Nokia lumia 800

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Galaxy44, 11 jan 2012.

1. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Jo den ska visa det, men det är inte lika smidigt eller uppenbart som android notfificationsbar tyvärr... :(

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Nackdelen är ju att de har gjort så att även om man har fått en eller flera notifikationer i Me tilen så visas de inte hela tiden i och med att den kör sin animationsgrej. Den borde sluta med det om man har notifikationer.

Tapatalked

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Om du får meddelanden står det på startsidan i de rikes du lagt dit för de appar du vill skall synas där. Det kommer också i WP 8 och 7.8 visas på låsskärmen. Det visas där redan idag men när WP 7.5 uppdateras kan du själv bestämma vad som skall visas på låsskärmen.

Du får också en sk. toast längst upp på skärmen som en liten förhandsvisning som kan tryckas på för att hoppa till meddelandet.

Sent from my iPod touch using Tapatalk

4. Biopower

Biopower Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tack alla för era svar. Tycker det mesta låter som man kan lära sig att leva med det. Har letat efter en relativt billig ersättare till min Arc och nu gäller det bara att våga testa. Synd att Lumia 800 saknar frontkamera bara. Saknar det lite idag och hade varit skoj att ha det nu. Lumia 900 verkar ha det men tycker den är lite i dyraste laget bara för att testa.

Kom på en fråga till. Går det att synka med googlekalendern på något smidigt sätt? Hela familjen använder den.

5. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det är bara att lägga in ditt gmailkonto i telefonen så fungerar allt fint. Har både min och flickvännens i min 800!

6. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Last edited: 6 okt 2012
  7. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jävlar vilken skön telefon det skulle bli! Återrapportera tack!

8. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Sådär nu rullar Jelly Bean på min N9. Första man märker är att project butter inte fungerar här (flytet kan man jämföra med en gammal HTC Desire rakt igenom systemet förutom vissa appar som tycks kunna behålla lite flyt) men det var ju väntat. Kul som fan bara att man kan köra Android på denna lur. Nu ska testas lite under dagen. Härligt med dualboot i alla fall så jag kan välja vilket OS jag ska boota när jag startar telefonen.

Last edited: 7 okt 2012
    Martino gillar detta.
  9. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Bilden visar ingen täckning för jag hade inte SIM kortet i när jag tog det. Men nu surfar jag och har mig med luren.

Tapatalked

Last edited: 7 okt 2012
    Martino gillar detta.
  10. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Fint! Synd att det inte flyter.

11. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    ja men det är ju Android ;-)

Sent from my Lumia 800 using Board Express

12. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Några mindre tankar ang. Android på min N9 efter att ha lekt lite idag...

Det funkar OK men det finns vissa brister än så länge. I Jelly Bean så vill inte mina hörlurar funka. Det händer inget när man stoppar in dem i jacket. För övrigt så funkar det mesta helt OK förutom röstsamtal som de inte fixat än samt kameran fungerar inte. Men appar och sånt fungerade helt som vanligt tycker jag. Lika bra som på min Nexus jag körde lite FPse (Playstation emulator) t.ex. och det fungerade precis lika bra på N9 som på min Nexus. Tyckte fan till och med att det flöt aningen bättre i just det spelet som jag håller på med nu. Men jag vet inte. Funka klockrent i alla fall.

Över 600mb ram ledigt har jag haft typ hela tiden när jag har kört N9 med Android! Känns som det blir svårt att fylla minnet! Appar öppnas snabbt det känns väldigt kvickt.

Dock störde det mig det där att hörlurarna inte fungerade så jag drog in en äldre build istället som var baserad på ICS och då funkade hörlurarna. Dock var det mer buggigt och segt generellt. Mycket mer laggigt och allmänt segare och touchen var inte alls lika responsiv. Så Jelly Bean build är att föredra bara de får i ordning på det där med hörlurs uttaget.

Project butter fungerar inte på N9 som jag nämnde innan. Flytet kan man väl jämföra ungefär med en gammal HTC Desire och dess Sense. Stänger man av animationer så tänker man inte så mycket på det.

Men jag la in Titanium Backup från Play Store, frös appar och la tillbaka flera som jag hade som backup (kopierade hela Titanium mappen från Nexus till N9) och det fungerade som sagt väldigt väldigt bra. Får de jobba lite mer på det så röstsamtal går igång i alla fall och lite andra småsaker (hörlurar!) så kommer det att ha en grym potential. Riktigt härligt att kunna växla mellan MeGoo och Android om man så önskar.

Det skulle göra den telefonen mer användbar för min del för när jag blir sugen på att lira så är det bara att jag bootar upp den i Android och lira emulator sen om man känner för att svepa lite med apparna så bootar man upp i MeGoo igen!

13. Connecting

Connecting Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Är det själva systemet som är charmen med Android, eller är det dess appar och hur dessa i sin tur kan forma/påverka OSet?

Sedan frågar jag dj, det sades för ett tag sedan att man skulle kunna köra Androidapps på Meego, då de var byggda med Linux som grund (något sådant), skulle det kunna tänkas vara ett bra val eller är det något annat i dem som utgör skillnaderna?

Vore Android ett schyst OS utan dessa appar? Kan man forma det i telefonens inställningar ändå, eller hur funkar det?

14. brollann

brollann Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Min arbetstelefon verkar var på upphällingen och behöver nog en ny nu, skulle en Lumia 800 vara bra som detta. Samtal och sms och lite navigator då jag är ibland ute och svänger med mina klienter.
    Jag är fullt medveten om att 920 kommer nästa månad men funderar på den privat och jobbet betalar inte en så dyrt telefon till mig men 800:an ligger nog i prisspannet som jag kan få den för. Så är det ett smart val för jag vill ha bra batteritid och en väl fungerande telefon utan speciellt mkt lyx?:)

15. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Blir perfekt. Speciellt för navigation. Nokia Drive som ingår gratis är mer än väl tillräckligt för grundläggande navigationsbehov och det fungerar riktigt riktigt bra men en GPS som för mig alltid låste sig inom några sekunder typ. Den bara funkar för det du säger du ska ha den till utan för mycket lull-lull. Bra batteritid kan man väl argumentera men vilken smartphone har "bra" sådan.

16. brollann

brollann Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Så sant, ska se vad jag kan få ut av IT avd så snart som möjligt, jag har en Nokia Dumbphone atm som börjar ha gjort sitt och i den manliga färgen rosa:)

17. dannejanne

Mottagna gillanden:
    9 208
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Snacka inte skit om rosa en utav mina favoritfärger *tihi* :D

18. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har kört 95 mil idag och de första fem timmarna så körde jag Nokia music samt navigation samtidigt. Luren var fulladdad innan och sen kopplad till cigguttaget men likt förbaskat så fick jag slut på ström efter fem timmar. Med andra ord så drog den alltså mer än vad den fick laddning, detta är inte ovanligt i mobilvärlden men detta tapp på 100-0% på fem timmar betecknar jag nog som ett världsrekord!

Skulle tippa på att Nokia Music är boven i dramat då jag ofta kört nav och sporify samtidigt och då fått lite laddning på köpet.

Åker tillbaks de 95 milen på lördag och ska testa igen, då med omstartad lur för att se att detta inte berodde på nåt knas och var en engångsföreteelse.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

19. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

När jag kör Spotify och Nokia Drive tappar jag inte ström utan laddar. Inte direkt snabbt men ändå. Bara Nokia Drive går bra och telefonen kan ladda rätt okey samtidigt.

Fast det är skillnad ifrån bil och bil också. Spelar inte så mycket roll om det är en ny eller gammal heller så vitt jag kan förstå.

Min BMW 318 (2010:a) jag hade innan jag började plugga laddade som fan. Min SAAB 9-5 jag hade ett tag tidigare laddade ingenting i jämförelse. Inte ens i jämförelse med den Volvo V40 jag hade för ett par år sedan.

20. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja spotify och Nokia drive har ju funkat super för mig men med Nokia musik så sket det sig. Som sagt, åker tillbaks på lördag och ska efter omstart testa och bevaka för om det är så att Nokia music (som jag för övrigt inte använt mycket men finner mycket intressant) drar ström på detta sätt så är det ju i det närmaste oanvändbart.

Funderar dock på om luren fått sig en knäpp så jag återkommer i helgen efter test.

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2