Jag tror faktiskt att jag har rätt. Det kan ju knappast vara samma låsskärm på bilden som vi har nu, då man inte behöver låsa skärmen för att se det missade. Nokia har aktivt passningsläge på de flesta Symbian och som sagt på N9, och till hösten släpps det en ny Meego-enhet plus några Lumior.
"Det ryktas om én MeeGotelefon från Nokia den 7 september + 18MP PureView WP8:
-a new MeeGo handset from Nokia. September 7th.
-TI OMAP 5430 dual-core processor, clocked at up to 2Ghz.
-I think this might be talking about a WP8 Nokia device, but who knows:
-1.5Ghz + PowerVR SGX 544
-1080p 60FPs playback
-1024×768 (Super AMOLED with CBD)
-18MP, Carl Zeiss, PureView, 1080p recording"
Bra specar där. Jag tror man kan fastslå att de kommer köra samma finesser på även denna Meegoluren, plus lite till. Så som jag uppfattat det så är det nog bara N9 som har aktivt passningsläge (utav de senaste kändisarna), och då skulle det vara ytterst märkligt om den nya varianten inte fick det, samt även om det höll tillbaka det i de nya Lumiorna.
Jag ska ringa NC på Måndag och höra mig för, då jag faktiskt skulle kunna tänka mig den nya Meegoluren också. Av den infon som finns att döma, så verkar N9-användarna vara oerhört nöjda. Det går tydligen att flasha om N9 och köra Android, vilket några tydligen ville.
Rent spec-tekniskt/mjukvarumässigt är det nog få lurar som slår N9. Därför tror jag den nya blir en värsting, främst för att Nokia tydligt aviserade om att N9 var den sista i Meegofamiljen. Men gensvaret var nog för bra för att man skulle lägga ner det, och jag skulle inte bli förvånad om framtidens supermobil har Meego som OS. IOS och Android har inget att säga till om i jämförelse. En kombo mellan W8s fördelar och Meegos öppna möjligheter för fritt skapande, tror jag inte går att bräcka. Känns dock bra att Nokia förfogar över dessa båda redan idag.
Last edited: Jul 28, 2012