Kan först och främst hålla med om att mitt tidigare, kortfattade inlägg lät lite trolligt, så jag ger dig rätt där
.
Jag personligen är ingen stor FB- Twitter eller Instagramanvändare, jag har även under en tid varit så pass negativ gentemot FB att klickandet på "Inaktivera konto" varit nära. Jag har gjort en (1!) statusuppdatering sen jag registerarade mitt konto (på den tiden då man surfade in på thefacebook.com). Det gör mig nog till den minst aktiva FB-användaren på detta forum bortsett från de som inte ens är representerade i nätverket.
Varför vill jag då ha dessa sociala "skitappar"? Jo, just av den anledningen att alla andra i min umgängeskrets dagligen använder detta. Jag har inga övernördiga vänner som totalt lever sina liv via Internet, de postar saker titt som tätt precis som majoriteten av användarna. Problemet som uppstår när vi ses är att man då som "utböling" eller icke-användare av dessa nätverk helt plötsligt har noll koll på vad folk gjort den senaste tiden, vad som är den senaste snackisen etc.
"Kul, umgängeskrets" tänker ni, "ni kan väl för fasen ringa till varandra och kolla läget"? Ja, det kan vi, men tyvärr ser inte världen ut som så idag, istället för att ringa postar man hellre en bild på Instagram, skriver ett Twitterinlägg och checkar in via FB, vips så har man dragit svaret på frågan "Vad gör du"? som förmodligen hade varit min första replik efter "Hej, hur är läget".
Så oavsett mitt gillande av dessa appar eller inte så har de tyvärr blivit livsnödvändiga för att tragiskt nog inte känna sig "ensam" eller utanför, därav mitt skrik efter Instagram.
Där fick ni en liten bättre förklaring
, och jag kan för övrigt offra Androids microlagg för att då i utbyte få ta del av mina vänners "liv".
Jag gillar för övrigt också bankappar, men jag har Nordea, ringer 020-910 100, trycker in min personliga kod, får saldo, därefter är en personlig handledare endast tre knapptryck ifrån (91#)
. En personlig bankman kan dessutom göra en hel del mer coola prylar än vad en bankapp kan göra, så vi har alla våra prioriteringar.
Jag hoppas på ett uppsving i appvärlden för WP även om jag själv inte klassar mig som appoholic. Jag har återigen blivit student och nyttjar dagligen "Rabble", en rabattapp som jag absolut inte klarar mig utan om jag glömt matlådan och är tvungen att finna billiga lunchställen på stan, så självfallet kommer det alltid att finnas livsnödvändiga appar då det gång på gång skapas "krav" som aldrig fanns där förut.
Jag är för övrigt osäker på om Instagram någonsin "på riktigt" integreras med FB och att den app som idag finns till iOS och Android helt försvinner. Vi har ju precis fått ett smakprov på Facebook Camera, men det är inget som i dagsläget kan konkurrera med Instagram. Så länge vi inte ser en app till WP eller att integreringen i OSet endast blir ett "alternativ" till appen kan det bli svårt att på riktigt följa ens Android och iPhone-vänner.
Men men, nu har jag babblat klart, nu är det mat krabbar!
HEJ!
Last edited: May 31, 2012