Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Japp :-)

Sent from my Lumia 800 using Board Express

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 092
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Man är ju sugen på att prova Jelly Bean aka 4.1 för att se om det stämmer att de har fått hyfsad rättsida på lagget som har drabbat Android. Stämmer det att det är fixat och det hade kommit tidigare hade jag nog inte varit här idag.

Men... jag är glad att det vart så ändå. För även om det nu skulle vara fixat (vilket jag verkligen hoppas) så kommer jag inte att byta tillbaka. Enhetligheten och sexigheten i detta OS kan jag helt enkelt inte byta bort! iOS och Android känns så förlegat i gränssnittet så det är inte roligt längre. Sen har vi ju även en del smarta funktioner som inte finns på Android heller som jag är van vid nu.

3. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det där med flytet lovade man ju med ICS också, eller rättare sagt så var var det väl teknikpressen som trodde det när dom dillade om Hårdvaruaccelererad grafik och sånt, jag svalde ju detta men hur det blev vet vi ju.

Verkar som att Google nu insett vikten i detta med flyt. Om dom får till flytet så månde Apple darra och Microsoft verkligen se till att spänna musklerna för att överhuvudtaget komma in på marknaden ;-)

Lite ironisk är jag men en androidlur med wpflyt, Huga:-)

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

4. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 092
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Fast jag vet inte hur mycket den stora massa bryr sig om flyt kontra OS'et i sig ;)

Hehe men jo seriöst så tycker jag att detta är MS år med allt som de presenterade nyligen.

5. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 092
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    By the way uppdaterar till Tango as I type... klar om 10 minuter kanske. Inget jag behöver i den updateringen egentligen man vafan man vill ju vara på den senaste. Jag är inte den som är känd för att kunna vänta på saker och ting.

6. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har tidigare tänkt precis som dig om massan men Jobs och grabbarna var inte dumma, helheten räknas och att sen inte folk riktigt uppfattar varför dom tycker om operativet så mycket har lixom ingen betydelse. Flytet är ögongodis, vissa av oss njuter av det medvetet medan andra inte funderar men tänker "så trevligt det ser ut"...

Bara vad jag tror ;-)

För övrigt så håller jag verkligen med dig, Microsoft är verkligen på G!

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

Last edited: 28 jun 2012
  7. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 092
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Stämmer nog, som du säger!

8. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Håller du inte med om att Google har presenterat enormt mycket nytt på årets Google IO?

9. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 092
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Nej inte i stil med MS. Men tänker inte gå in i en djupare diskussion angående detta.

10. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jävla fittskit! Jag får verkligen inte tag på uppdateringen via Zune.. Orkar inte fulhaxxa in den heller, har ju köpt en WP-lur för att slippa sånt :D Är ju inga stora nyheter uppdateringen kommer med egentligen men jag mår ju dåligt när jag inte har det senaste senaste!

11. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 092
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Haha. Jag märker absolut ingen skillnad direkt med nya uppdateringen förutom de nya sakerna så klart men jag var bara tvungen att ha den ändå. Använder inget av det som kom med den. Men som sagt man vill ju ha det senaste!

12. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 092
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Alltså jag håller med att Google presenterade en del fint. Men inget nytt på samma sätt som MS i min mening.

"For the first time in the history of technology, the Windows Phone 8 operating system makes it possible for users to have the same experience on a PC, tablet or smartphone, and for many people on their televisions via their gaming consoles, and to do the same thing almost seamlessly from one screen to the next."

Ursäkta quoten men orkar fan inte skriva mycket själv nu mina ögon är slöa! Men bara denna grej kommer bli fetnice. Delad kärna genom tablets, PC och telefoner kommer bryta ny mark. DirectX på Windows Phone 8 t.ex...

13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nej faktiskt men däremot var det fint pakerterat för att låta mer revolutionerande än vad det var. bara ytterligare informationssugande och inget annat.

14. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Just fan så var det ja. Då väntar jag med att uppdatera tills efter semestern :) Tack!

15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 092
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det har uppstått en irritation med marketplace sedan jag uppdaterade till Tango. Numera när jag är inne på första sidan och trycker på "games", "apps" t.ex så visas nästan alltid "loading" skärmen i nästan 1 sekund. Även om jag går tillbaka till första sidan och sedan tillbaka igen. Spelar ingen roll om jag väntar på att det ska ladda det händer väldigt ofta ändå. Stör upplevelsen som fan i marketplace. Detta är det enda jag märkt beter sig konstigt sedan uppdatering.

Hoppas verkligen detta är något temporärt med marketplace själv men jag är tveksam. Kan någon prova att browsa marketplace lite snabbt till spel, appar och bläddra fram och tillbaka lite halvfort och se om det händer för er också? Kan även hända när jag bakar ur en featured app vilket det aldrig har gjort förut. Sjukt störande faktiskt. Nån mer på WPcCentral som sa samma sak hände för honom trots att han inte var på Tango men jag vet inte.

Håller på så hela tiden nu när jag går in i spel, appar eller musik. Spelar ingen roll hur sakta jag browsar det händer ändå hela tiden. Ibland funkar det normalt men det är snarare undantag än regel.

EDIT: om jag inte stressar marketplace vid färsk reboot genom att trycka mig vidare innan animationer är klara så verkar det hålla sig bra. Men börjat jag "stressbrowsa" så tycks problemet komma fram och stanna kvar. Hur som helt så har det inte varit så förut.

Last edited: 29 jun 2012
  16. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 092
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    En factory reset har fixat problemet. Tragiskt dock att jag skulle behöva ta till den åtgärden.

Jag är ju dock inte helt förvånad för min telefon fick stå ut med 3st systemuppdateringar på raken för att komma åt den senaste. Det vart nog lite för mycket för stackars luren.

Last edited: 29 jun 2012
  17. Cruz

Cruz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Inga stora nyheter kanske men internetdelning är helt klart något jag väntat på.

Jag fick ned uppdateringen via detta tips:
    http://forum.wpsverige.com/viewtopic.php?f=9&t=171&sid=18819cdb6afb3116bf8af12d3f78f24d

scanie gillar detta.
  18. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

19. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 092
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Fan va sne man blir på board express. Efter min fabriksåterställning och jag installerade det igen så går det inte att söka efter forum. Jävla skitapp far åt helvete.

20. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag förstår din ilska och jag hatar den också. DOCK, denna gång, är det inte utvecklarens fel :P Det är något skit med Tapatalk eller API:t WP använder. Jag fick en invite till en ny app (ForumTalk) som man får betatesta om man vill, den har exakt samma fel och utvecklaren säger att det inte ligger i hans händer.

dannejanne gillar detta.