Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag skriver bättre med Lumia'n än jag gör med SwiftKey på min Galaxy S2
    Däremot saknar jag swype. Det var jag riktigt van vid.

Dock har min S2 blivit totalt ostabil då man använder externa tangentbord, så jag har tyvärr fått prova på det medföljande ett tag. och det går verkligen inte att jämföra med Lumia's inbyggda.

Men tja. om du vill ha en ny telefon att leka med, då är Lumia kanske fel val. Om du vill slippa ha en telefon att leka med är den nästintill perfekt :P

2. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Har hört att Wifi Tethering äntligen är på G - bättre sent än aldrig antar jag!

Hur är det med Instagram, ännu inte dykt upp? Och har ingen mjukvaruuppdatering ännu sett till att fixa den värdelösa kameran?

3. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag pillar fortfarande en hel del på min telefon varje dag. Spelar lite spel och så. Jag kan också ha 70% kvar på kvällen om jag inte använder den så mycket "extra" utöver det "vanliga". Jag har ibland gått 2 hela dagar utan laddning.

Det som är så märkbart för mig dock är standby tiden. Att den tappar juice över natten t.ex. eller om den ligger längre stunder.

Den tappar väl 1% i timman på ett ungefär. Medans min Xperia Play klarar sig i 3 timmar på 1% i standby. Det är utan root och använding av strömsnålare governor och sådant. SE är bara jäkligt duktiga på att optimisera strömanvändandet enligt erfarenhet. Gick ibland i 3-4 dagar utan att ladda den telefonen under de perioder jag inte använde den till att spela och massa annat "extra".

Bara det att alla de där "extra" sakerna är så mycket roligare att utföra på min Lumia så den blir ju använd oftare generellt. Samt att nu så kan utföra saker såsom surfa under plåttak eller på landet ute hos tjejen pga den fantastiska täckningen som denna telefon har.

4. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag tycker det där om batteritiden börjar bli lite överdrivet nu. Det man kan säga med säkerhet att de flesta krogar har iPhoneladdare av en anledning men de behöver inte ha microusb. Är den fulladdad på morgonen så kan du använda den hela dagen och överleva tills sena timmen när/då du kommer hem. Laddar den ur så beror det inte på dåligt batteri, utan på att den inte var tillräckligt laddad för såpass mycket användande. Och där tycker i alla fall jag att poängen ligger, att man kan slappna av i sitt användande med en fullförberedd lur när man drar ut.

Att den ska klara mer än så ser jag inte som meningsfullt eller som en nödvändighet då jag alltid sover inomhus om natten och om jag sover (får en välbehövlig vilostund samt fyller på med energi) så kan även min telefon göra det.

Jepp. Jag ser ju bara den roliga men uppenbara skillnaden i hur stabil WiFin är mot andra OS/lurar.

Det som jag också gillar är att jag inte tankar ner pruttande appar i alla dess färger, utan istället kör kvalité och efter behov. Då blir det en vass vuxenlur, och ingen leksak för Olle på Samhall.

Last edited: 15 jul 2012
  5. dalumia

dalumia Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fått problem med Windows Phone Connector till Mac, har senaste versionen. Får felmeddelandet "DeviceUpdateScanFailed" när jag söker efter uppdateringar till min Lumia 800.

Har fungerat bra innan utan att jag gjort några ändringar, hittar inga svar med hjälp av googel heller :(

/dalumia

6. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Du det fanns inte mycket att hitta angående det där error meddelandet.

Med hjälp av Google translate så fick jag fram detta, som verkar vara det enda fallet som tar upp detta utöver något på ett finskt forum:

http://translate.google.com/transla...c-490d-9e43-57102161c529?tab=MoreHelp&act=url

Vilket verkar föreslå ominstallation av programmet eller att installera ett virtuellt system med Windows på...

Här kommer den finska länken:

http://translate.google.com/transla...salto-ja-saatavuus-69053/index31.html&act=url

Vilket också verkar föreslå en ominstallation av programmet.

Last edited: 15 jul 2012
    dalumia gillar detta.
  7. dalumia

dalumia Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, jag har redan testat att rensa bort allt som har med WP7Connect att göra och installera allt från början utan resultat. Är säker på att jag drog ned förra uppdateringen med samma version utan problem.
    Något windows är jag inte sugen på att dra in på macen....

/dalumia

8. Alucard-

Alucard- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Finns det något bra foto redigerings program typ pixlr som är till android? Jag har kollat igenom massa program men inte hittat något som verkar likvärdigt. Det skall helt enkelt ha färdiga filter så det går snabbt och smidigt.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

9. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    http://www.wpcentral.com/best-photography-apps-your-windows-phone

10. Kricken

Kricken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur är det med apparna på lumian? Finns det mycket?

Sen det där med Xbox live, finns det appar där också eller?

11. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Inte alls många, bara strax över 100.000 st, så din telefon blir knappt halvfull.

För att vara seriös så är de som finns enligt mig snygga, genomtänkta och även om Android och IOS har ett större utbud så ser jag hellre ett stadigt växande utbud med bibehållen kvalité.

Gör man ex en riktigt bra kalkylator så behövs det inte 10 andra. Lite åt det hållet verkar MS och Nokia tänka.

12. Alucard-

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Köpte denna för några dagar och är hel nöjd men VÄLDIGT besviken att du inte kan ha den som flash minne :S
    Sen att skit zune inte stödjer alla filformat när det gäller film. Jag vill bara kunna ta en film och slänga över. Nu måste man konvertera och skit med annat program först sen slänga in den i zune för att sen synka över den. Vafan är det för dumheter?
    Kan man inte komma runt detta?
    Likaså saknar jag en vettig YouTube app. Gillar inte mobilversionen av youtube alls.

13. slobo

slobo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Spana in Metrotube. Av många ansedd den bästa YouTube-appen. Tyvärr så måste du fortfarande ha den officiella installerad om du ska kolla på länkade klipp.

Om du är sugen på en fotoapp med filter så är Lomogram den bästa i mitt tycke. Enkel och du ser resultatet direkt.

Alucard- gillar detta.
  14. Alucard-

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tack så mycket precis vad jag sökte :D

Metrotube var fruktansvärt snyggt också :D

15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Nu vet jag inte riktigt vad du syftar på för appar men det finns en Xbox Companion app som låter dig styra ditt Xbox med din telefon. Aldrig använt det själv så jag vet inte vad det är man kan göra med den appen.

16. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Metrotube är grym på många sätt och vis. Metro design i sitt esse!

Det man dock inte kan göra med den appen om man vill är att ladda hem de videos man tittar på. Vill man kunna göra det så får man istället köra Supertube. Det är också en helt OK Youtube app. Men föredrar Metrotube helt klart.

17. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Apropå Youtube-appar kör jag Youtube Pro. Älskar den på alla vis. Ladda ner klipp är inga problem. Det är bara att söka upp och sedan trycka på "Download".

Skumt är dock att jag inte hittar den längre. Den är gratis och heter som ovan i applistan ivf!

18. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Jag tror det är den som heter Supertube numera, om jag inte minns helt fel. Den är nice. Men Metrotube är ännu sexigare.

Sent from my Lumia 800 using the crappy Board Express

19. Kricken

Kricken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag lyssnar på musik, spelar spel, sitter på internet osv med min mobil..

Tror ni att en Lumia 800 passar mig då? Eller en ungdom..

Annars då, hur är batteritiden? Håller det en dag? Eller flera? ;)

Har lust att prova på Wp för en gångs skull, bara för att se hur det är.

Finns det mycket gratis appar, så man slipper punga ut 30:- för tex ett spel..?

20. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Personligen älskar jag Zune player som följer med telefonen. Spel finns många bra och fler rullar in via Xbox Live titt som tätt. Sen finns det ju "vanliga" spel också så klart som är mycket bra. Internet surf är lite utav WP's äss i ärmen. Det flyter på fruktansvärt fint. Även en tungladdad sida som aftonbladet flyter på fint. WP piskar både iOS och Android på fingrarna när det gäller surfning.

Batteriet räcker en full dag vid hårt användande. Man kan få 2 dagar ur den men då ska man använda den väldigt snålt och det är svårt att låta en Lumia ligga orörd längre stunder även efter flera månader i ägo.