Det där med för/nackdelar är ju egentligen ganska personligt. Den enda nackdelen som jag kan lida lite av ibland är att det inte finns någon SNES emulator!
Andra ser det nog som en nackdel att systemet är mycket mer låst. Men jag upplever det nästan mer som en fördel på sätt och vis. Men det går ju inte att pilla mycket med den om man tycker om sånt och appar har vanligtvis inte lika mycket inställningar som de har på Android t.ex. Å andra sidan så är alla appar så himla mycket snyggare på WP och följer Metro temat. Så mycket av telefonen blir så enhetligt.
En annan nackdel som jag kanske lider av lite ibland när jag tänker efter är att det inte går att använda telefonen som USB storage. Går alltså inte att plugga in den i datorn för att lägga in egna filer på den utan man måste synka med Zune, musik och bilder. Annat går helt enkelt inte att lägga in. Å andra sida så tycker jag Zune är ett bra program att arbeta med så jag lider inte så mycket av det. Använder Zune som media spelare nu också då jag dumpade Spotify för ett Zune Pass.
Personligt upplever jag batteritiden som OK. Inte så mycket mer. Den räcker en hel dag med ganska tungt användade vilket är allt jag behöver egentligen. Men jämför jag med min Xperia Play så är batteritiden dålig. Å andra sidan så har Xperia Play helt fantastisk batteritid
Så det beror mycket på hur van du är vid Android och tycker om att roota och tweaka systemet. Vilken slags användare du är helt enkelt. Är du van vid mycket sånt så kanske du känner dig lite inlåst till en början. Men WP är så jävla vackert och flyter på så bra så i alla fall jag saknar inte allt det där det minsta.
Click to expand...