Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Olika ord för samma sak. Eller vill du berätta skillnaden?

2. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Den funktionen kör även Nokia med i N9, med Meego, så det är mer än väntat, dock väldigt efterlängtat, att den funktionen skulle komma.

3. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

WP8 kommer bl.a:
    3D Nokia maps with Hardware acceleration!
    Support for the new WP resolutions - 720P!
    Hot Swappable Micro Sd support
    New DataSense
    Microsoft Wallet (med NFC där Nokia är ledande)
    Text message backup to SkyDrive!
    Office 2013 for Windows Phone

Underbart. SMS-backup, vilket nu innebär att man för första gången kan köpa en helt ny telefon och genom inloggning med mailen så kommer kontakter, kalender, plus nu sms, in i den nya luren av sig själv. Den nya luren blir alltså uppdaterad direkt. Fy fan vad bra.

4. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Men nej. Varför förstår du inte?

WP8 tillåter låsskärmsnotifikationer och bakgrund för tredjepartsapplikationer.

Tredjepartsapplikationer tillåts skicka sina notifikationer till din lockscreen. Det är det enda som hintas om.

Notifikationen som tredjepartsapplikationen nu får skicka till startskärmen kommer reflektera sin live tile. Det blir alltså samma innehåll på låsskärmen som på live tilen.

Detta beskrivs ofantligt tydligt här:

Fint va? Det öppnar för alla appar att kunna skicka sina notifikationer till låsskärmen. Jättefint. Men fortfarande ingenting om din passivt aktiva historia.

Det tredjepartsapplikationen kan skicka till låsskärmen är en ikon, ett räkneverk och/eller text.

Här tillåts tredjepartsapplikationer att ändra på låsskärmens bakgrund. Detta förklaras väldigt tydligt och bra här:

Man kan alltså välja vilken applikation man vill skall ändra på bakgrundsbilden på sin låsskärm. Man behöver godkänna applikationen för att göra så. Också jättebra.

Synd att vi inte får se ett notifikationscenter (håller med) men det löser det bra med toastarna för tredjepartsapplikationerna. Jättefint med resten.

Men det är liksom det som artikeln ni länkar till betyder.

Jag vill också se en sådan låsskärm som du pratar om. Dessvärre kommer det inte i WP8! Inte om man läser den artikeln du länkar till i alla fall!

6. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

http://imageshack.us/photo/my-images/9/lockscreen0.jpg/

Oavsett vad det nya heter, så visas en sådan typ av skärm här på bilden, vilket är en skärm, en låst sådan, orörd, som visar klockan och inkomna mail/mess. Detsamma gör en skärm med aktivt passningsläge. Så vad är det du inte fattar?

7. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag (och andra?) tolkar dina inlägg som att du vill ha en skärm som alltid visar notifikationer, även när skärmen är 'av'. Är det inte det du menar? Bilden åvan är ju den vanliga låsskärmen som den ser ut i nuläget..

Last edited: 28 jul 2012
  8. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Umm vad är allt prat om den nya låsskärmen? Den enda skillnaden nu är att man kan få notifikationer från 3'e parts appar. Annars är den precis likadan som nu.

Sent from my Lumia 800 using the crappy Board Express

9. Brundin

Brundin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Fick en uppdaterings meddelande imorse , kan de vara 7.8??

10. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det är ju precis samma låsskärm som finns idag! Med undantaget de nyheter jag försöker förklara för dig i förra inlägget!

Du är riktigt bångstyrig...

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Om det hade vart det hade jag blivit så glad. Måste plugga in och se efter själv nu! Rätt otroligt men fan så roligt det hade vart :D

12. Brundin

Brundin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

MINA ENHETER

Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    återkom gärna :-D har inte möjlighet att koppla in den själv :)

13. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Min säger absolut ingenting :(

14. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

15. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag tror faktiskt att jag har rätt. Det kan ju knappast vara samma låsskärm på bilden som vi har nu, då man inte behöver låsa skärmen för att se det missade. Nokia har aktivt passningsläge på de flesta Symbian och som sagt på N9, och till hösten släpps det en ny Meego-enhet plus några Lumior.

"Det ryktas om én MeeGotelefon från Nokia den 7 september + 18MP PureView WP8:
    -a new MeeGo handset from Nokia. September 7th.
    -TI OMAP 5430 dual-core processor, clocked at up to 2Ghz.
    -I think this might be talking about a WP8 Nokia device, but who knows:
    -1.5Ghz + PowerVR SGX 544
    -1080p 60FPs playback
    -1024×768 (Super AMOLED with CBD)
    -18MP, Carl Zeiss, PureView, 1080p recording"

Bra specar där. Jag tror man kan fastslå att de kommer köra samma finesser på även denna Meegoluren, plus lite till. Så som jag uppfattat det så är det nog bara N9 som har aktivt passningsläge (utav de senaste kändisarna), och då skulle det vara ytterst märkligt om den nya varianten inte fick det, samt även om det höll tillbaka det i de nya Lumiorna.

Jag ska ringa NC på Måndag och höra mig för, då jag faktiskt skulle kunna tänka mig den nya Meegoluren också. Av den infon som finns att döma, så verkar N9-användarna vara oerhört nöjda. Det går tydligen att flasha om N9 och köra Android, vilket några tydligen ville.

Rent spec-tekniskt/mjukvarumässigt är det nog få lurar som slår N9. Därför tror jag den nya blir en värsting, främst för att Nokia tydligt aviserade om att N9 var den sista i Meegofamiljen. Men gensvaret var nog för bra för att man skulle lägga ner det, och jag skulle inte bli förvånad om framtidens supermobil har Meego som OS. IOS och Android har inget att säga till om i jämförelse. En kombo mellan W8s fördelar och Meegos öppna möjligheter för fritt skapande, tror jag inte går att bräcka. Känns dock bra att Nokia förfogar över dessa båda redan idag.

16. Stedad

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Men det är ju exakt samma låsskärm på bilden. Kanske att den har möjlighet att lägga till notifikation från tredjeparts-appar (WP8), men den har inget aktivt passningsläge.

Det här är vad Nokia N9 har. Vilken av dem är det du kallar för aktivt passningsläge?

Lockscreen
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
    Active Standby screen.
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

17. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    MS utvecklar WP. Inte Nokia. Att Nokias låsskärmsteknik skulle hamna på WP är högst osannolikt även om de har bra sammarbete. Förstår inte denna diskussion. Blir bara förvirrad. Deja vu känsla i denna tråd just nu.

Sent from my Lumia 800 using the crappy Board Express

18. Connecting

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

MS skräddarsyr OSet till fördel för Nokia, och MS har anammat ex Nokia Maps och integrerat det i mjukvaran. Sedan vet jag att Nokia är med och bestämmer i utformningen av mjukvaran. Det ser inte ut som när MS ex placerar sitt OS i en HTC.

http://www.wpcentral.com/nokia-releases-exclusive-contacts-share-app-lumia-line-windows-phone

Här har vi ännu en grej där Nokia är med och påverkar mjukvaran.

19. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Verkligen. Som att prata med en vägg.

20. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Men snälla du.

Nokia släpper en applikation vid namn "Contacts Share" för Lumia-telefoner som kör WP7.

Nokia släpper egna appar till sina WP-lurar. De släpper sådana appar som de tycker borde finnas på WP-telefonerna ifrån start. De skräddarsyr sina telefoner på ett bättre sätt än vad MS gör eftersom Nokia tycker att MS inte har alla funktioner deras telefoner borde ha.

Det har alltså ingenting med det du säger att göra. Det handlar om att Nokia förbättrar sina telefoner i WP-serien med applikationer de tycker borde finnas i WP.

Nokia skräddarsyr sina telefoner.
    Nokia skräddarsyr inte WP.

Säg du om du trollar eller what the fcuk detta handlar om.