Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Den är superbuggig med små felmeddelanden åt alla håll och kanter men funkar hyfsat för mig, väntar dock på tapatalk...

Sent from my Lumia 800 using Board Express

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 210
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Åfan där ser man. Tack för infon scanie!

3. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det är väl just därför vi väntar på tapatalk.

Kan inget om appar och programering men det känns som att det inte är lätt att göra en app som hämtar info från en app eller hur det nu funkar?

4. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Tapatalk borde inte vara inblandad alls, det är ju bara en app som liksom alla andra liknande apps läser o skriver till web baserade forums.

5. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Exakt vad jag menade med mitt förra inlägg. Board express är bara en kompromiss, hoppas verkligen att vi får Tapatalk...

6. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Fast, har du nånsin vart med på en krånglande app, där utvecklarna inte skyllt på andra parter? :P

"Vår kod hade funkat hur bra som helst, om bara telefonen vart lite annorlunda"

7. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Det har du kanske rätt i. Men både Board Express och ForumTalk verkar ansluta sig till samma server för att hämta listan på de forum som är TapaTalk-kompatibla. Tänkte att TapaTalk stod för den :) Har ingen aning dock, har inte gjort några tester.

8. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Gah! Varje gång jag ska ta en bild med telefonen så gör det ont i mig. Jag blir mer och mer förbannad märker jag. Det blir nog en S3:a för mig innan sommaren är slut om jag känner mig själv.

Hur orkar ni andra? Tar ni aldrig bilder eller tycker ni att det är jättekul att redigera dem på en liten 3"-skärm?

Något jag stör mig enormt på är att det inte går att låsa exponeringen som man kan på nästan alla andra kameror. För er som inte förstår vad jag menar så är det när man trycker in knappen halvt, då ska man kunna låsa både fokus och det ljuset som finns i mitten av sökaren. Sen kan man flytta kameran utan att ljuset ändras. Denna metod används flitigt av många, inklusive mig själv. Men det går ju fan inte på denna telefon.

9. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Hehe, jag lider med dig! Men om kameran är det absolut viktigaste i mobilen för dig så är det nog faktiskt så att du kanske ska köpa en annan telefon! Livet är för kort för att man ska gå runt och störa sig. Har inte Nokia någon mobil som i princip är en kamera med mobilfunktion? Den har ju typ 25 mpx.

10. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    986
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    808 pureview är telefonen med den bästa kameran, 41mp om jag kommer ihåg rätt.

11. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    41 till och med, det var inte att leka med! Nästan lite löjligt...

12. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Den är långt ifrån det viktigaste i telefonen, däremot känner mig jag grovt lurad och det känns som en billig skittelefon varje gång jag ska ta en bild :P Det är inte bra för mitt hjärta.

Har på sista tiden börjat störa mig på andra saker också, känner mig lite instängd. En annan sak som gör mig irriterad ofta är tangentbordet och att det inte är utbytbart. Varje gång jag skriver ordet "ut" så ändras det till "ur"...

Sen suger det just nu att använda ett system som har så många dåliga appar utan alternativ.

"Project Butter" bidrar ganska mycket till att jag börjat snegla på Android igen också ;)

13. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 210
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Men project butter löser ju inte lagget helt och hållet om man läser lite trådar här. En fulfix som inte funkar i längden. Inte helt oväntat.

https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=1054167&postcount=18

(Jag litar på våran neddie!).

Jag stör mig inte på kameran nämnvärt längre jag accepterar dess brister för det är just en telefon. Den enda bristen jag kan störa mig lite på numera är att vitbalansen kan för mycket åt det kalla hållet (även om det är mer korrekt än en varm bild i skugga). Men jag har inget emot att redigera det när det behövs.

https://skydrive.live.com/redir?resid=3F143882FB48CFB2!105

Tog dessa 3 igår. Allt på auto och det med smultronen är för kallt för min smak. Men för övrigt så skiter jag i bristerna för de duger som facebook bilder man kollar ändå inte på dem i full storlek.

Last edited: 2 jul 2012
  14. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 210
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Men jag måste ju säga att om kameran är prio så ska man inte ha en Lumia det håller jag med om! De har helt enkelt slängt in en värdelös sensor även om de skulle kunna tweaka vitbalansen åt det varmare hållet om de ville.

Last edited: 2 jul 2012
  15. Kalven

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Haha, exakt detta retade länge gallfeber på mig också - att ur har högre prio än ut. Nu har jag vant mig vid att klicka bort rättningen, men det är ändå lite störande.

Jag testade också 4.1, det var visserligen utan massa appar men det flöt på över förväntan för att vara Android. Inte tillräckligt iofs för det var ändå en synlig skillnad mot min Titan.

Bilderna du visar hade inte stört mig iaf, tyckte dom var helt ok! Men jag är verkligen inget foto-ess.

16. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

På bilden med kvinnan tycker jag att det vita blir för utsmetat. Men annars är bilderna helt klart godkända. Du är ju dock utomhus med bra och mycket ljus. Men är man inomhus och har ett fönster i närheten så är det svårt att få bra bilder. Om man hade kunnat låsa exponeringen md halvtryck så hade det problemet varit mindre.

Nåja, vi får se hur jag gör. Det är som sagt fler saker som påverkar. Tangenbordet i 3:e parts appar till exempel, den trasiga autokorrektionen som gör att man drar sig föför (låter medvetet bli att rätta för att demonstrera) att skriva..

17. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 210
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jo det vita är sprängt men till kamerans försvar så är det lite solljus som reflekteras på en vaxduk. Exponeringslåsning saknar jag med men det man får göra är att använda exponeringskompensation men det kräver ju att man går in i menyer. Inte alls lika smidigt.

18. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Näe, och kameramenyen överlag är rätt tungarbetad enligt mig.

Nej! Nog om alla negativa saker. Något jag verkligen uppskattar är batteritiden! Det är så sjukt härligt att slippa oroa sig för om batteriet håller sig tills man ska gå och lägga sig. Inga appar som låser sig i bakgrunden. Well done Microsoft!

19. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 210
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Menyerna är ju simpla egentligen men trots det håller jag med du att de känns på något sätt tungarbetade. Sen så gillar jag inte att när man installerar Camera Extrax att de funktionerna lägger sig högst upp i menyn för det är ju vad man använder minst. Så då blir det ännu mera tungjobbat i menyn så därför så har jag inte installerat den appen ens.

Nåväl ska också vara lite positiv... jag älskar att aldrig behöva stänga av wifi!!

20. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER