Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag är övertygad om att du kommer gilla detta, frågar är hur mycket. Du verkar ju gilla detaljer och sinnrika finesser, så din analys ska bli mycket intressant att ta del av.

2. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Tack för svar. Nja vid vanligt användande så märks inget. Är om man pressar lite o vickar i sidled som man känner litet glapp. Kanske vanligt på dom.. Får väl gå til elgiganten i morrn o kolla vad som sägs om det..

3. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Standbyskärm är det du ser då du tar upp telefonen ur fickan. Låsskärmen är det som dyker upp när du trycker på powerknappen.

slobo gillar detta.
  4. dalumia

dalumia Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så har min Lumia 800 tackat för sig :( . Gjorde en softreset (hålla inne powerknappen i 10 sek) när den var nyladdad, brukar göra det ibland när jag tycker batteriet dragit ur fort. Men den startade aldrig upp igen och förblev stendöd vad man än gjorde.

Har testat alla upplivningsförsök jag hittat på nätet hela helgen utan ett livstecken. Nu fick den åka in på service, inser dock att troligen är alla kontakter jag lagt in de 5mån jag haft luren troligen bortblåsta :cry:

Har aldrig hittat något sätt att få dem ur skrället......f*n vet vad jag ska skaffa nu. Detta var den enda smartfån som fungerat och överlevt mer än två veckor i min ägo, har inte ens varit nära att tappa den eller köra över den med bilen.

/dalumia

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ta ut en ny då? :)

Om du synkar dina kontakter med Google försvinner de aldrig igen. Har mina kontakter där, mina bilder på Skydrive och mina dokument på samma ställe som mina bilder.

SMS skiter jag lite i. Annars kan man säkert backa upp dessa också :) Det gör nog Zune automatiskt nu när jag tänker på det. Kanske.

6. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 248
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Tror också jag kommer att gilla det. Jag gillar det jag har sett so far. Frågan är bara som sagt hur mycket jag kommer att gilla det.

Brist på appar verkar det ju vara i mycket större mängd än till WP men för mig som inte är någon app människa så gör det just ingenting. Speciellt inte eftersom tanken är att ha den som extra mobil och inte huvud mobil så att säga. Men jävlar vilken grym emulator det verkar finnas till den (emumaster). Utan den hade jag aldrig ens tänkt på att ersätta min Android faktiskt.

Inte ens Whatsapp finns officiellt till MeeGo ser jag. Men så klart har ju communityn fixat det ser jag. Det är ju det som är en fördel med dessa öppna system.

Får den i slutet av veckan någon gång så jag håller på att "förtitta" lite på vad som finns och vad som skulle passa mig. Men den där aktiva standby skärmen verkar ju minst sagt vara en gudagåva mer eller mindre. Speciellt eftersom den verkar gå att anpassa med hjälp av appar.

Som sagt. Ska bli intressant som fan att få leka med den nästa vecka när jag har lite mer semester.

7. dalumia

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Zune eller i mitt fall WP Phone Connector (mac) backar inte upp personlig info. men det har man ju backup på ändå. Byter man lur så är den värdelös ändå, vet inte om det finns något hack, annars går det bara att återställa ursprunglig telefon.

Lyckades krångla mig in på "Livekontot" hos en bekant med windowsdator (där får man för att man har mac).

Lyckligtvis finns alla kontakter där, lite jobb att handknacka dem..men grymt lycklig att de fanns där...har ju aldrig lyckats checka innan :)

Tror jag drar fram min Sony Ericsson som aldrig klickat (överkörd av en bil), smartphone är nog inget för mig :scared:

/dalumia

8. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 248
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Denna kanske vore något för dig! ;)

Jag har då aldrig haft en tåligare telefon. Jag minns jag ville ha sönder den och rage'ade ofta med den i handen eller pressade den mellan trånga utrymmen etc men den vägrade gå sönder. Men ack så jag hatade den telefonen...

9. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Haft en sådan jag med! Ärvde den efter morsan när hon fick en ny ifrån jobbet nångång på 90-talet. Satan så cool den var då!

10. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 248
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Haha jag ärvde den efter morsan med. Men kommer inte ihåg när. Tror den var gammal då.

Sent from my Lumia 800 using the crappy Board Express

11. Ekman

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    FELGIGANTEN! Köper ingen mer mobbe där. Var dit med lumian jag köpte igår som displayen var lös i nederkant o ville DOA den. Men icke säger dom. Den ska skickas på service..Jag blev förbannad men det hjäpte föga. Jag frågade ska jag verkligen vara utan mobil i flera veckor när felet är uppenbart? Jodå så är det hos oss blev svaret. Tacka vet jag netonet som man tom med kan testa mobilen i 14 dagar o sen lämna tillbaka o få pengarna tillbaka om man ej är nöjd. Men hos Elgiganten går det ej med brutna förpackningar. Inte ens i detta fall när luren felade från start.. Trodde i alla fall jag kunde få en ny eller pengarna tillbaka.

Nåja mobilfreak som jag är så köpte jag en ny mobil idag efter det. Dock ej på Elgiganten! Så säljer Lumian sen när den är tillbaka..

12. bihslk

bihslk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    beror på vilken butik. köpte en lg optimus l7 och vart ej nöjd så lämna tillbaka den dock sa jag att jag ville ha en dyrare å bättre mobil. fick byta mot en s2 utan problem. som saggt beror på butik

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

13. dalumia

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, vi får se SE'n är igång nu med uppdaterad kontaktlista och ringsignal :)
    Ovant med en telefon som försvinner i fickan, lär inte bli mycket surfande med denna heller så batteriet håller så länge att man inte hittar laddaren i dammet när det är dags.

/dalumia

14. dalumia

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte haft några problem med Elgiganten här heller. Har lånat hem diverse laddare till GPS'n och testat efter inbrott i bilen, samt Digitalbox och CA-modul. Allt lämnades tillbaka med brutna förpackningar, dock fullt fungerande och i nyskick. Kanske är det som är problemet att luren inte är ok?
    Hade dock inga problem att byta tjejens strulande lur på ONOFF heller precis innan de kursade,bara att hämta en ny.

/dalumia

15. Ekman

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Gäller i Nyköping.. Som sagt ej mer där. Netonet har jag köpt många mobiler på. Bara lämna tillbaka om jag ej blivit nöjd efter nån vecka. Nåja saknar ej Lumian. Säljs sen om jag ej kan häva köpet när den är tillbaka eller ny kommer.

Alla har personliga uppfattningar. Men konstigt att det ej gick att Doa den. Inga problem när en Sony Ericsson felade hos expert. Pengarna tillbaka utan problem alt ny mobil. Jag menar då kort tid som nu. Dagen efter.

Ha det gött!

Mvh Mattias

16. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Alla telefoner med ett sådant chassi som Lumian har riskerar att glappa lite. Det gör min med. Men det känns bara om man verkligen känner efter och aldrig när jag använder den normalt.

17. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 248
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Låter märkligt. Förut när jag handlade på elgiganten så tycker jag de har varit bra. De har tagit tillbaka det mesta. De hade väl till och med reklam om man att hade 30 dagar på sig att testa varan och lämna tillbaka om man vill. Vet inte hur de har nu dock länge sen jag handlat där. Tycker bäst om Netonnet nu.

Sent from my Lumia 800 using the crappy Board Express

18. Ekman

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Ok kanske det är så då. Men gillar inte det då det blev lite större glipa på ena sidan då. Lär ju komma smuts in lättare då osv. Vi får se vad dom säger om ett par veckor som det lär ta.

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

19. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Byggkvaliten är sanslöst bra på dessa så något av det du beskrivit ska absolut inte förekomma!

Sent from my Lumia 800 using Board Express

20. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    kontakta Nokia direkt, brukar funka bättre.
    Sonens Sony laptop krånglade och Media markt krånglade, ringde Sony support, no problem.
    Testa och se.

Sent from my Lumia 800 using Board Express