Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 334
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Den vita 800:an måste vara den sexigaste mobilen på marknaden, hade den kört android hade jag köpt en för länge sedan...

2. monkeyman

monkeyman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag updaterade min manuellt med hjälp av detta:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1737907

Var verkligen hur enkelt som helst, la in de två första uppdateringarna och sökte sedan via zune och då hittade den direkt OEM updateringen som ger wifi-tethering osv. Så den behövde jag inte trycka in manuellt.

3. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Den är fruktansvärt snygg faktiskt!

4. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Mycket bra tips. Tidigare har jag bara läst "efter 2 sekunder", och det har aldrig fungerat.

Nu sitter jag och uppdaterar. Det började precis åska ganska så brutalt, hoppas jag slipper strömavbrott under processen :P

5. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Hoppas att det går bättre för dig än för mig, jag fick ju hem samma firmware som jag redan hade.

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

7. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Gick hur bra som helst.
    Totalt tre stycken uppdateringar, och den sista behövde jag inte ens rycka ut sladden för att hitta.

8. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag håller på nu igen men får bara upp samma uppdatering om och om igen:-(

9. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Lyckats nu, vet inte varför men so what :-)

10. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Är det bara jag som märkt det bästa med Tango? Åäö-buggen i tredjepartsappar är borta!

Sent from my Lumia 800 using Board Express

11. metro

metro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Hade en Galaxy S tidigare och funderar på att prova på lumia 800. Men har lite funderingar kring telefonen.

Hur är kvalitén på själva skalet? Blir det lätt skitigt? Lätt att få bort? Den vita är ruskigt snygg så lutar åt den isåfall.

Har lumian stöd för flash?

Tack på förhand!

12. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Kvalitén på skalet är det bästa jag någonsin har sett på någon telefon. Underbart material. Tycket inte jag behöver torka bort skit så mycket men å andra sidan så har jag ju en svart så jag vet inte hur känslig den vita är. Den har ju mer glossy finish också huruvida det gör någon skillnad.

Nej flash stöds inte.

13. metro

metro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Okej tack för ett snabbt svar!

Kanske man ska ta svart eller blå då trots allt.

Har du lust att dra några för/nackdelar ?
    Hur upplever du batteritiden? Har du någon annan smartphone att jämföra med

14. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Det där med för/nackdelar är ju egentligen ganska personligt. Den enda nackdelen som jag kan lida lite av ibland är att det inte finns någon SNES emulator!

Andra ser det nog som en nackdel att systemet är mycket mer låst. Men jag upplever det nästan mer som en fördel på sätt och vis. Men det går ju inte att pilla mycket med den om man tycker om sånt och appar har vanligtvis inte lika mycket inställningar som de har på Android t.ex. Å andra sidan så är alla appar så himla mycket snyggare på WP och följer Metro temat. Så mycket av telefonen blir så enhetligt.

En annan nackdel som jag kanske lider av lite ibland när jag tänker efter är att det inte går att använda telefonen som USB storage. Går alltså inte att plugga in den i datorn för att lägga in egna filer på den utan man måste synka med Zune, musik och bilder. Annat går helt enkelt inte att lägga in. Å andra sida så tycker jag Zune är ett bra program att arbeta med så jag lider inte så mycket av det. Använder Zune som media spelare nu också då jag dumpade Spotify för ett Zune Pass.

Personligt upplever jag batteritiden som OK. Inte så mycket mer. Den räcker en hel dag med ganska tungt användade vilket är allt jag behöver egentligen. Men jämför jag med min Xperia Play så är batteritiden dålig. Å andra sidan så har Xperia Play helt fantastisk batteritid ;)

Så det beror mycket på hur van du är vid Android och tycker om att roota och tweaka systemet. Vilken slags användare du är helt enkelt. Är du van vid mycket sånt så kanske du känner dig lite inlåst till en början. Men WP är så jävla vackert och flyter på så bra så i alla fall jag saknar inte allt det där det minsta.

15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    En till sak som jag stör mig på är att man inte kan ladda hem saker större än 21mb över 3G. Att man måste ha wifi påslaget då.

16. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja dannejanne har väl sagt det mesta men det beror ju som sagts på hur du använder din smartphone huruvida du kommer att sakna nåt eller inte.

Lägg upp dina måstehaappar här så kan vi säga om dom eller substitut finns.

Det enda jag saknar från android är swiftkey och hockeystats, ja mer är det faktiskt inte.

Jag har min Desire S kvar och kör Galaxy tab så jag är fortfarande androidanvändare men wp är min favvo just nu. Vi får se hur det blir när jag får ICS på plattan, hoppas jag blir nöjd. Annars så blir det en wp8-platta eller Ipad mini.

17. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Mycket av det du nämner, angående att Oset kan upplevas som lite instängt mot ex Android, är ju något som kommer bli mycket bättre i WP8 där man kan bestämma appstorlek, appfärg, plus en massa andra saker. Där tror jag vi först fattar vilken genial tanke det är att PC-platta-mobil körs på samma kärna. Och jag tror det blir först då man hajar till över mobilens inverkan på vardagen. ´

Som ex minns jag hur jag störde mig så in i helvete i början när man var tvungen att scrolla bland apparna, men så vips, så en dag kom den alfabetiska genvägen.
    Eller när jag trodde det inte gick att memorera in nya ord i mess-förrådet, tills jag fick tipset om hur man gjorde och fan vad simpelt men ack så smart.

Så jag upplever det som en telefon, med ett OS, som öppnar sig mer och mer, ju mer man hittar dess öppningar. Sådana här typer av saker/exempel tror jag det kommer vara fullt av i WP8.

Last edited: 13 jul 2012
  18. metro

metro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tusen tack för all info kring telefonen och dess programvara! :)

Det ända jag kommer på att jag kommer att sakna är väl just Swiftkey då jag tyckte det fungerade riktigt bra på min galaxy s, tog 5 sek att skriva ett meddelande. Finns det något liknande till Lumian eller vad kör man när man skriver sms och dylikt?

19. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Litegrann som IPhone där, inget alternativ utan låst till det som finns. Dock sanslöst bra känsla men som sagt, jag saknar swiftkey...

Vill dock inte på nåt sätt byta tillbaks på grund av detta. Man får ta några nackdelar för att få andra fördelar, så är det bara.

20. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan inte riktigt hålla med om batteritiden. Jag tycker den är kanon. Har oftast inga problem att få ut två dagar vid normal användning. Idag vid 9-tiden på kvällen hade jag över 70% kvar exempelvis.