi att ändra uppfattning om att välvd skärm är underbart underbart genom att du säger det? Antagligen lika mycket som att du kommer överge dina platta skärmar på grund av att jag säger "En välvd skärm är bättre!".

Detta betyder att vi aldrig kommer komma någon vart i diskussionen och renderar därför diskussionen betydelselös. Och tråkig.

Last edited: 30 maj 2012
  5. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Är Instagram (vanliga bilder med fula filter) något som kan få dig att avstå från ett OS du gillar i övrigt? :ehm:

Skämt åsido så ska jag köpa en Android igen också, dock inte för Instagram, vill ha tillgång till en Android för att kunna spela PSX-emulator med min icontrolpad och se på mkv utan att konvertera och köper nog därför en SGS3 om jag kan leva med pentile (är känslig mot det). Men i vardagligt bruk blir det WP ändå, lagget avskräcker för mycket. Lekte lite med grannens Galaxy Nexus i helgen och höll på att bli galen på lagget. Ren ICS är ett jäkligt snyggt OS dock!

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Är det bara jag som har problem med att quota inlägg i Board express? Funkar inte alls sen en tid.

Angående signalstyrkan på wifi så är den extremt bra för mig men indikatorn verkar vara lite okänslig och visar fullt ända tills den i princip tappar signal. Jämfört med mina androider (HTC) så är signalen galet mycket bättre.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

7. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Senaste updaten breakade den funktionen.

8. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Har också svårt att se varför ett system skulle vara dödförklarat för att en tråkig app inte kommer till WP. Jag är glad om den inte kommer vill inte se fler instagram bilder överallt...

Tyckte hans kommentar var väl mycket åt troll hållet så jag höll mig från att svara.

9. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vill man ha bilder i retrostuk med märkliga ramar finns det en uppsjö av appar som gör samma effekt :)

Thumba kör jag. Funkar hur bra som helst.

10. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Som jag ser det så var det ett bra val av världens största hårdvarutillverkare (av mobiler) att inleda ett samarbete med världens största mjukvarutillverkare. Vem hade kunnat backa Nokia med samma resurser, och vem hade särbehandlat Nokia på det sättet som MS ändå gör?

WP verkar bli bättre och bättre och när W8 kommer och majoriteten har det på sina PC, och det är samma OS som Nokia kör med, så blir det ett svårslaget ekosystem.

När Google erbjöd sig att betala Nokia för ett samarbete så sa Nokia att om man skulle valt Google så hade det varit att pissa i brallan när man fryser. Bra just för stunden, men sedan då? Nokia insåg att Googles varumärke är för starkt för att kunna urskilja sig i mängden, och det stämmer ju mer än väl.

Google har med sitt Android ätit upp de andra märkena och idag buntar man ihop det och kallar dem Androidtelefoner. "Har du en iPhone eller en Android? Så med facit i hand gjorde Nokia rätt, nu vet alla att Lumia är Nokia och Lumia är WP. Folk som jobbar i branschen och som jag anser har rätt bra koll, tror att WP och Nokia kommer ha minst 1/3-del av marknaden om något år. Inte ett helt otänkbart scenario.

Gör man snyggast lurar och har samma OS som 80% av hela PC-världen så har man gissningsvis inte gjort ett så tokigt val trots allt.
    Jag diggar också den välvda och jag tror säkerligen att majoriteten gör det också. Men det kan vara en liten risk att både skilja sig i design, OS, etc.

Sedan tror jag att det inte var en tillfällighet att 900 blev den som blev AT&T stora lanseringsmobil, tydligen störst genom tiderna. MS har mycket makt och tack vare det (dem) så kom Nokia in på allvar i USA. Att flaggskeppet fick en sk flat screen och inte en välvd, har nog analyserats till förbannelse av bolagens experter, då valet av första intrycket i USA, England, etc mer eller mindre handlade om Nokias överlevnad.
    MS verkar i alla fall förutspått att en platt skärm är det som ska hårdlanseras och den modellen ska skapa rubriker. Och så har skett. Men vi får se framöver vilken som kommer prioriteras. Jag gillar båda men flat känns bäst.
    Systemet med den naturliga synken och Skydrive och mycket annat, är klockrent. Hur många andra OS, eller mobiler har Applefolk berömt offentligt? Och då är Nokia och WP i sin linda, vilket kan vara värt en tanke. Så bra, så fort, vad talar då för att mer tid ska göra det hela sämre?

WP är coolt och jag tror att man mer och mer kommer kunna skräddarsy det efter behov, och man kommer nog aldrig att kunna bli mer online än när de är färdiga med OS och dylikt.

11. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

12. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag ger upp.

13. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det där var det galnaste, konstigaste och märkligaste kommentar jag har läst på länge faktiskt.

14. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Vad tror du det kommer sig att 900 blivit så uppmärksammad i USA?

"Om Nokia Lumia-serien går dåligt i europa med kritiska operatörer och ovetande kunder så är det precis tvärt om i USA. Där säljer nya Lumia 900 slut i flera butiker och för en stund toppade telefonen försäljningslistan på Amazon."

Varför var det just 900 som lanserades i USA, och varför valde man att lansera den i USA som förstaland?

Tror du Nokia eller MS beslutat om lanseringsstrategi i USA, ett land där Nokia aldrig toppat några listor innan, vad jag vet?

MS bekostade väl även reklamkampanjen på 800 miljoner. Tror du att AT&T gjorde en större kampanj än de gjorde med Iphone, pga Nokia eller MS?

"Supermobilen som krossar allt motstånd"

"Här är mobilen som toppar försäljningslistorna i USA just nu:
    Windows-luren Nokia Lumia 900 Black.
    Det trots att den lanserades så sent som i förra veckan.
    Kolla in succémobilen här.

Det är online-återförsäljaren Amazon.com som presenterar försäljningslistan just nu över mobiltelefoner med abonnemang i USA.
    Där är den nya Windows-mobilen från Nokia, Lumia 900 Black, etta på försäljningslistan just nu.
    Och den har tagit sig upp i topp fort.

Lanseras för 1 miljard
    I söndags rapporterade New York Times att Lumia 900 Black låg femma, men det var innan operatören AT&T lanserade den i USA.
    Nu pekar allting på att succén kommer att fortsätta.
    Enligt uppgifter från Ad Age kommer AT&T investera cirka 150 miljoner dollar, cirka 1 miljard svenska kronor, på lanseringen av Lumia 900.
    Marknadsföringen av mobilen kommer således slå marknadsföringen av Apples Iphone.

Hyllas av experter
    Och experterna har hyllat mobilen som är en uppföljare till 800:an.
    Bland annat har Lumia 900 fått tio olika utmärkelser under 2012, bland annat för bästa smartphone. Och kritikerna har givit mycket ros till telefonen.
    – Det är den enda Windows-mobilen jag skulle köpa, säger Taylor Martin på Phonedog.
    Dan Lyons på The Daily Beast menar på att mobilen överglänser Iphone på några plan.
    – Den har en elegantare och mer modern design, säger han."

http://www.minimedia.se/mobiltliv/nokia-lumia-900-windows-phone-upp-i-topp

Last edited: 30 maj 2012
  15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Inte pga avsaknaden av kurvat glas i alla fall. Vilket startade denna smått märkliga diskussion.

Nu ger vi oss.

16. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Skönt att andra inte heller förstår sig på diskussionen. Jag förstår verkligen inte målet i den. Många älskar kurvat glas. Många gör det inte. Det är en smaksak och inte direkt något som ligger till grund för vad för telefon någon köper, vilka telefoner som får det eller inte eller annat av tyngd.

17. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Nu hoppas jag innerligt att du skämtar? Troll? Ge dig för bävelen!

Jag respekterar att folk gillar olika saker, men för mig är Instagram något som är av så pass stor tyngd att jag hellre väljer ett annat operativ. Det falerar inte bara där utan jag saknar en massa annat som jag dagligen använder - detta hade jag däremot kunnat "leva utan" om Instagram tillsammans med en åtminstone hyfsad kamera inte varit brister i denna telefon.

Jag ser en väldig ljus framtid för WP och vet att jag i sinom tid kommer att återkomma, detta under förutsättning att Nokia fortsätter med underbar design och inte gör telefonerna för stora.

Tills dess blir det att titta på andra alternativ, tyvärr.

Jag kan ju passa på att fråga redan nu; någon som är intresserad av en Lumia 800 cyan, endast provad under 10 min och i ypperligt skick?

18. Dragonevo

Dragonevo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Dum fråga men på min lumia har det dykt upp en vit trekant längst upp, vad betyder den?

19. fatjoe

fatjoe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

roaming?

20. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra