Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Din kommentar var så kortfattad och lät som om WP kommer gå under för att inte Instagram kommer. Det var så kommentaren framstod i alla fall på det sättet du uttryckte dig. Så ja - det lät "trolligt" även om jag inte tror det var din avsikt.

Jag förstår ditt val även om jag inte förstår det så att säga. Jag skulle personligen aldrig kunna lägga tyngd på en app framför ett OS. Hur mycket jag än tycker om en viss app.

Men alla är vi olika.

2. fatjoe

fatjoe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

WP7 har haft ett par liknande appar ett bra tag nu. Och kopplingen till sociala medier finns ju inbyggt i WP7.

PS. Jag vet att många är galna i Instagram, själv är inte så förtjust i appen. Jag blockerar alla som lägger in instagram bilder i sina twitter och facebook flöden (och tycker fler borde göra som jag).

3. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Same here. Såna flöden kan man vara utan på fejan. Meningslösa kort som bara får ett filter på sig. Såna kort som aldrig lagts upp om de inte använt instagram till att ta det.

Sen borde man kunna ha i alla fall lite överseende med kamerans kvalité om man ska Instagramma i första hand för då filtrerar man ju ändå sönder korten ;D (fast nu finns ju inte den möjligheten för oss, som sagt).

Last edited: 31 maj 2012
  4. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Instagram är ett bra, populärt socialt verktyg. Folk vill se bilder på vad andra gör, inte bara läsa om det. Att ni som skriver här inte använder det (bortsett från nox och mig själv) gör det inte till mindre betydelsefullt.

Jag tycker det är väldigt synd att jag inte kan ladda upp bilder till Instagram, det saknar jag verkligen i WP. Jag kommer gå tillbaka till min Arc nu när den får ICS. Trodde inte jag skulle sakna vissa grejer så mycket som jag har gjort, faktiskt.

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det spelar ju mindre roll eg nu när instagram försvinner och ersätta med facebooks ist som dessutom kommer till WP med... kopplingen till instagram finns ju såklart men det får ett som är mer kopplat till facebook. instagram som företeelse är eg helt meningslös efter alla filter som används redan finns i stort sett varenda jävla kamera-app som finns. Sen att man ist lägger det som ett eget nätverk som man ändå sen ska posta på twitter eller facebook gör skiten till en bloatapp utan dess like.... så lugn och fin så kan ni snart "instagramma" precis som ni vill ;)

6. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    De flesta jag känner lägger inte upp bilder tagna med Instagram på Facebook och Twitter, utan man håller sig till Instagram och dess eget flöde. Perfekt.

7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jo jag menar det jag förstår inte helt syftet med instagram ändå. Vad gör det så mycket bättre än 10-tals andra appar som man kan lägga samma effekt i typ och sen ladda upp som foto till facebook tillsammans med text. Därav lika socialt och med effekter om man nu tycker om sånt.

Kan någon förklara lite mer utförligt vad som gör Instagram unikt?

8. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    OK det har ett eget flöde. Mellan vilka personer man själv vill då eller? Är det det som särskiljer Instagram?

9. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Enkelt förklarat: Instagram är som Twitter fast med bilder istället för statusuppdateringar. Man följer och blir följd precis på samma sätt.
    Lite smålustigt att du trackar ner på folk som vill använda detta samtidigt som du inte ens vet vad det är ;)

Jag har full förståelse för folk som inte kan köra WP eftersom vissa appar saknas. Om appen är meningslös eller livsviktig kan ingen annan än den enskilde användaren avgöra, därför tycker jag att denna diskussion är totalt onödig.

Finns ingen anledning att sitta och försvara varken det ena eller andra OS'et, det är upp till var och en helt enkelt.

Sen måste man såklart få säga vad man tycker, dock kan man göra det på ett sätt utan att "klanka" ner på andra.

TYCKER JAG.

pmugghc och dannejanne gillar detta.
  10. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det finns inget som särskiljer instagram, det är som en dålig version av flicker där du ist för att lägga upp foton i bra kvalite kastar upp kortet med ett kasst filter så bilden ser ut som skit. typ det.. 70-80tals blekta grejer osv...

11. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag kan hålla med dig om att många använder filtren helt fel. Men jag personligen tycker att det är ganska soft att bara sitta och bläddra igenom folks bilder (många är faktiskt ganska trevliga att se på) istället för att sitta och läsa statusuppdateringar.

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

i hear yah ;)

13. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hmm, på min med, även fast jag har roaming avstängt.

14. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Så du skulle välja ett OS som saknade ex bankappar och som hade kass kalender? Ett OS är ju i mångt och mycket just apparna, då dessa ger oss tillgång till det vi vill. Varför tror du WP valt att satsa på ett renodlat appcenter, om nu inte specifika appar är det som lockar?

Om det är OS.et som du gillar, eller fäster vikt vid, hur kommer det sig att det blev just Nokia och inte någon av de andra med samma OS. Eller att det blev just 800 och 710?

Jag tror inte att man måste ha oändligt med appar, men jag är övertygad om att WP inte har gynnats av att släpa efter i apputbudet. När man är med där och täcker upp de flesta områden, plus kanske lyckas hitta fler egensnickrade som är geniala, så ökar chansen för att fler av appnördarna att hittar till WP

scanie och pmugghc gillar detta.
  15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ja. Faktiskt. Men det är ju jag det.

Jag valde WP för just OS'et. Att det är modernt, lättanvänt och flyter som en dröm. Sen ville jag absolut ha en 800 för jag personligen tycker det är den snyggaste telefonen som någonsin har tillverkats. Det var en ren bonus ovanpå OS'et.

Men inom en snar framtid så tror jag argumentet att WP har dåligt med appar är borta för det går ju framåt hela tiden även om det tar lite tid. Sen finns det väl alltid personer som har vissa appar som absolut krav. Men där är jag raka motsatsen då jag inte använder speciellt mycket appar till att börja med. Inte mer än vad jag verkligen behöver. Jag ser verkligen inte Instagram som någon nödvändig app. Skulle t.ex. verkligen inte jämföra avsaknaden av t.ex bankapp med avsaknaden av Instagram. Instagram har noll betydelsefaktor för mig jämfört med bankapp då Instagram egentligen inte tillför någonting som jag verkligen behöver i mitt vardagliga liv.

16. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du behöver inte ens en smartphone, om vi ska hårddra det, för du klarade väl dig rätt okej innan de kom? Bankappar behöver du inte heller, inte i den bemärkelsen att du inte kan sköta dina bankärenden annars, för du skötte väl din åtaganden innan smartphones och bankappar fanns? Just det.

Så, vi behöver egentligen ingenting av det som erbjuds, men liksom du så vill jag ha bankapparna för de underlättar. På samma sätt är andra appar, för andra människor, hur märkligt det än kan verka. Skype är förmodligen skitviktig för många med släkt i olika delar av världen. Facebook för någon annan. Sedan tycker man väl alltid att just den man själv tycker är viktig, är viktigare rent generellt. Men då alla har olika behov så blir appens viktighet exakt så viktig som användaren av den tycker. Det är väl därför det finns ett så stort utbud, antar jag.

17. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Kan först och främst hålla med om att mitt tidigare, kortfattade inlägg lät lite trolligt, så jag ger dig rätt där ;).

Jag personligen är ingen stor FB- Twitter eller Instagramanvändare, jag har även under en tid varit så pass negativ gentemot FB att klickandet på "Inaktivera konto" varit nära. Jag har gjort en (1!) statusuppdatering sen jag registerarade mitt konto (på den tiden då man surfade in på thefacebook.com). Det gör mig nog till den minst aktiva FB-användaren på detta forum bortsett från de som inte ens är representerade i nätverket.

Varför vill jag då ha dessa sociala "skitappar"? Jo, just av den anledningen att alla andra i min umgängeskrets dagligen använder detta. Jag har inga övernördiga vänner som totalt lever sina liv via Internet, de postar saker titt som tätt precis som majoriteten av användarna. Problemet som uppstår när vi ses är att man då som "utböling" eller icke-användare av dessa nätverk helt plötsligt har noll koll på vad folk gjort den senaste tiden, vad som är den senaste snackisen etc.

"Kul, umgängeskrets" tänker ni, "ni kan väl för fasen ringa till varandra och kolla läget"? Ja, det kan vi, men tyvärr ser inte världen ut som så idag, istället för att ringa postar man hellre en bild på Instagram, skriver ett Twitterinlägg och checkar in via FB, vips så har man dragit svaret på frågan "Vad gör du"? som förmodligen hade varit min första replik efter "Hej, hur är läget".

Så oavsett mitt gillande av dessa appar eller inte så har de tyvärr blivit livsnödvändiga för att tragiskt nog inte känna sig "ensam" eller utanför, därav mitt skrik efter Instagram.

Där fick ni en liten bättre förklaring ;), och jag kan för övrigt offra Androids microlagg för att då i utbyte få ta del av mina vänners "liv".

Jag gillar för övrigt också bankappar, men jag har Nordea, ringer 020-910 100, trycker in min personliga kod, får saldo, därefter är en personlig handledare endast tre knapptryck ifrån (91#) :). En personlig bankman kan dessutom göra en hel del mer coola prylar än vad en bankapp kan göra, så vi har alla våra prioriteringar.

Jag hoppas på ett uppsving i appvärlden för WP även om jag själv inte klassar mig som appoholic. Jag har återigen blivit student och nyttjar dagligen "Rabble", en rabattapp som jag absolut inte klarar mig utan om jag glömt matlådan och är tvungen att finna billiga lunchställen på stan, så självfallet kommer det alltid att finnas livsnödvändiga appar då det gång på gång skapas "krav" som aldrig fanns där förut.

Jag är för övrigt osäker på om Instagram någonsin "på riktigt" integreras med FB och att den app som idag finns till iOS och Android helt försvinner. Vi har ju precis fått ett smakprov på Facebook Camera, men det är inget som i dagsläget kan konkurrera med Instagram. Så länge vi inte ser en app till WP eller att integreringen i OSet endast blir ett "alternativ" till appen kan det bli svårt att på riktigt följa ens Android och iPhone-vänner.

Men men, nu har jag babblat klart, nu är det mat krabbar!

HEJ!

pmugghc och dannejanne gillar detta.
  18. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 246
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Du har faktiskt ganska rätt i det! Jag köpte min första smartphone för ca. 1 år sedan och innan dess "vägrade" jag för jag ansåg att jag inte behövde någon. Dock med en i handen nu så skulle jag inte kunna vara utan den. Surfar mycket på den och så. Använder olika appar också så klart samt spelar mycket spel. Men när det gäller just appar har jag inte ens så många så jag får fram alfabetslistan i applistan. Har kanske ca. 35-40 totalt nu installerat inkluderat de som är med från början.

Instagram kom väl för övrigt precis till Android? Med tanke på hur stort Android är så tar det nog kanske ett tag innan den kommer till WP känns det som. Tyvärr för eran del =I

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Rätt desperat att jämföra bankärenden med Instagram. Om vi skall hårddra det ;)

20. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jaså, det tycker du? Vilken app tror du har blivit mest nedladdad, en bankapp eller Spotify, Skype, Instagram, Wordfeud eller varför inte FB, Twitter och Angry Birds?

Beviset på att bankapparna inte väger så tungt är väl att folk köper WP, trots avsaknaden av Sveriges största bank och SEB.